حکم قصاص پزشک تبریزی در دیوانعالی کشور مهر تائید خورد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پزشک تبریزی سال ۹۵ به اتهام قتل بازداشت شد. در جریان پرونده اتهامی پزشک تبریزی او به قتل مادربزرگ و همسر خود متهم شد. پزشک تبریزی یک بار به قصاص محکوم شد، اما حکم قصاص پزشک تبریزی نقض شد و او بار دیگر محاکمه شد. دومین بار که حکم قصاص صادر شد، دیوانعالی کشور قصاص پزشک تبریزی را تائید کرد.

مهر ماه سال ۹۵ رسیدگی به پرونده قتل همسر و مادربزرگ یک پزشک معروف تبریزی در حالی در لیست اخبار حوادثی قرار گرفت که پزشک تبریزی متهم به قتل شد.

این پزشک که دکتر علیرضا صلحی نام داشت، پیش از وقوع پرونده قتل به پزشک خوش خط در فضای مجازی مشهور شده بود و تصویر نسخه‌هایی که با خط خوش نوشته شده بود دست به دست می‌چرخید.

روز حادثه پزشک تبریزی برای اعضای خانواده خود غذا تهیه کرده بود و آن‌ها بعد از صرف غذا به دلیل مسمومیت بالا در بیمارستان بستری شدند. در نهایت همسر پزشک تبریزی به نام المیرا و همچنین مادر بزرگ این پزشک جان خود را از دست دادند.

با توجه به اینکه بررسی‌ها حاکی از آن بود که مسمومیت غذایی عامل مرگ دو نفر از اعضای خانواده علیرضا صلحی شده بود و غذا را دکتر صلحی برای خانواده اش تهیه کرده بود؛ بنابر این او به اتهام دو فقره قتل عمدی بازداشت شد.

اما هرگز به مسموم کردن عمدی غذا‌ها اقرار نکرد و اتهام قتل عمدی را انکار کرد. با این حال با توجه به ادله موجود در پرونده علیه او کیفرخواست صادر شده و او در دادگاه محاکمه شد.

حکم قصاص پزشک تبریزی در دیوانعالی کشور تائید شد

بعد از اولین محاکمه، قضات دادگاه رای قصاص علیه متهم صادر کردند که رای صادر شده از سوی قضات دیوانعالی کشور نقض شد و پرونده بار دیگر برای رسیدگی به دادگاه کیفری ارجاع داده شد. به این ترتیب متهم بار دیگر پای میز محاکمه رفت و از خود دفاع کرد. قضات دادگاه بار دیگر رای قصاص صادر کردند. با توجه به اینکه متهم توانسته بود رضایت اولیای دم دومین مقتول را جلب کند؛ با درخواست اولیای دم مقتول اول به یک بار قصاص محکوم شد.

رای صادر شده در شعبه ۲۴ دیوانعالی کشور مهر تائید خورد و در مرحله اجرا قرار گرفته است. در همین حال عده‌ای افراد نیکوکار چشم امید به بخشش دکتر صلحی از سوی خانواده المیرا دارند و امیدوارند که اولیای دم با بزرگواری از قصاص صرف نظر کنند.

دکتر علیرضا صلحی در طول مدت حبس خود وکیل بند زندان بود و حسن رفتار او سبب می‌شود که نیکوکاران او را مستحق تقاضای بخشش بدانند و با ادای احترام به خانواده المیرا از آن‌ها بخواهند که به جامعه مشق بخشش و مهربانی کنند.

