فرماندار زابل گفت: با عنایت دولت و توجه ویژه استاندار، این شهرستان با تاسیس بخشداری کرباسک به مرز متصل و از بن بست خارج شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عباسعلی ارجمندی فرماندار زابل اظهار داشت: با اجرای طرح تقسیمات کشوری بخشداری کرباسک که از سال‌ها قبل تاکنون تلاش برای بخشداری شدن آن بی نتیجه مانده بود، اخیرا به عنوان بخشداری تصویب و شهرستان زابل را از بن بست خارج کرد.

وی گفت: منطقه سیستان برای ماندگاری جمعیت نیاز به جایگزینی طرح‌های جدید به ویژه سرمایه گذاری در زمینه ایجاد اشتغال، تامین آب مورد نیاز، رونق تجارت، فعال شدن منطقه آزاد سیستان، توسعه فعالیت‌های فرهنگی و آموزش نیروی انسانی دارد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان افزود: وجود دانشگاه‌های زابل، علوم پزشکی، آزاد اسلامی و ... موجب تربیت نیروی انسانی توانمند شده و دانشگاه زابل با قریب به ۴۰۰ عضو هیات علمی یکی از نقاط قوت حوزه سیستان است.

وی بیان کرد: تعدادی از اعضای بومی هیات علمی و اساتید دانشگاه زابل به عنوان دانشمند بین المللی معرفی شده اند.

ارجمندی به مزیت مرز نیز اشاره کرد و گفت: دولت جدید نگاه ویژه‌ای به مرز دارد تا از این وضعیت به نفع مردم استفاده کند.

وی افزود: منطقه آزاد سیستان لینک بین منطقه آزاد چابهار و سیستان و مرز افغانستان است که بزودی رونق خواهد گرفت و در همین راستا ۲ روز قبل اعضای کارگروه مرز‌های رسمی کشور در زابل مستقر شده و از فرودگاه زابل و مرز‌های گمشاد و میلک بازدید کردند تا به عنوان مرز رسمی هوایی بین المللی و زمینی تصویب شوند.

فرماندار زابل با اشاره به خط انتقال گاز به این شهرستان نیز اظهار داشت: براساس اعلام شرکت گاز و پیمانکار مقرر شده تا پایان سال علمک گاز در حوزه سیستان روشن شود.

وی گفت: در حوزه شهری زابل گازرسانی که بزرگترین مرکز محسوب می‌شود پیمانکار در حال فعالیت بوده و فاز اول و دوم به اتمام رسیده و فاز سوم نیز حدود ۱۵ کیلومتر کار شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار