آرمان که نام او به عنوان قاتل غزاله به عنوان یکی از پرونده‌های پر سر و صدای این روز‌های قضایی در رسانه‌ها مطرح است در آستانه اجرای حکم اعدام یک بار دیگر از اولیای دم درخواست عفو کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  گفتگوی تلفنی آرمان با خبرنگار ما که از داخل زندان انجام شده را در ادامه می‌خوانید:

حالا که با شما صحبت می‌کنم (عصر سه شنبه) نمی‌دانم چه سرنوشتی برایم رقم خواهد خورد و ممکن است تا چند ساعت دیگر من را برای اجرای حکم دوباره به قرنطینه ببرند و صبح چهارشنبه قصاص شوم. شاید شما آخرین نفری باشید که با من صحبت می‌کند. ممکن است پیش از اجرای حکم این آخرین فرصت من برای حرف زدن باشد.

می‌خواهم از پدر و مادر غزاله بابت اتفاق تلخی که افتاده عذرخواهی کنم. هم به آن‌ها و هم به خانواده خودم و هم به خودم ظلم کردم. واقعا از پدر و مادر غزاله می‌خواهم که شانس دوباره‌ای برای زندگی کردن به من بدهند و من را ببخشند. الان که با شما صحبت می‌کنم بود و نبودم دست آن‌ها است. در این مدت بار‌ها در زندان با چند نفر دیگر ختم قرآن گرفتیم، ختم یس گرفتیم و از خدا خواستیم که رحمی به دل پدر و مادر غزاله بیندازد تا شاید من را ببخشند و از سر تقصیرم بگذرند. آن‌ها خانواده محترمی هستند. اگر من را ببخشند، بزرگی و خوبی در حقم کرده‌اند. کار بدی کرده‌ام. اما پشیمانم.

در یک ماه گذشته ۵ مرتبه برای اجرای حکم به قرنطینه زندان منتقل شدم. معمولا یک یا دو روز قبل از زمان اجرای حکم، زندانی را به این اتاق منتقل می‌کنند. ارتباطت با همه جا قطع می‌شود. فکر می‌کنی که تا یک یا دو روز دیگر یا حتی چند ساعت دیگر زنده نیستی. همین امروز (عصر روز سه‌شنبه) نمی‌دانم که دوباره قرار است به قرنطینه منتقل شوم و صبح فردا حکم اجرا شود یا نه.

در مدتی که در قرنطینه هستی همه روز‌های عمرت مثل یک نوار از جلوی چشمانت رد می‌شود. از بچگی تا آخرین روز عمرت را مرور می‌کنی و نمی‌دانی که تا چند ساعت دیگر شانس زنده ماندن پیدا می‌کنی یا نه.

در این مدت، چون حس کردم به چوبه دار نزدیک هستم و تقریبا اجرای حکم را قطعی می‌دیدم وصیت نامه نوشتم. در وصیت نامه‌ام از خانواده غزاله و پدر و مادر و برادرم عذرخواهی کردم و از خدا خواستم که از گناهم بگذرد. من هنوز به هجده سالگی هم نرسیده بودم که این حادثه اتفاق افتاد.

دلیل اینکه این ۵ مرتبه حکم اجرا نشد را خودم هم نمی‌دانم. حرفی به من زده نشده است. شاید این تنبیه من به دلیل اشتباهی باشد که مرتکب شده‌ام. البته شاید در برابر کاری که من کرده‌ام تنبیه کمی باشد. اما از خدا می‌خواهم که نجات پیدا کنم.

در این مدت شنیدم که خیلی‌ها برای بخشیده شدن من تلاش زیادی کرده‌اند. من دست این افراد را می‌بوسم، اما از آن‌ها می‌خواهم که خانواده شکور را راحت بگذراند و آرامش را از آن‌ها نگیرند. آن‌ها در این مدت به‌اندازه کافی اذیت شده‌اند و نباید بیشتر آن‌ها را اذیت کرد. شاید خدا بخواهد و آن‌ها در خلوت خودشان به من رحم کنند و شاید از تقصیر من بگذرند. همه چیز را باید به خدا واگذار کرد.

واقعیت همانی است که همیشه گفته‌ام. پدر و مادر غزاله حق دارند که هنوز هم به آرامش نرسیده‌اند. اگر غزاله مزاری داشت شاید آن‌ها هم به آرامش می‌رسیدند. امیدوارم خدا کمک کند.

اگر خانواده شکور محبت کنند، بزرگواری کنند و من را ببخشند واقعا تلاش می‌کنم مسیر تازه‌ای در زندگی‌ام انتخاب کنم. در قرنطینه با خودم عهد کردم اگر من را ببخشند این چرخه زندگی را ادامه بدهم. اگر خدا بخواهد و رضایت بگیرم به افرادی که برای ادامه زندگی به اعضای بدن نیاز دارند کمک می‌کنم. من حاضرم برای ادامه چرخه مهربانی و زندگی هر کاری بکنم. نیت کردم یک کلیه و بخشی از کبدم را به بیماران نیازمند اهدا کنم. از طرفی تلاش می‌کنیم درمانگاه یا مرکز درمانی به نام غزاله درست کنیم یا خیریه‌ای ثبت کنیم تا اسم غزاله هم به خوبی بماند.

حرف آخرم با خانواده غزاله است. می‌دانم که آن‌ها در این مدت سختی زیادی کشیده‌اند. باید جای آن‌ها بود تا فهمید که آن‌ها در این چند سال چه کشیده. اند. حق با آن‌ها است. من حرفی برای دفاع کردن ندارم. هر تصمیمی که بگیرند حق دارند، اما از آن‌ها می‌خواهم از حق‌شان بگذرند. عمر دوباره‌ای به من بدهند. می‌دانم با مطالبی که اخیرا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده رنجیده‌اند. اما باید بدانند که این کار‌ها ربطی به من نداشته و من از هیچ کدام از این حرف‌ها و نامه‌ها اطلاعی نداشتم. این اتفاقات ناخواسته باعث رنجش پدر و مادر غزاله شدند.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید حسن
۱۹:۱۱ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
جسد دختر مردم را کجا رها کردی که گم شد !!و کدام بی خبر کیف را برداشت و برو و چیزی نگفت !! این مادر چگونه غم ها و اشک هایش را بر سر قبر بریزد ؟؟ خودت را جای او قرار بده!!