منبع: رکنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مریم
۰۶:۳۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۱
قتل با نیت قبلی و باز یک عده آدم خیر جمع شدند که رضایت خانواده مقتول را بگیرند؟ جای تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
حسن رفتار عجب دختر مردم را با بی رحمی کشته حالا شد دکتر با حسن رفتار انگار خیلی زود همه چیز از یادمون میره
Iran (Islamic Republic of)
ایران زیبا
۰۱:۱۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
یه آدم از یه خونواده سطح بالا که خودش پزشکه خیر هست به فکر بیمارای نیازمنده (والا همچین موردی بین پزشکا نادره) اهل گوش دادن به موسیقی اصیل با همچین خط خوشی خیلی عجیبه که بشه قاتل، اونم به انگیزه شهرت؟؟؟؟ اونم با جون همه اعضای خانواده خودش بازی کنه؟؟؟؟ به نظرم یه جای کار میلنگه، نمیتونم باور کنم که این شخص قاتله، اگر بیگناهه خدایا بهش کمک کن نزار بیگناه پای چوبه دار بره
Iran (Islamic Republic of)
سید حسن
۱۹:۲۵ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
چند نکته که نشان از بیگناهی ایشان است : ۱ - تجربه نشان میدهد (فیلم ها و افراد بیگناه دیگر که بعدها آزاد شده اند ، رجوع به خاطره سرهنگ مروتی در سایت ها )که افرادی که دائما میگویند : من بی گناهم یا من این کار را نکرده ام . پس واقعا ایشان چنین کاری را نکرده ۲ - اگر ایشان غذا را آلوده میکرد خودش هم بین اعضا تقسیم میکرد ۳ - اگر ایشان با همسرش اختلاف داشت فقط غذای او را آلوده میکرد ۴ - اگر اختلاف زیاد بود طلاق می گرفت نه چنین راه اشتباهی حالا ، یا همکار یا کسی که با او اختلاف داشت یا با او بد بود برای او نقشه کشیده یا اگر خانمی که هدف ازدواج با او را داشت یا خود همسرش با قرص هایی خوردند و حالا به طریقی غذا ها را هم آلوده کرد یا غذا ها به اشتباه به دکتر داده شد یعنی غذا ها شاید برای کسی دیگر در نظر گرفته شده بود اما نصیب دکتر شد از بین مشتری ها کسی ۵ پرس غذا سفارش نداده بود و حالا شاید به دلیل عجله داشتن دکتر آن غذا را به دکتر دادند با یک پرس درخواست دیگر .
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۰۴:۰۲ ۱۴ دی ۱۴۰۰
معمولا افرادی دست به اینگونه قتل ها می‌زنند که مریض روانی هستند ایشون مشکل داشته و توانایی حل مشکل رو نداشته مسلما چنین شخصی با این حجم از خشونت نمی تونسته پزشک معالج باشه و فقط یه مدرک داشته متاسفانه خشونت و کنترل اون یه موضوع عمیقه که از روی ظاهر افراد قابل تشخیص نیست و فقط با برخورد های مکرر و گفت و شنود با این افراد میشه به موضوع پی برد بخصوص که تحصیل کرده هم باشن و راحت تر ظاهر سازی کنن یکی از مشکلات ازدواج این مورد هست که فرد وارد ازدواج میشه و تازه متوجه میشیه که طرفش مشکل اعصاب و روان داره و یک زندگی دچار تنش های وحشتناک میشه ایم مسئله رو جدی بگیرید بیماری روحی یک بیماری بدون علائم ظاهری هست و در باطن افراد نهفته
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۱:۴۶ ۱۰ دی ۱۴۰۰
در خبری خونده بودم که انگیزه این پزشک از قتل اعضای خانوادش، شهرت طلبی بوده. کما اینکه گفته شده انگیزه مشابهی پشت نسخه های خوش خط، تجویز آواز استاد شجریان و درخواست دریافت نکردن پول توسط داروخانه از بیماران بی بضاعت هم بوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
وقتی جامعه فردی را برای نجات و حفاظت از جان انسانها تربیت کرده و به خدمت می گمارد و او در مقابل قاتل دو تن از اعضای خانواده خود می شود، آن‌هم به شکل کاملاً برنامه‌ریزی شده،بخشش محلی از اعراب دارد؟ من به بخشش چنین قاتلی اعتقادی ندارم.شما چطور؟