مراسم اختتامیه مرحله استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن با حضور مسئولان استانی و معرفی نفرات برتر در امامزاده پیرمحمد سنندج برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در مراسم اختتامیه چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن که در امامزاده پیرمحمد سنندج برگزار شد، اظهار کرد:تعداد ثبت‌نام‌شدگان در این مسابقه سه برابر ظرفیت سال گذشته می باشد و  ۹۰۰ شرکت کننده آقا و خانم در در ۹ رشته قرآنی در این مسابقات حضور داشته اند.

کاروند گفت: این دوره از مسابقات قرآنی در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و کل، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان و دعاخوانی در بخش بانوان و آقایان برگزار شده است.

او افزود: در پایان این مسابقات ۲۷ نفر از برادران و ۲۴ نفر از خواهران به ترتیب در رشته‌های مختلف قرآنی رتبه‌های اول تا سوم این رقابت‌ها را کسب کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به اینکه به برکت قرآن هر کس به اندازه توانش از نعمت انس با قرآن برخوردار بوده است، افزود: قرآنیان، حافظان، قاریان و فعالان قرآنی از گروه افرادی هستند که از نعمت هدایت قرآن برخوردار شده‌‎اند.

کاروند بیان کرد: بزرگترین مزیت جامعه قرآنی این است که پسوند اسم شما قرآن کریم است به این معنا که شناسنامه و معرف این گروه از افراد جامعه با قرآن اتمام می‌یابد قاری قرآن، حافظ قرآن، فعال قرآنی، ناظر قرآنی و خادم قرآنی. چه افتخاری بالاتر از این که خداوند این برکت و این توفیق را شامل حال این افراد کرده است.

او با اشاره به اینکه هدیه نفرات برگزیده امسال سه برابر هدیه اعلام شده تعیین و تقدیم برگزیدگان می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته نفر اول حفظ قرآن کریم کشوری طاهره نائبی موحد، بانوی سنندجی بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان افزود: به نفرات برتر کشوری علاوه بر هدیه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، از سوی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان کردستان نفری ۲۵ میلیون تومان هدیه تعلق گرفت و امسال نیز به نفرات برتر هر رشته در مرحله کشوری نفری ۲۵ میلیون تومان تعلق خواهد گرفت.

کاروند با قدردانی از زحمات داوران این دوره از رقابت‌های قرآنی افزود: در این دوره از مسابقات قرآنی ناظر سازمان اوقاف و امور خیریه به همراه داوران کشوری از استان‌های همجوار حضور داشتند.

در این مراسم ماموستا رستمی امام جمعه سنندج با اشاره به اثرات و برکات معنوی قرآن در زندگی انسان‌ها گفت: انس و قرابت با قرآن کریم موجب سعادت دنیوی و اخروی انسان هاست.

در پایان این مراسم از نفرات اول تا سوم بخش‌های مختلف قرآنی برادران و خواهران تجلیل شد.

گفتنی است مرحله کشوری این دوره از مسابقات پاییز امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.