معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۹۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای مدارس این استان اختصاص داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید نظری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کشور که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد اظهار داشت: امسال ۹۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای مدارس این استان اختصاص داده شد.

او افزود: از این مبلغ ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و ۲۵۰ میلیارد ریال بودجه استانی است.


بیشتر بخوانید


نظری اضافه کرد: از مجموع اعتبار اختصاص یافته به مدارس چهارمحال و بختیاری امسال تاکنون ۶۲۰ میلیارد ریال تخصیص پیدا کرده است.

او ادامه داد: پارسال ۷۵۰ میلیارد ریال شامل ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و ۱۵۰ میلیارد ریال بودجه استانی برای مدارس چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد.

نظری با اشاره به وجود ۲ هزار و ۸۰۰ فضای آموزشی در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: از این تعداد ۲ هزار فضای آموزشی دولتی و بقیه مختص بخش خصوصی است.

او استاندارد جهانی سرانه فضای آموزشی را ۸.۴ متر مربع به‌ازای هر نفر دانست و اظهار داشت: این سرانه در کشور ۵.۲ مترمربع و در این استان ۶.۲ متر مربع است.

نظری با اشاره به وجود یک‌هزار و ۵۰۰ طرح نیمه‌تمام عمرانی در چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل این طرح‌های نیمه‌تمام به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

او تاکید کرد: در زمین‌لرزه اخیر شهرستان کوهرنگ به ۴۲ مدرسه خسارت وارد شد که بازسازی و نوسازی این تعداد مدرسه در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار