غفوری معاون مسکن راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : براساس برنامه‌ریزی انجام شده که به صورت سراسری به استان‌ها ابلاغ شده برای کرمانشاه تولید سالانه ۲۹ هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، غفوری معاون مسکن راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : براساس برنامه‌ریزی انجام شده که به صورت سراسری به استان‌ها ابلاغ شده برای کرمانشاه تولید سالانه ۲۹ هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده که با توجه به جمعیت بخش عمده آن در شهر کرمانشاه قرار دارد.

او گفت : از ابتدای سال ۹۸ تا خرداد ماه ۱۴۰۰ بیش از چهار مرحله ثبت نام انجام شده که در شهر کرمانشاه بیش از ۴۰ هزار نفر ثبت نام کردند و بعد از پایش و بررسی نهایی حدود ۶۰۰۰ نفر واجد شرایط شناسایی شدند.

غفوری با اشاره به اینکه در شهر کرمانشاه به میزان لازم ثبت‌نام انجام شده و نیازی به ثبت‌نام مجدد وجود ندارد افزود: بنابراین متقاضیانی که در طرح اقدام ملی ثبت‌نام کرده بودند دیگر نیازی به ثبت‌نام مجدد آن‌ها نیست و به صورت اتوماتیک تمامی ثبت‌نامی‌های طرح اقدام ملی مسکن به سامانه جهش تولید مسکن انتقال داده می‌شوند.

او افزود: با توجه به اینکه ثبت‌نام افراد جدید در سامانه به زودی آغاز می‌شود به محض ابلاغ، سامانه برای استان کرمانشاه باز می‌شود و افرادی که خود را واجد شرایط می‌دانند می‌توانند ثبت‌نام کنند.

غفوری با بیان اینکه اصلی‌ترین موضوع در طرح جهش تولید مسکن موضوع تأمین اراضی است گفت: برخی از زمین‌های مورد نیاز در استان تأمین و به فاز اجرایی رسیده و در برخی مناطق نیز زمین شناسایی شده و در دستور کار تغییر کاربری و الحاق به محدوده قانونی شهر‌ها قرار دارد.

معاون مسکن راه و شهرسازی استان کرمانشاه درباره سهم آورده در طرح جهش تولید مسکن گفت: با توجه به اینکه برآورد‌ها هنوز مشخص نمی‌توان رقم دقیقی برای سهم آورده مشخص کرد .

اتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.