به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: معتقد هستیم کیفیت آموزش در فضای مجازی نمیتواند معادل کلاس حضوری و بهرهگیری از حضور اساتید و اعضای هیات علمی باشد و حضور دانشجویان به فضای آموزشی و تحصیلی شور و نشاط و انگیزه داده و زنده بودن دانشگاه به حضور دانشجویان وابسته است.
او افزود: با توجه به شرایط مطلوب استان، تصمیم بر آن شد که دانشجویان تا سال ۱۳۹۹ به صورت حضوری در کلاسهای درس حاضر شده و دانشجویان ورودی سال ۱۴۰۰ به صورت مجازی فضای آموزش را دنبال کنند و تاکنون ۷۶ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال و ۷۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال واکسینه شدهاند، اگرچه این عدد برای جامعه شهری حدود ۷۹ درصد است.
ابول نژادیان بیان داشت: در حال حاضر روزانه حدود ۵۰ هزار نفر واکسن دریافت کرده که ۱۵ هزار نفر آنها دوز اول و مابقی دریافت کننده دوز دوم هستند و حضور ما در این لحظه و در این مکان، مرهون تلاش و کوشش مدافعان سلامت است که الحق و الانصاف اگر نبودند، این مهم اتفاق نمیافتاد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: شما دانشجویان مسیر مدافعان سلامت را شروع کردهاید و باید بدانید که سنگ زیرین آسیاب طی دو سال گذشته دانشگاههای علوم پزشکی و مدافعان سلامت بودهاند که وظیفه اصلی آنها حفظ سلامتی مردم بود.
این مقام مسئول ادامه داد: از همه دانشجویان انتظار میرود پروتکلهای بهداشتی را در کلاسها، کارگاهها، فضای آموزشی و خوابگاهها رعایت کنند و در صورت مشاهده علائم بیماری هر چه سریعتر خود را از فضای جمعی دور کرده تا سلامتی خود و دیگران را رقم بزنند.
ابول نژادیان اظهار داشت: راهبرد اول توجه به آموزش و تحصیل بعنوان اولویت اصلی، راهبرد بعدی اهتمام خاص به مسائل دینی و مذهبی جهت عبور آسان از دوران پر تلاطم دانشجویی و نهایتا راهبرد سوم توجه ویژه به ورزش و سلامت جسمی است که تمام این موارد میتوانند شما را در مسیر متعادل و مطلوب قرار دهند.
او گفت: برای اولین بار در سال ۱۳۹۹ حدود ۷۰ دانشجوی خارجی و تا به الان حدود ۱۵۰ دانشجوی بین الملل در مقاطع مختلف تحصیلی از قبیل دکترای عمومی، دستیاری تخصصی، پی اچ دی، کارشناسی ارشد و کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پذیرش شده و مشغول به تحصیل هستند و در دیماه سال ۹۸، رتبه دانشگاه ۲۱۸۰ بود که در حال حاضر به رتبه ۱۶۰۰ رسیده و حدود ۵۰۰ پله ارتقای داشته است.
انتهای پیام/م