رییس سازمان مدارس صدرای کشور گفت: در حال حاضر حدود ۶۰۰ نفر از دانش‌آموزان مدارس صدرای کشور حافظ قرآن کریم هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حجت‌الاسلام میرحامد تقدیری رییس سازمان مدارس صدرای کشور  شامگاه دوشنبه در نشست برنامه‌ریزی استانی مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا کردستان با تاکید بر ارتقای توانایی‌های آموزشی مدارس صدرا با استفاده از اساتید برجسته در فضای مجازی گفت: علاوه بر دروس علوم معارف اسلامی سعی بر این است تا رشته علوم انسانی نیز در مدارس صدرا دایر شود.

تقدیری با اشاره به اینکه حدود ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس صدرا کشور حافظ قرآن کریم هستند، اظهار داشت: باید آموزش قرآن در مدارس صدرا در اولویت فعالیت‌های آموزشی قرار گیرد.

او  یادآور شد: در سازمان صدرا بخشی از مشکلات استان‌ها به دلیل عدم اطلاع مدیران از فعالیت این مدارس است که باید با توجیه مدیران مشکلات برطرف شود.

رییس سازمان مدارس صدرای کشور با اشاره به اینکه سازمان صدرا سازمانی راهبر است، افزود: بر اساس اساسنامه، نیروی مدارس صدرا برعهده مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها و آموزش و پرورش است.

 تقدیری در خصوص کنکور دانش‌آموزان مدارس صدرا گفت: دانش‌آموزان مدارس صدرا با گذراندن چند کتاب بیشتر امکان شرکت در رشته علوم انسانی را نیز دارند.

او با بیان اینکه ۴۸ درصد دانش‌آموزان صدرا که در کنکور سراسری قبول شده‌اند در هیچ دانشگاهی ثبت نام نکرده‌اند، افزود: ۱۳ درصد خروجی مدارس صدرا طلبه می‌شوند و اغلب دانش‌آموزان مدارس صدرا در رشته‌های دیگر دانشگاهی تحصیل می‌کنند.

رییس سازمان مدارس صدرای کشور اضافه کرد: داشتن خلاقیت در مدارس صدرا راهی برای برون رفت از مشکلات مالی است که در این راستا می‌توان از ظرفیت دانش‌آموزان صدرا در راه‌اندازی غرفه‌هایی استفاده کرد.

تقدیری راه‌اندازی اردو‌های تربیتی و آموزشی، برای مدارس صدرا در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را موثر دانست و گفت: اردو‌ها می‌تواند خلاقیت و ایجاد ایده را در دانش‌آموز تقویت کنند.

او افزود: دختران حاج قاسم در تمام مدارس صدرا فعال هستند که در دوره‌های آموزشی و توانمندسازی شرکت می‌کنند و مدارس استان کردستان نیز باید در معرفی دختران حاج قاسم فعال شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز دراین نشست اعلام کرد: بررسی وضعیت مدارس صدرا و میزان پیشرفت آموزشی و کیفیت آموزش نیاز به حضور مسوولان مدارس صدرا کشور در استان دارد و امروز این مهم تحقق یافته که امیدواریم به حل مشکلات منتهی شود.

حجت الاسلام احمد حاتمیان افزود: چندگانگی در تصمیم‌گیری وحمایت مدارس صدرا براساس قوانین و ضوابط آموزش خواسته یا ناخواسته آسیب‌هایی را ایجاد می‌کند و باید زمینه کاهش مشکلات را فراهم کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی قروه نیز در این نشست گفت: با تمام توان تلاش شده از مجامع دانش‌آموزی مدارس صدرا حمایت شود، اما به دلیل کم بودن اعتبارات کافی نبوده است.

حجت‌الاسلام عباس عبدی افزود: حضور روحانی در مدارس صدرا نیز نیاز به تامین اعتبار دارد، اما باید مشخص شود که اعتبار جذب روحانیون مدارس صدرا توسط مدارس باید پرداخت شود یا اعزام و استقرار سازمان تبلیغات باید بپردازد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار نیز در این نشست گفت: مدارس صدرا نیازمند داشتن طلبه تمام وقت هستند و اکنون مدارس صدرا بیجار به این لحاظ مشکل دارند و نیازمند توجه هستند.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا با تاکید بر تقویت دبیرستان‌های صدرا به لحاظ نیرو و امکانات اعلام کرد: رفع مشکلات مدارس صدرا منجر به بازدهی بهتر در تربیت دانش‌اموزان موفق خواهد بود.

درحال حاضر چهار مدرسه دخترانه و پسرانه صدرا در شهرستان‌های بیجار و قروه استان کردستان فعال هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.