Iran (Islamic Republic of)
سرهنگ
۱۹:۴۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
من همیشه معتقدم قضاوت کردن خیلی سخته و به کسانیکه دوست دارند درباره هر چیزی نظری بدن پیشنهاد میکنم که خودشون رو جای هر طرفی که قضاوت می‌کنند بزارن بعدایده خودشون رو عنوان کنند.اصلا نمیشه ثانیه ای از زجر خانواده مقتول رو درک کرد نه تنها فرزندشون کشته شده بلکه چندین سال پرونده بازه و این خودش باعث میشه همیشه داغشون تازه بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
سلام.من کار ارمان توجیح نمیکنم.ولی پدر مادر غزاله محترم.دختر شمام اگه دختر سربراهی بود سر از خونه پسر مردم در نمی اورد ک اخرش بشه این،ولی ارمان خطا کرده.تو دخترتو سالم پرورش میدادی ک باعث نشه دوتا خانواده عزادار بشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
چی داری بلغور میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
چه بی ربط
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۲۱:۱۹ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
انشالله هیچوقت سرنوشت هیچ انسان وخانواده ای به این سمت و سو کشیده نشه ،کسی جای دیگری نیست خانواده ای جای اون خانواده نیست ،خداوند بهر دو خانواده صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
البته نصف حرفات درسته
خداوند فقط به خانواده مقتول صبر بده چون قاتل هم بیشتر عمر کرد هم خیلی کشش دادن و خونواده مقتول رو آزردن
Iran (Islamic Republic of)
Cbt
۲۱:۰۴ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
معلوم نیستجسدو چکار کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
دخترا وزنها باید مراقب باشن هرجایی نرن چون با این رفتنها هزاتفاقی ممکن رخ بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
یعنی همه پسرا و مردا اینجورین؟!
برو پیش روانکاو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
عزیزای من ما قاضی نیستیم یا جای خدا نشستیم حکم کنیم ولی مطمعن باشید پر کردن ذهن قاتل برای گریز از اعدام هم نقش زیادی داره مثلا اگر بگه با جسد چیکار کرده مطمعنن ببخششی دیگه در کار نیست و اعدام میشه پس اظهار نظر نکنیم هر که میداند با اعمال خودش دنیا دار مکافاته باهر دست بدهی با اون یکی پس میگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
حکم دادن و نظر دادن جای خدا نشستن نیست مهم رعایت عدالت و انصافه و یکی از بی انصافی ها درخواست همیشگی افراد معروف برای بخشش قاتل یا متهم بقتل می باشد!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
البته بعد از چند سال که نمیتونه بگه جای حسد کجاست وقتی فقط میتونه محل سطل رو نشون بده!
India
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
ی دوستی داشتم قاضی بود و خیلی ادم خوبی بود میگفت سفارش هر کس رو بکنن متوجه میشدم که می خوان حقی پایمال بشه و بیشتر مراقب بودم خدا بیامرزتش تو خواب سکته کرد و مرحوم شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
17 سالش بوده قطعا بایست اعدام بشه این بزرگ بشه واسه خودش یک قاتل حرفه ای میشه. با زیرکی تمام نوع قتل و جنایت رو هم مخفی کرده تا درجه کثافت کاریش مشخص نشه تا اینجوری مورد مرحمت قرار بگیره. و جالب اینجاست چطوری نتونستن یا نخاستن ازش اعتراف بگیرن!!!!!؟؟؟؟ چون زیادی مورد مرحمت جامعه سلبریتها قرار گرفته احتمالا وضع پدر و مادر خوب هستش پسره اعتماد بنفس کاذب داشته که میتونه با رابطه و ضابطه همه چی رو حل کنه و به ریش جامعه بخنده.... بنظرم قبل اعدام بایست ازش صد درصد اعتراف گرفت و بعد اقدام کرد این انصاف نیس که حق دختره و خانواده اش پایمال بشه و بعدش قاتل برای خودش دور دور کنه .
Iran (Islamic Republic of)
رافائل همتی
۲۲:۵۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
دختر سالم و مظلوم تکو تنها نمیره خونه پسری که چند سال از خودش کوچیکتره و با بی حیایی کامل تمام جزییات رابطشونو یادداشت بکنه،این دختر ازکجا میدونسته قراره اتفاقی بیوفته که هربارفقط از مشاجره شون مینویسه ،فقط خدا میداند وبس که اون دختر دنبال وادارکردن اون پسربوده بخشونت بوده .اگه کمی اون دختر حیا داشت الان هم خودش زنده بود هم اون پسر که نوجوان بوده و اولین عشقشوتجربه میکرده و تعصب زیادی روی دختر داشته و دریک آن غیرت و حنون قاطی میشه و میشه فاجعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
در جواب رافائل همتی
تو اونجا بودی و میدونی دختره مشکل داشته؟
بیا بگو دختره خودکشی کرده و پسره باید آزاد بشه اینجوری جامعه قاتلان و جانیان ازت تشکر میکنن و شاید بشی رییس جامعه حماقت داران و جفنگ سرایان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
خدا همه ی مارو از شر شیطان حفظ کند...‌‌
Iran (Islamic Republic of)
میرزا
۲۰:۴۱ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
باید آدم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
