عضو شورای شهر تهران در تذکری درباره باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا «س» گفت: در این محیط شهری به دلیل استفاده از تکنولوژی های نوین سبک ایرانی اسلامی امکان پذیر نشده است.

به  گزارش خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران در بیست و دومین جلسه شورا در تذکری درباره باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا «س» گفت: تهران شهری بااصالت و هویت ایرانی اسلامی است و طبق طرح تفسیری ماده ۷۷ برنامه پنج ساله سوم توسعه، شهرداری باید به بهبود طرح ایرانی- اسلامی و با تاکید بر آموزه‌های قرانی تاکید می‌کند.

وی ادامه داد: بعد از بازدید از پروژه باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا «س» مشخص شده که علاوه بر مغایرت با اسناد فوق، معنویات مقام معظم رهبری درباره اینکه باید محیط شهری به گونه‌ای طراحی شود که تحقق سبک اسلامی امکان پذیر باشد، که محقق نشده است.

به گفته این عضو شورا بهره گیری از هر مصالحی نمی‌تواند اهداف هر پروژه‌ای را محقق سازد. تجارب ناموفق کشور در این زمینه ثابت کرده است که برای ایجاد جذابیت استفاده از تکنولوژی غیر بومی نمی‌تواند موثر باشد.

در ادامه تذکر آقامیری، چمران رئیس شورای شهر گفت: در گذشته گروه تخصصی از اساتید و متخصصین شورا تشکیل می‌دادیم که طرح‌های محیط شهری را بررسی می‌کردیم و اگر مورد تصویب قرار می‌گرفت، پروژه را اجرا می‌کردیم؛ نمونه این پروژه، نمایشگاه شهر آفتاب است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار