رییس شورای شهر تهران گفت: مقرر شد ۲ هزار دستگاه حمل و نقل عمومی بازسازی شوند که منابع آن در حال تامین است.

به  گزارش خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در بیست و دومین جلسه علنی شورا در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره‌برداری از ۱۱۰ دستگاه در ناوگان حمل و نقل عمومی و اظهارات یکی از اعضای شورای شهر پنجم، گفت: بله درست است این کار را آقای مناف هاشمی شروع کردند، اما مشکل اصلی آن مانده بود که حل شد و به زودی ۶۵ دستگاه دیگر تحویل خواهیم کرفت.

وی ادامه داد: مقرر شد ۲ هزار دستگاه حمل و نقل عمومی بازسازی شوند که منابع آن در حال تامین است، مقداری از این مبلغ توسط وزارت کشور در قالب اعطای وام به رانندگان انجام می‌شود و در دولت جدید برنامه‌ها نیز  تعریف شده است.

چمران تصریح کرد: ما در  این چند روز مانور نیرو‌های دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را داشتیم که نشانه اقتدار و پیشتازی نیرو‌های ما بود، بابت این نیرو و همت بلند هم خدا را شاکر هستیم.

وی یادآور شد: البته می‌دانیم که پیگیری‌ها و رهنمود‌های مقام معظم رهبری در این جا جایگاه خاص خود را دارد و نکته مهم این است که نباید توقف کنیم.

 رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: برنامه‌های زیادی امروز داشتیم که تعدادی از اعضای شورا به عضویت در کمیسیون‌های مختلف درآمدند، پلاک ثبتی تعدادی از باغات هم  آن بررسی شد. همچنین باغات بحث پیچیده‌ای شده و همه ساختمان سازی‌ها پس از تصویب قانون قفل شد و جلوی آن‌ها گرفته شد، اما یک انسدادی بوجود آمده است.

وی ادامه داد: ما مجبوریم به دلیل شکایت‌ها به این موضوعات رسیدگی کنیم و براساس قانون کار‌ها را انجام دهیم. امروز مفصل طرح کردیم و آمادگی هم وجود داشت و در شورای عالی معماری و شهرسازی هم باید کار‌هایی انجام شود.

رییس شورای شهر تهران تصریح کرد:تغییرات دوره گذشته منجر به از بین بردن باغات شده است، شهرداری باید باغ‌های بزرگ با متراژ‌های ۳هزار متری را خریداری کند یا بر اساس قانون در مناطق خالی ساختمان‌سازی کند.

چمران گفت: تصمیم به گونه‌ای خواهد بود که افراد دارای باغ و زمین متضرر نشوند و نتوانند ساختمان سازی کنند بلکه نقطه قوتی برای آن‌ها باشد و حتی یک درخت هم قطع نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
احسنت امید که کم بهره باشه و یک کار اساسی انجام شه..