رئیس اداره امور عشایر گچساران گفت: آبرسانی سیار به مناطق عشایری این شهرستان با پنج تانکر فرسوده انجام می شود که پاسخگوی جمعیت ۲ هزار خانواری عشایر نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، امیر عباس سعادت رئیس اداره امورعشایر گچساران گفت: با توجه به مسافت های طولانی، سخت گذر و پراکندگی مناطق عشایری گچساران نیاز است تا ضمن تامین پنج دستگاه تانکر دیگر اعتباری برای تعمیر تانکرهای آبرسان موجود اختصاص یابد.

سعادت تصریح کرد: در زمان حاضر روزانه ۶ تا ۹ سرویس آب به مناطق عشایری گچساران منتقل می شود.

او تصریح کرد: سالیانه چهار میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به مناطق عشایری این شهرستان اختصاص می یابد.

سعادت ناهمواری راه های عشایری شهرستان را از دیگر مشکلات این قشر دانست و افزود: با توجه  به نامناسب بودن زیرساخت های ایل راه ها نیاز دائم به بازگشایی وجود دارد اما  امسال اعتباری برای انجام بازگشایی راه ها اختصاص نیافته است.

او ابراز داشت: امسال بازگشایی ۳۰۰ کیلومتر راه مناطق عشایری گچساران پیش بینی شده اما اعتباری برای انجام عملیات بازگشایی اختصاص نیافته است.

سعادت مجموع اعتبارات ابلاغ شده به امور عشایر گچساران برای انجام خدمات عمرانی در سال جاری را ۶ میلیارد ریال عنوان کرد وافزود: این اعتبار از محل ارزش افزوده مالیات تحقق یافته که پاسخگوی نیاز برنامه های پیش بینی شده این اداره نیست.

رئیس اداره امورعشایر گچساران همچنین از آمادگی این اداره برای معرفی عشایر متقاضی به منظور پرداخت تسهیلات بانکی جبران خشکسالی و خرید نهاده های دامی خبر داد و ابراز داشت: تاکنون ۵۰ تن از متقاضیان این تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

سعادت تصریح کرد: این تسهیلات به میزان ۱۰تا ۱۰۰ میلیون تومان براساس تعداد دام آنان با سود ۱۴درصد و ضمانت زنجیره ای پرداخت می شود.

رئیس اداره امور عشایر گچساران تاکید کرد: همچنین ۸۰ تن جو برای توزیع نهاده دامی جو به قیمت یارانه ای بین عشایر اختصاص یافته که به ازای هر راس دام سبک پنج کیلوگرم بین عشایر این شهرستان توزیع می شود.

عشایر  گچساران  ۳۰۰ هزار راس دام را پرورش می دهند.

عشایر این شهرستان شامل طوایف بویراحمد علیا و سفلی، ترک های قشقایی و دره شوری در مناطقی مانند دریلا، آبگندی و کلاغ نشین سکونت دارند.

این قشر مولد سالانه ۲ هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز ، ۶ هزار و ۴۸۰ تن انواع فرآورده‌های لبنی، ۱۵۰ تن پشم و ۲۵ تن گوشت سفید تولید می‌کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.