معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: طرح زمستانی جاده‌ای این اداره در استان آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،رامبد نوذری معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اظهار داشت: طرح راهداری زمستانی جاده‌ای استان با حضور نیرو‌های متخصص راهداری و بکارگیری تجهیزات و ماشین‌آلات سبک و سنگین در ۱۰ شهرستان استان آغاز شده است.

نوذری افزود: ازهم اکنون اقدامات لازم در زمینه تجهیز و آماده‌سازی راهدارخانه‌ها و سیستم گرمایشی انجام شده و در زمان اجرای طرح نیز راهداران با تمام توان خود در زمینه تسهیل امور جاده‌ای تلاش خواهند کرد.

او  بروزرسانی تجهیزات و دپوی نمک و شن مورد نیاز در راهدارخانه‌های را از دیگر اقدامات طرح زمستانه راهداری اعلام کرد و گفت: همه تمهیدات لازم برای زمستان امسال در استان پیش‌بینی شده است.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان  یادآور شد: در طول زمان اجرای طرح راهداران وظیفه روان سازی ترافیک و سهولت تردد رانندگان و مسافران را فراهم و امداد رسانی را در تمام مسیر‌ها را برعهده دارند.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

طرح راهداری زمستانه در استان کردستان همزمان با سراسر کشور از ۱۵ آبان سال جاری شروع شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ادامه دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.