خداوند از سر تقصیرات همه ما بگذرد این که الان خیلی ها فکر کنیم ما از گناه مبرا هستیم و بنده های خوبی هستیم کاملا اشتباه است که اگر همین الان همه ما رو برای حساب و کتاب به درگاه الهی ببرند خواهیم دید برخلاف آنچه خودمان قضاوت می کنیم دارای پرونده ایی سنگین از گناهان ریز و درشت هستیم و شاید در مجموع خیلی ها از ما سنگین تر از یک قاتل یا دزدی که الان در حبس گرفتار هستند... و ای داد از قضاوت اشتباه ما بندگان در مورد دیگران؟! توبه واقعی از بزرگترین نعماتیست که خداوند به ما انسانها عنایت فرموده و چون می داند در طول زندگی انسانها بارها و بارها اسیر نفس و شهوات قرار می گیرند و گناهان مختلف مرتکب می شوند مکرر در قرآن کریم به انسان وعده نعمت توبه و بازگشت را داده و از بندگان خود خواسته توبه واقعی کنند و به اعمال خوب بازگردند که خداوند مهربان و توبه پذیر است و توبه کنندگان واقعی را دوست دارد و می پذیرد..پس ما بندگان گنهکار باید بخوبی و بموقع و با توجه به شرایط توبه از این نعمت خدادادی که بمانند شروع و تولد دوباره زندگی برای هر انسان است استفاده کنیم و طوری توبه کنیم که دیگر و واقعا مرتکب گناه نشیم و یک زندگی سالم رو طی کنیم چرا که وقت بسیار کم و کوتاه است و هر لحظه نمی دانیم کی و کجا پیمانه عمر ما که صددرصد به خواست خداوند بزرگ و مهربان است سر میرسه و هر کدام از ما با پرونده ایی از اعمال خود به دنیای باقی میرویم و برای حساب و کتاب اعمالمان سالها در دنیای برزخ منتظر خواهیم ماند و خوشی یا عذاب اون دنیا بستگی به نحوه عملکرد ما در این دنیا دارد. پس چرا خوشی و راحتی اون دنیای باقی رو به انجام گناه و خوشی های زودگذر این دنیا آسان و ارزان میفروشیم...یک عمر از صبح تا شب با هر عنوان و زحمای سعی داریم مال و اموال جمع کنیم و می گوییم باید آدم بفکر آینده خودش و بچه هاش باشه و کور کورانه بشدت مشغول جمع آوری مال و ثروت میشویم و کلا از اعمال خود غافلیم و زمانی بخود میاییم که خیلی دیر شده و حاضریم کل اندوخته عمر خود را بدیم تا چند روز مهلت بگیریم برگردیم چند تا از گناهامون رو جبران کنیم چون می بینیم اون دنیا جواب اعمال خیلی سخت و امکان ناپذیره و راه برگشتی هم نیست و اون روز را روز حسرت و پشیمانی سخت گویند که دیگه راه بازگشتی نداریم...این جوان هم که متاسفانه در اوج جوانی گرفتار آتش نفسرو شهوات شده نمونه خیلی کوچکیست از اشتباهات انسانها که در یک لحظه تصمیم اشتباه و اسیر نفس شیطانی باعث از بین رفتن فرصت زندگی و هزاران گرفتاری دیگر برای دیگران شده و خداوند بهش کمک کنه...البته نمی دانم چرا هنوز حاضر نیستدخودش به خودش کمک کنه و توبه واقعی کنه نه فقط بفکر خودش باشه..الان جسد و روشن شدن واقعی اتفاقی که افتاده می تونه باعث آرامش و حتی بخشیده شدنش و ایجاد یک فرصت زندگی دوباره براش باشه ولی چه چیزی مانع این اعتراف و روشن شدن واقعیت توسط این جوان میشه خدا عالم؟؟ خوب اگر کشتی حتما باقی نانده جسد اون دختر وجود داره...مگر اینکه اون دختر کشته نشده و هنوز در جایی و مکانی زنده است و دسترسی به اون با اعتراف واقعی این جوان میسر خواهد بود ولی چرا بجای یک شاهنامه تقاضای عفو و ختم قرآن و...... فقط چند جمله واقعی بگه دختر مرده و جسدش فلان جاست یا نمرده و فلان جاست؟؟؟ چرا نمیگه خدا می دونه....فقط تنها راه نجاتش همینه.... خداوند کمکش کنه و بندازه دلش اعتراف واقعی کنه
Iran (Islamic Republic of)
شریفی
۰۹:۵۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
احسنت . درست گفتی . دردد به شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
چی
Netherlands
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
یه توصیه برا جوان‌ها و کلا پسرها دارم، اگر روزی عاشق شدی و وابسته شدین به هر دلیلی و هر مانعی هم باشه یا به اختیار هر طرف کنار کشیدین حق زندگی گرفتن یا حق ضربه زدن یا حتی ادامه به حضور یافتن دیگر ندارید و نباید گرفتار رابطه احساسی و دوستی بشوید و یه نصیحت برا دخترا اجازه ارتباط احساسی با کسی نباشید چون احتمال همین آدمهای مریض قرار بگیرید چون ممکنه در رابطه به اختلاف سنی یا مالی یا فرهنگی یا سطح سواد یا سطح خانواده و مسائل حتی جسمی و روحی و روانی و هزاران مسائل دیگر برسید که نخواهید ادامه بدهید پس گرفتار امثال این مریضها نشوید. و هیچوقت بفکر انتقام نباشید و اگه واقعا دوسش داری اجازه بده همینطور که راحته به زندگی خودش ادامه بده و بدان قطعا خوشبختی هر دو و خاست خدا دوری از هم بوده نه باهم بودن انسانها میتونن مهربان و دوست داشتن در جامعه باشن هر دوس داشتنی صرف ازدواج نیستش و نباید بفکر غصب آن در آمد.
و این آقا پسر قبل تصمیم به قتل میدونسته قصاص خواهد شد و تصمیم خودشو هم گرفته و بایست تاوان شیطانی خودشو رو بده حتی اگر پشیمان باشه چون در این حالت همه فکر می‌کنند میتونن عاشق بشن و در پس همون دوس داشتن اقدام به قتل کرده و از طرفی بخشیده میشن.
از طرفی سلبریتی ها هم کناربکشند و هی نظر نفرمایند که ما می‌دانیم خانواده عزیز شما الان چی می‌کشید.. ولی بخشش بفرمایید!! از این مزخرفات بکشید کنار چون خانواده خودت بود سوزشت هزاران بار بیشتر از این خانواده بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
اون فقط ۱۷ سالش بوده میفهمی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
در جواب ناشناس که گفته "اون فقط ۱۷ سالش بوده میفهمی؟"
نه نمیفهمیده و بلد نبوده بکشه و بلد نبوده جنازه مقتول رو مخفی کنه و داخل سطل بندازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
با اعدام خیر وبرکتی به غزال نمی رسد !!!در حالی که او به آن نیاز مبرم دارد !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
اما با آزادی جانی ریشخندی به خانواده اش میرسه در حالی که به عدل و حق نیازمندند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۶:۴۰ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
کاری به نوع مجازات ندارم ولی 5 بار واسه اعدام بردن از خود اعدام بدتره شاید فکر کردن لطف میکنن ولی هر عاقلی میدونه چقدر میتونه دردناک باشه
این ظلم و خیانته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
یعنی میسگی بار اول اعدام کنن و دیگه اینجوری پیش نیاد؟
آرزو میکنم بار ال که تصاف کردی بری اون دنیا و دیگه برات پیش نیاد تا دیگه ترس از مردن اذییت نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
اعدامش فایده نداره. بهتره قلبش رو بدن به یه نفر، کلیه هاش رو به یکی دیگه و ...
اینجوری هم اجتماع از شر چنین فردی که رفتار پر خطر داشته راحت می شه و هم به جای جانی که گرفته ، چند جان حفظ می شه.
از نظر منطقی معقوله، از نظر اخلاقی معقوله، از نظر اعتقادات مذهبی هم برای خودش و هم برای آمرزش مقتول معقوله!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
اینجا هم قبول داره قتل انجام داده و طلب بخشش میکنه ولی وکیلش ادعا میکنه غزاله زنده هست و در زاهدان زندگی میکنه بعدشم هنوز محل اختفای جسد نگفته تو ی هیولایی که اعدام حقته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
لطفا ، یکی بگه چیشده ، ماجرا چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
با یه دختر دوست بوده دخترو کشته جسدشم نمیگه چیکار کرده کجا انداخته هیچ وقت پیدا نشده الانم تو زندون درسشو خونده زندگیشو کرده پدر و مادر دختر هم میگن جنازه دخترمون کجاست حالا این میخواد که قصاصش نکنن
Iran (Islamic Republic of)
نازی
۱۴:۲۸ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
اعدامش نکنید بزارید بیاد دو سه تا دیگه بکشه بعد اعدامش کنید این چه مسخره بازی اعدامش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
خدایا خودت که می دونی چی به چیه ،خودت قاضی باش،ما مردم نه خبر داریم نه حق قضاوت،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
باشه فقط منتظر این درخواستت بودم و ازین به بعد خودم قاطعانه وارد عمل میشم :))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
آقا این بخشش و رافت در حق قاتلین را بر دارید. چرا پرونده های قتل را رسانه ای می کنید. آیا تا حالا کسی خواهر یا برادر یا فرزند شما را که چند ده سال خاطره های خوب و مهربانی به شما هدیه کرده را نا جوانمردانه از شما گرفته است؟!
هر کسی قتل عمد مرتکب شد بدون نیاز به نظر با اصطلاح ولی دم اعدام کنید تا جرم و جنایت کاهش پیدا کند.
وقتی ماجرای قتل را رسانه ای می کنید اولیای دم را برای رضایت تحت فشار قرار می دهید شاید آنها قلبا راضی نباشند رضایت دهند ولی برای اینکه بدترین آدم نشوند رضایت دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
اعدام مشکل کژال را حل نمی کند ! کژال نیاز مند بذل وبخشش وکمک است تا در آرامش قرار گیرد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
کژال کی بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
خداوند از سر تقصیرات همه مان بگذرد الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
تقصیر نکن تا محتاج بخشش نباشی
Iran (Islamic Republic of)
خلود
۱۰:۴۲ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
دوستان در حق کسی قضاوت نکنیم ایا ما در این جایگاه رسیدیم که در حق مردن وزنده شدن کسی قضاوت کنیم نه فقط ارمان هر کسی از تک تک پسرها در اون حالت این کار میکرد ولی حق ارمان هم کشت غزاله نبود وخانواده غزاله حق قصاص دارند
Netherlands
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
مزخرف نگو تک تک پسرها...!!! انتخاب همیشه اختیاری بوده و هستش اگه احیانا کوته مغز و کوتوله مغز هستی و بعدش به خودت اجازه قتل میدی قطعا تو رو هم بایست اعدام کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
جنازه رو چکار کردی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
Manam hamino migam . Baayad begee chikar karde.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
در کجای دنیا جرمی 8سال پیش اتفاق می افتد واین همه ترک فعل( به دلایل نامعلوم )برای اجرای حکم صورت می گیرد ؟!؟!؟!؟!؟!فاصله بین جرم وحکم وفاصله بین اثبات جرم واجرای حکم آیا شرعی است ؟!؟!؟!؟! اجرای اینگونه احکام بیات شده مانند خوردن نان کپک زده برای جامعه است !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
پرونده جمال خاشقچی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۴ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
من همیشه فکر میکردم حداقل در پروندههای قتل اعمال نفوذ نمیشه ولی در چند پرونده قتل بخاطر اشنایی با مقتول متاسفانه دیدم اعمال نفوذ میشه و خون بیگناه پایمال میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
منظورم خون مقتول بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۴ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
تو تمام پروندههای قتل ی عده فقط میگن ببخشید حب اگر قرار باشه که در اخر قاتل بخشیده بشه چرا از اول پرونده تشکیل بشه و کلی وقت و هزینه صرف بشه اگرحرف این ی عده عملی بشه براحتی میشه هر شخصی رو کشت و ی بهانه هم اورد و بخشیده شد.
از حضرت علی ع بخشنده تر وجود نداره چرا حضرت علی ع قاتل خودش رو نبخشید چون بخشیدن همیشه درست نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
خیلی بد فکر میکنید .قاتل حضرت علی ع به قصدقتل وارد مسجد ومحراب حضرت امیر شد .اما اینجا غزاله خودش با پای خودش به منزل ارمان میرود که کلا کار خطا وگناه واشتباه بوده ...مقایسه از زمین تا اسمان تفاوت دارد .درحالی که حضرت موسی هم در وساطت بین دونفر که دعوا میکردند مرتکب قتل شد .اما خداوند هرگز حکم قتل وقاتل با پیامبرش نداد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
اینطور که در خبرها گفته شده غزاله می خواسته قطع رابطه کنه و ارمان با اصرار از غزاله خواسته بود بره به منزلشون و غزاله هم گول خورد و رفت حالا ارمان با قصد کشتن غزاله رو داشته یا فی البداهه تصمیم بقتل میگیره خیلی فرق نمیکنه موارد قتل عمد در ماده 290 قانون مجازات اسلامی نوشته شده
Iran (Islamic Republic of)
قانون
۱۲:۴۵ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
اینکه ارمان قصد کشتن داشته و ازغزاله خواسته به منزلشون بیاد یا بعد از اومدن قصد کشتن کردن یا بدون قصد ضربه به سر غزاله زده بالاخره مشمول ماده 290 میشه.
ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی
جنایت در موارد زیر عمدی محسوب می شود:
الف- هرگاه مرتکب با انجام کاری قصد ایراد جنایت بر فرد یا افرادی معین یا فرد یا افرادی غیرمعین از یک جمع را داشته باشد و در عمل نیز جنایت مقصود یا نظیر آن واقع شود، خواه کار ارتکابی نوعاً موجب وقوع آن جنایت یا نظیر آن بشود، خواه نشود.
ب- هرگاه مرتکب، عمداً کاری انجام دهد که نوعاً موجب جنایت واقع شده یا نظیر آن، می گردد، هرچند قصد ارتکاب آن جنایت و نظیر آن را نداشته باشد ولی آگاه و متوجه بوده که آن کار نوعاً موجب آن جنایت یا نظیر آن می شود.
پ- هرگاه مرتکب قصد ارتکاب جنایت واقع شده یا نظیر آن را نداشته و کاری را هم که انجام داده است، نسبت به افراد متعارف نوعاً موجب جنایت واقع شده یا نظیر آن، نمی شود لکن درخصوص مجنیٌ علیه، به علت بیماری، ضعف، پیری یا هر وضعیت دیگر و یا به علت وضعیت خاص مکانی یا زمانی نوعاً موجب آن جنایت یا نظیر آن می شود مشروط بر آنکه مرتکب به وضعیت نامتعارف مجنیٌ علیه یا وضعیت خاص مکانی یا زمانی آگاه و متوجه باشد.
ت- هرگاه مرتکب قصد ایراد جنایت واقع شده یا نظیر آن را داشته باشد، بدون آنکه فرد یا جمع معینی مقصود وی باشد، و در عمل نیز جنایت مقصود یا نظیر آن، واقع شود، مانند اینکه در اماکن عمومی بمب گذاری کند.
تبصره ۱- در بند(ب) عدم آگاهی و توجه مرتکب باید اثبات گردد و در صورت عدم اثبات، جنایت عمدی است مگر جنایت واقع شده فقط به علت حساسیت زیاد موضع آسیب، واقع شده باشد و حساسیت زیاد موضع آسیب نیز غالباً شناخته شده نباشد که در این صورت آگاهی و توجه مرتکب باید اثبات شود و در صورت عدم اثبات، جنایت عمدی ثابت نمی شود.
تبصره ۲- در بند(پ) باید آگاهی و توجه مرتکب به اینکه کار نوعاً نسبت به مجنیٌ علیه ، موجب جنایت واقع شده یا نظیر آن می شود ثابت گردد و درصورت عدم اثبات، جنایت عمدی ثابت نمی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
چرا زودتر این رو اعدام نمی کنید تا پدرو مادر غزاله در مقابل دخترشون شرمنده نباشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
در اینکه ارمان خطایی مرتکب شده شکی نیست ،اما نکته ای که پراز ابهام باقی مانده این است نقش غزاله دراین قتل چیست ؟ انهایی که با استناد به ایه قصاص درقران خواهان قصاص هستند ایا تاکنون فکر کرده اند که همان قران برای جلوگیری از قتل چه نکاتی رابرهر زن ومردی واجب والزامی کرده است ؟ ایا درجایی که همین قران حجاب رابرزن واجب نموده درادامه نفرموده: زیرا در دل بعضی افراد مرضی هست وحجاب برای سلامتی شما بهترهست؟ چراباید یک دختر بدون اطلاع پدرومادر وحتی باگفتن جمله ای به دروغ که وقت دکتر دارم ، به خانه یک پسر مجرد برود وبداند ان پسر درخانه تنها هست وپدر ومادرش هم نیستند؟ ایا قران تنهابودن دونامحرم را در یک مکان دربسته حرام نمیداند ؟ ایا غزاله به خانه ارمان رفته یا ارمان به خانه غزاله ؟ ایا غزاله درسن ۱۹سالگی وبزرگتراز ارمان ،از قوانین واحکام اسلامی اطلاعی نداشته؟ چرابایددرخانه ای که تنها هستند به اتاق ارمان پا بگذارد ؟ اینکه ما قسمتی ازایات قران را بگیریم وقسمتی را فراموش کرده و بیان نکنیم ایا ظلمی بزرگ‌نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
بله درسته از نظر شرعی ارتباط غزاله و ارمان درست نبوده ولی این دلیل بخشش ارمان نیست.
اگر دزد بیاد خونه شما و شما دزد رو بزنید و برای دفاع از خودتون نباشه دزد میتونه از شما شکایت کنه و شما هم مجازات می شوید.
غزاله و ارمان اگر زن و شوهر هم بودن هیچ حق قانونی و شرعی برای کشتن هم نداشتن به صرف بد اخلاق بودن کسی نمیشه طرف رو کشت چیزی که زیاد از زبان قاتل یا متهم بقتل گفته میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
منظور شرعی جلوه دادن قتل نبوده ،قتل بدون حکم دادگاه کلا کاراشتباهی هست .اما طرف دیگر قضیه راهم باید در نظر گرفت اینکه دختر باپای خودش رفته ونباید میرفت.کسی که بخواد قطع ارتباط کند ،خوب نمیرود .اینها هیچکدام دلیل موجه برای خطای غزاله نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
چطور به خودت اجازه میدی اینقدر راحت و وقیحانه پشت سر مُرده حرف بزنی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
برای اینکه کار گناه واشتباه شاخ ودم ندارد هرکسی انجام بدهد خطا هست .جشم بروی واقعیتها نبندید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
همانطور که شما به خودتان اجازه میدهید اینقدر راحت در مورد اشتباه یک جوان قضاوت کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
درسته غزاله مرده ولی کار اشتباهی کرده والان بخاطر اشتباه او وخود ارمان ،این جوان در دوراهی مرگ وزندگی هست .پس بفهمین که طرف دیگر غزاله هست وباید درموردش صحبت بشود ‌وازطرف دیگر روش اشتباه او درسی برای سایر دخترخانم ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
اینکه غزاله گول خورده و رفته منزل ارمان چیزی از جرم ارمان کم نمیکنه.
