مراسم استقبال از خانواده شهید رستم‌علی بابایی شهرکی که به عنوان شهید گمنام در شهر بُردِخون خاکسپاری شده بود، در بوشهر و بردخون برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرهنگ علیرضا غریبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: بر اساس آزمایش‌های DNA هویت شهید رستم‌علی بابایی شهرکی از شهرکرد که سال ۱۳۹۴ به عنوان شهید گمنام در بردخون از توابع شهرستان دیر خاکسپاری شده بود، شناسایی شد و امروز میزبان خانواده این شهید هستیم.

او افزود: این دومین باری است که در استان بوشهر هویت یک شهید گمنام شناسایی می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر بیان کرد: مراسم استقبال از خانواده این شهید صبح امروز در گلزار بهشت صادق شهر بوشهر و مراسم استقبال در شهر بردخون هم عصر امروز از دوراهی این شهر به سمت یادمان شهدای گمنام برگزار شد.

غریبی تاکید کرد: ادای دین و تکریم خانواده‌های معظم شهدا به ویژه پدران و مادرانی که سالیان سال در انتظار یافتن نشانی از فرزندان خود هستند، برای همه ما افتخاری بی‌پایان و ماندگار است.

او با بیان اینکه شهدای خوشنام(گمنام) سند مظلومیت مردم و نظام اسلامی هستند، گفت: وجود مزار مطهر شهدای گمنام در شهر‌های ایران زمینه خوبی برای نوجوانان و جوانان است که با این سرمایه‌های معنوی آشنا شوند.


بیشتر بخوانید


خانواده شهید رستم‌علی بابایی پس از حضور بر سر مزار شهیدشان تصمیم گرفتند مزار او در شهر بردخون بماند و به زادگاهش شهرکرد منتقل نشود.

این شهید بزرگوار ۲۸ فروردین ۱۳۶۷ در سمت امدادگر و بهیار در ۱۷ سالگی در منطقه فاو به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
روحشان شاد