تحقق اعزام دانشجو از دانشگاه علمی کاربردی به آلمان

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از اعزام دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی پس از ۳۰ سال به آلمان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: دانشجویان در زمانی به دانشگاه علمی کاربردی پیوستند که یک خانه تکانی و ساماندهی در بخش‌های مختلف دانشگاه درحال انجام بود.

او با بیان اینکه در ابتدای اجرای برنامه دوم دانشگاه قرار داریم و براساس این برنامه، همچنان توسعه کیفی دانشگاه در دستور کار است، افزود: خوشبختانه سند آمایش استان خوزستان به تصویب رسیده است، مطابق این سند نیاز‌های استان و کشور براساس برنامه توسعه استانی شناسایی شده است.

امید با اشاره به اینکه  ما در برنامه اول دانشگاه موفق شدیم، نزدیک به ۲۵۰ مرکز نوآوری تاسیس کنیم، اظهار داشت: مراکز نوآوری به گونه‌ای هستند که دانشجویان می‌توانند ایده‌های خود را عملی و از علم و دانش خود ثروت خلق کنند.

 رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: ما اخیرا موفق به امضای توافق نامه با برخی از دانشگاه‌های آلمان برای اعزام دانشجو شدیم و پس از ۳۰ سال اولین دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی، ماه گذشته اعزام شد و این ظرفیت بسیار عالی است.

این مقام مسئول بیان داشت: در طول یک سال و نیم اخیر بیش از ۱۵۰ رویداد شتاب یا استارت آپ برگزار کردیم و حدود ۴ هزار ایده در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، خدمات، فرهنگ، هنر و... از سوی دانشجویان در این استارت آپ‌ها ارائه شدند که پس از داوری، پذیرفته شدند.

امید با بیان اینکه ما ۲۰ ماه آموزش مجازی داشتیم و نتوانستیم مهارت‌های کافی را به دانشجویان منتقل کنیم، گفت: گرچه در این مدت، با آموزش‌های مجازی توانستیم بخشی از وظایف را انجام دهیم، اما همه می‌دانیم که کسب مهارت تنها در محیط کار و کارگاهی محقق می‌شود.

او افزود: کلاس‌های عملی به صورت حضوری برگزار می‌شوند و خوشبختانه همه گیری کرونا تا حدودی کنترل شده است و با وجود مشکلات زیاد، هزینه و تحریم، اما واکسن وارد شد و همه می‌توانند واکسن دریافت کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.