غزاله تاوان سادگیش و گول خوردنش رو داد ارمان هم باید تاوان فریبکاری و قتلی رو که کرده بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
میخوای جنازه دختره رو پیدا کنن و به جرم خودکشی اعدامش کنن؟
داری دختره رو محکوم میکنی؟ وکیل مدافع سره هستی؟
Iran (Islamic Republic of)
سعيد
۲۱:۱۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
واقعا اعدام كم هست براي اين نادان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
به نظر من حکمش رو از اعدام باید به حبس ابد تغییر بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
تا چند سال دیگه عفو بخوره و بیاد چند تا شاهکار دیگه عرضه کنه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۴۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
وقتی که نمی گی با جسد این دختر چه کردی کجا بردی
برای چی باید رضایت بدن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۱۲ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
●این دسته از جرائم سنگین از نوع خیلی خاص بی جبران و کُشنده فرهنگ و عزت یک ملت است.به هیچ وجه عفو ومماشات درقبال این مجرمان خاص، با عقل وامنیت وعزت جامعه، جور درنمی آید.اگرهم صاحبان خون این قربانی، مرام و بزرگواری کنند و از اعدام مجرم منصرف. اما زندان ابد یا طویل ۳۰و۴۰ساله برای بریدن حکم نهایی باید اعمال شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
سرنوشت این فرد را فقط خداوند می داند و این داستان بالاخره یا با رضایت و یا قصاص محکوم به پایان می رسد ولی تویی که نمیدانی توبه ی این شخص مورد پذیرش خداوند قرار گرفته است یا نه خودت رو گرفتار کردی! مطمئن باشید دنیا دار مکافات است؛
( پيامبر خدا صلى الله عليه و آله وسلم: هر كس برادر خود را براى گناهى كه از آن توبه كرده است سرزنش كند، نميرد تا خود آن گناه را مرتكب شود.(تنبيه الخواطر : 1/113))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
دقیقا درست می فرمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۵۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
خدا خودش بهتر میدونه. حداقل میگفتی کجا ولش کردی؟ یا چکارش کردی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
برو بابا ی دختر رو کشتی توهم برو ب درک کثافت اون موقع رحم ب دلت نبود حتی جسدشو گورگم کردی قبر هم نداره اما تو لعنتی میتونی قبر داشته باشی سگ صفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
لعنتی‌چه‌بلایی‌سر‌دختر‌بی‌دفاع‌اوردی‌هرچه‌زودتر‌بدار‌بکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
واقعا عجیبه که چرا یه عده از خدا بی خبر از آرمان دفاع میکنن و خواهان بخشش هستن . خود خدا توی قرآن و اسلام گفته که قصاص حق انسان هست ‌. اونوقت یه عده نادان جاهل فاجر فاسق کاسه داغ تر از آش میشن و تز بخشش میدن . اگه قرار باشه آرمان بخشیده بشه که باید سایر محکومان به قصاص هم بخشیده بشن و دیگه جامعه بره روی هوا و هر کی به هر کی بشه . اونوقت طرف راحت آدم میکشه چون میدونه که قصاصی در کار نیست !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
بخشش دل بزرگ میخواد....
Netherlands
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
بخشش بسیار زیباست اما برای انسان‌ش برای مردش نه نامرد‌ش...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
نه دل کوچیک زودتر میبخشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
بالاخره دختر مردمو چکارش کردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۱۵:۲۲ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
زیاد صحبت کرد حالا اعدامش کنین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
تموم شد؟ حالا اعدامش کنید
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۱۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
اعدامش کنین چقد طولش میدین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
نه من نه شماها و نه هیچکس دیگه ای در جایگاهی نیستیم که بخوایم برای مرگ و زندگی یه نفر تصمیم بگیریم انقدر حقیر شدین که واسه یه هم وطن آرزوی مرگ میکنید یعنی مرگ یه نفر یا هر اتفاق بد دیگه ای برای کسی پیش بیاد شماها رو تا این حد خوشحال میکنه خدا خودش بهتر از ما انسان های حقیر که دور هم جمع شدیم و یکدیگر رو داریم قضاوت میکنیم میدونه که با بنده گناهکارش چیکار کنه یا می بخشه یا نمی بخشه
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۶:۲۵ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
استادخواهرخودت هم میکشتن همین حرف ومیزدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
بخشش نشونه ی بی غیرتی یا پایمال شدن خون عزیزت نیست بخشش نشونه روح بزرگ و دل دریایی هست اینکه به کسی که از کارش پشیمون شده و توبه کرده چرا فرصت زندگی کردن نباید داد درسته خدا تو قرآن گفته قصاص حق هست اما از بخشش و گذشت هم گفته شده و خدا توبه کاران رو دوست داره وقتی خدا به توبه کاران فرصت میده من و شماها چیکاره هستیم که باید برای بنده خدا خط و نشون بکشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
عزیزم. اگر. خواهر خودت بجای غزاله بودچه میکردی ... الان پدر و مادرت چه رنجی میکشیدند حتی. قبری ندارد ساید با حضور پدر و مادر .. تسللی می یافتند .،
این حق والدین. دختر خانم است. که بگذرند یا نگذرند .. و عبرتی است برای اجتماع. ،،، هیچکس حتی. حقوق بشر الکی. حق ندارد دخالتی در این مورد بکند
خیرخواهانی. کا خود را میکنند ولی در اخر تصمیم با پدر و مادر است ، اون خالق انسان. حق قصاص را به بشر اعطا نموده و خودش هم تصمیم میگیرد
خداوندا این زشتی ها و پلشتی ها را از جامعه برکن ،،، انچه خواسته هست عمل میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۶ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
خدا گفته توبه باید عملی باشه! توبه ی زبانی که فایده ای نداره ایشون هم اگر واقعا توبه کرده پس بگه با جنازه ی دختره چیکار کرده بعد انتظار بخشش داشته باشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
چرا این جنایتکار حق و جایگاه داشته برای زندگی اون مقتول تصمیم بگیره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
خدایا هرچی خودت صلاح میدونید که امروز زندگی فقط در دستان پرتوان و قدرتمند خودت هست و ولاغیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
انشاالله که خانواده غزاله اونو ببخشند البته کار خیلی سختیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
اعدامت از اول واجبات است. آن بلایی که سر دختر بیچاره آورده دل هر بی رحمی را بدرد می آورد. امام علی در مهراب برای قصاص قاتلش فقط دو ضربه شمشیر طلب نمود. بخشش برای هر فردی درست نیست. اجرای حکم قصاص باعث درس عبرت هر قاتل بی وجدان می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
کسی که خیلی راحت. آدم می‌کشه ،، باید خیلی راحتم. قصاص. بشه ،، این آدمهای جنایتکار به درد جامعه نمی‌خورند فقط سربارند. ،، پس باید حکم خدا در مورد اینها خیلی زود اجرا بشه
یه عده سلبریتی کاسه داغ تر از آشن. همه جا خودشونو. قاطی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
امروز چهارشنبس اعدام شد یانه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
فقط اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
ترحم بر پلنـــــــگ تیــــــز دنــــدان ستمــکاری بــود بر گوسفندان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
فقط اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
فقط اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
وقتی نمیگه چه بلایی سر دختر مردم آورده یعنی اینکه نمیتونه خودش رو ببخشه ،پس وقتی خودش نمیتونه خودش رو ببخشه، چه انتظاری داره پدر و مادر دختر اونو ببخشن.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۶ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
اینقدر معرفت داشته باش حداقل محل جنازه را بگو. تا دل خانواده اش آرام بگیرد و تورا عفو کنند
این حرفهای که هم الان میزنی همه بقول معروف اب نبات دست بچه دادن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
معرفت؟ از کی قاتل و جانی که مقتول رو میندازه توی سطل زباله دارای معرفت شده؟!!!
