بهرامی گفت: علت اصلی آب گرفتگی انهار رسوب پسماندهاست و از شهروندان تقاضا می‌کنیم که به این موضوع توجه کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جلال بهرامی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در بیست و یکمین جلسه شورا به ارائه گزارشی نسبت به عملکرد خود پرداخت و گفت: ما درباره وجود آب گرفتگی در سطح شهر نباید هیچ بهانه داشته باشیم چراکه  آب‌گرفتگی کم برای ما زیاد است. بنابراین ما مسئول برطرف کردن این مشکل در سطح شهر هستیم.

وی ادامه داد: با مهندس نظری معاون هماهنگی امور مناطق، معاونت های خدمات شهری و شهرداران جلسات متعددی برگزار و لایروبی ها را به طور ستادی و میدانی پیگیری کردیم.

بهرامی گفت: تقریبا ۵۳۰ کیلومتر از شبکه اصلی و ۱۲۰ کیلومتر از شبکه هایی که در این مدت گزارش شده، لایروبی شد. اگر این لایروبی ها که در سطح زیر زمین انجام می‌شوند، صورت نگیرند، آب از طریق کانال ها هم جریان نمی‌یابد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: چند مولفه در بحث انتقال رسانی آب موثر هستند. ما در کانال های اصلی تمامی شبکه های مویرگی را به سمت اسلامشهر و نقاط مختلف انتقال می‌دهیم.

بهرامی با بیان اینکه تمامی این لایروبی ها به همراه گزارش صورت گرفته است، ادامه داد: قضاوت ما براساس تعداد دفعات تماس شهروندان است که ممکن است تعدادی از شهروندان یک گزارش را چندین بار اعلام کرده باشند. بنابراین  ما این نقطه ضعف را می‌پذیریم که تماس های شهروندان نمی‌تواند  قابل اعتماد باشد.

وی ادامه داد: با این حال تعداد تماسی که در اولین بارندگی  امسال به نسبت سال گذشته دریافت کردیم، کمتر بوده است. همچنین بیشترین مشکلاتی که در آب گرفتگی معابر شاهد بودیم، به دلیل رسوب پسماندها و زباله هاست.

در ادامه ارائه گزارش معاون خدمات شهری، اعضا شورای شهر واکنش نشان دادند و ناصر امانی عضو شورا در توضیحی گفت: ما در جلسه هم اندیشی که برگزار شد، شاهد بودیم که دوستان شهرداری مشغول تلاش بودند. طبق اشاراتی که آقای بهرامی گفتند، بله کار اجرایی مشکل دارد و ما هیچ وقت به شرایط ایده‌آل دست نخواهیم یافت.

وی ادامه داد: مشکل آبگرفتگی معابر و انهار در کشورهای پیشرفته دنیا هم اتفاق می‌افتد و مردم بدانند که شورای شهر نسبت به این مشکلات بی تفاوت نیست.

امانی با بیان اینکه مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران علت آبگرفتگی های وسیع در تهران را زباله ها و پسماندهای ریخته شده در ۱۰ هزار شبکه های فرعی جوی ها اعلام کرده است، ادامه داد: طی این‌روزها ۱۰ هزار کارگر زحمت کش در حال رفع آب‌گرفتگی و پاکسازی انهار و خیابان‌ها بوده اند. همچنین سازمان هواشناسی هم طی اطلاع رسمی احتمال آبگرفتگی در سطح شهر را هشدار داده بود.

امانی با سوالی خطاب به معاون خدمات شهری گفت: آیا ممکن نبود قبل از آب گرفتگی و سیلاب با استفاده از تجارب گذشته،  علاج این واقعه را قبل از بحران پیش بینی می‌کردیم؟


بیشتر بخوانید



در حال تکمیل..

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.