Finland
soheyl_assadzadeh
۱۳:۵۲ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
ضمن همدردی با خانواده غزاله من بعنوان اولیاء دم ناپدری حمید صفت اعلام می کنم که درخواستهای بخشش بسیار ناراحت کننده می باشد لطفا اولیاء دم را راحت بذارید تا با ارامش تصمیم بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
حالا کی چی موضوع پدر شما فرق میکنه پدرت دردرگیری غیرعمد مرددادگاه رای به بیگناهی حمید صفت دادولی این دختر جور دیگه کشته شده ودرکمال پرویی قاتل جسد را نابود کرده هیچ وقت نمیتونی خودت جای اونا بزاری پس لطف کن چیزی نگو
Iran (Islamic Republic of)
دوست ناپدری
۲۰:۵۶ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
ناپدری حمید صفت مورد ضرب و شتم ناجوانمردانه قرار گرفت بنده خدا بخاطر طمع مادر و پسر بقتل رسید و دروغ دفاع از مادری که حق طلاق داشته برای مخفی کردن دلیل قتله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
درسته بایداعدامشودتاروح شود
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۲:۳۸ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
حمید صفت خیلی دوست داشتنیه. نکنید اینکارو
Canada
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
در اجرای حق وعدالت زبانبازی و تحریک عاطفی جایی ندارد واقعا پشیمانی (که دروغ میگی و حیله میکنی ) راست میگی واقعیات را بگو که نجات در صداقت است واولین صداقت گفتن (نحوه معدوم کردن یک انسان است که با خباثت اورا کشته ای ) و این (مخفی کردن) جنایت مضاعف است ننه منغریبم باری هدایتی در نیار قاتل دغل کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
با نگفتن سرنوشت این دختر ،داره خانواده و دوستان و آشنایان اون دختر رو زجر میده ،چطور میتونه توقع بخشش داشته باشه وقتی که داره خانواده و بستگان اون دختر رو زجر میده ،اینو باید اینقدر شکنجه بدهند تا اعتراف کنه ،اعدام براش آسونه ، این خانواده دختر هستن که یک عمر زجر میکشن و هیچ وقت شادی نمیکنن و همیشه غمگین و افسرده می مانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
فقط اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
علت این حادثه چیبود ؟ چرا اینکارو کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
ماجرا چیه ؟ چیشده دقیقا ؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۱۲ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
آرمان جای اینکه اینهمه مظلوم نمایی کنه،بهتره بگه جسد غزاله را چه کرده؟ بعید میدونم بگه... این پسر پشت به وکلای گردن کلفت و خانواده مرفه و دوستان زیادی گرمه. اصلا بنظر میاد روانی باشه. والا به خدا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
فقط اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
حق خانواده ی مقتول است که هر تصمیمی بگیرند ولی بعضی ها که کاسه داغ تر از آش هستند و برای خداوند هم تصمیم می گیرند عجیب هستند! از کجا معلوم گناهانی که در زندگی انجام می دهی بدتر از این فرد نباشد که راحت نسخه جهنم یکی رو صادر میکنی و فکر میکنی خودت در بهترین جای بهشت هستی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
هیچ گناهی بالاتر و بدتر از کشتن یک انسان بی گناه نیست اونم یک دختر با هزاران آرزو. در قرآن هم گفته شده افراد قاتل جهنمی هستند و همیشه اون دنیا در عذاب هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
هست ..لطفابه احکام اسلامی مراجعه کنید ....فتنه، فساد، اشوب ...زنا بردن ابروی مومن .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
فقط بگو جسد چجوری تو چمدون جا کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
اگر اعدامش نمی کنید، بگویید تا خودم بیایم و طناب دار به دور گردنش بندازم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
سر پیازی یا ته پیاز؟
Netherlands
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
وسط پیازم. اشکتو در میارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
خودپیاز
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۲:۴۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
اینایی که میگن ببخشید فازتون چیه؟؟ هیچ میدونید خانواده مقتول چه عذاب وحشتناکی کشیدن، دخترشون 8 سال است که توسط این جانی بی رحم کشته شده و جسد دخترشون هم در سطل زباله انداخته و کلا دخترشون رو نابود کرده این پسرک روانی..این مردم ما چه راحت میگن ببخشید اگر این اتفاق برای شما می افتاد و مقتول از اعضای خانواده خودتون بود هم باز چنین حرفی از بخشش میزدید؟؟ نه... فقط این قاتل خطرناک رو اعدام کنید چنین آدمایی برای جامعه و دنیا خطرناک هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
پس چرا نمیگه جسد دختره را چیکار کرده نکنه میخواد این راز را باخودش به گور ببره
Germany
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
موقعی که سر اون دختر بیچاره رو میکوبیدی به زمین و با آهن میزدی تو سرش باید به فکر الان هم بودی. فقط اعدام و جهنم ابدی. بیچاره غزاله دختر بی گناه حتی جسدش هم پیدا نشد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
جسد رو احتمالا چند تا نامرد تر از این یارو پیدا کردن و دزدیدن
و خدا داند ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۷ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
ازکجا خبر داری سرش کوبیده به زمین نکنه اونجا بودی ناقلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۹ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
جسد رو تکه تکه کرده وگرنه چطور جسد به اون بزرگی توی یه چمدون جا شده؟ مگه چمدون چقدر بزرگ بوده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
اعدام حقی به حقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
یک متر طناب حرام‌ کنید بره جهنم
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۲:۱۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
چه راحت همتون اینجا دارین قضاوت میکنین حکم میدین خودتون رو جای خانواده مقتول یا جای قاتل میذارید از هیچی هم اطلاع ندارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
لابد جنابعالی اطلاع داری ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
جانماز اب نکش لطفا
Netherlands
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
ایشون درست می گه وقتی اطلاعات ما به فضای مجازی ختم میشه نباید قضاوت 100 درصدی کنیم وکلا گفتن اطلاعاتی که در فضای مجازی نشر پیدا کرده با پرونده متفاوته

نمی گم باید آرمان رو بخشید اما نمی گم باید قصاص کرد ما کی باشیم بخوایم نظر بدیم ، هرکسی پرونده رو دیده بیاد اینجا بگه ، کسی ندیده لطفا تز نده ..
Iran (Islamic Republic of)
عباد
۱۱:۴۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
اینو باید صد بار اعدام کرد از پا اویزانش کنند زندگی یه خانواده به هم پاشیده چرا و چگونه دختر مردم کشتی از دادگاه میخواهیم مرگ کش کند یا وسط خیابان به صلیب بکشی تا عبرتی بشه برای دیگران خیلی درد ناک است هر روز تو جامعه چنین اتفاقاتی می افتد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
درسته باید اعدام بشه تا روح غزاله عزیز به آرامش برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
من تا الان نه توی دنیای واقعی و نه توی فیلمهای ترسناک به همچین موردی بر نخوردم ،این اتفاق میتونه یکی از اولین و آخرین اتفاقی باشه که توی دنیای ما میفته ،اینکه قاتل رو شناسایی بکنید و خودش هم اعتراف بکنه که قاتل هست و ثابت نکنه که اون دختر رو کشته ،شایدم زنده است و الان یه جایی از همین کره خاکی زندانی شده و آرمان منتظره از زندان آزاد بشه و اون دختر رو بکشه ، ای کسانی که برای این هیولا طلب آمرزش و عفو میکنید ،اگر یه روزی این دختر که معلوم نیست زنده است یا مرده است و این هیولا از زندان آزاد بشه و بره اون دختر مظلوم رو بکشه ،شما هم شریک جرم هستید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
چه تخیل بی منطقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
رمان نویسی بیش نیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
یک رویاپردازی مطلق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
جسد رو چیکار کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
آرمان چه اعدام بشه چه نشه فرقی نداره چون دیگه نمیتونه زندگی بکنه...کل اعضای بدنشم اهدا کنه فایده ای نداره چون خدا از حق الناس نمیگذره...زندگی یه دختر جوونو گرفت که کلی آینده داشت واسه خودش.قضاوت واقعا سخته واقعا سخخختتتتههههه
Iran (Islamic Republic of)
پروانه
۱۱:۲۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
چرا پس جنازه دختر بیچاره رو تحویل خانوا دش نمی دن این دیگه چه صیغه ایه
نکنه این اقا ارمان هم اقا زادس که به خاطر پول و پارتی ظلم می کنن به مردم
خیلی غیر منطقیه پدرو مادر غزاله گذشت کنن چون این یه توهین بزرگه که حتی جسد دخترشون رو هم بهشون نمی دن
Netherlands
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
کی جنازه رو تحویل نمیده ؟ شما اصلا از ماجرا اطلاع دارید ؟ جسد پیدا نشده و با اینکه شرط خانواده مقتول مشخص شدن محل جسد هست اما اون پسر هم می گه بی اطلاعم ، پرونده عجیبی هست امیدوارم خدا به خانواده مقتول صبر بده اتفاق دردناکی هست و آرمان هم در صورت بخشیده شدن بهتره مدتی آزاد نشه و واقعا اثبات کنه که متحول شده و همواره تحت نظر مشاور باشه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
ینی خانواده ی مقتول اینقدر قدرت داره که بتونه حکم رو به تعویق بندازه؟؟؟؟
دادگاه نمیتونه هیچ دخالتی بکنه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
کرمعلی بخت برگشته
۱۱:۰۵ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
اگر بچه پولدار هست، حقش اعدام است ولی اگر نیست گذشت کنند.. در این خصوص سخن زیاد دارم ولی اینجا جای مباحث علمی، رواشناختی، جامعه شناسی، و معنوی و مادی نیست؛؛؛
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
چی میگی برا خودت ؟ طرف زده دختر مردم رو کشته . بعد به بچه پولدار بودن ربطش میدی ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
چه ربطی به پولدار بودن طرف داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
احتمال داره دختره هنوز زنده باشه ،چون اگر کشته بود این سوال پیش می آمد که الان جسدش کجاست ،ولی وقتی اونو نکشته پس باید اونو جایی زندانی کرده باشه ،و از اونجایی که خودش الان توی زندان هست باید به کسی سپرده باشه تا اونو زنده نگه کنه ،و اینجا ما یک شریک جرم داریم که هنوز کشف نشده ،لابد آرمان با خودش فکر کرده یه چند وقتی میرم زندان و رضایت پدر و مادر غزاله بعد از اعتراف به قتل رو میگیرم و بعد که آزاد شدم هر بلایی خواستم سرش میارم ،اون باید اعدام بشه و تمام نزدیکان و دوستان و خانواده آرمان باید تحت نظر باشن و رفت و آمدهاشون رو چک کنن شاید هنوز امیدی به زنده بودنش باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
از کامنتا معلومه ما ملت ایران همه پلیس قادر و باهوشی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
حاجی با کی کار داری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
شاید وقتی بعده ۸ سال جنازه پیدا نشده یعنی قتلی در کار نبوده . هدف آرمان از کتمان چیه ؟! اگه واقعا گذاشته سطل زباله محاله تا قبل از ۲۴ ساعت پیدا نشه چون انقد گشنه تو مملکت داریم ک هر ساعت کلی آدم ب سطلای زباله سر میزنن. بنظرم غزاله رفته خارج از کشور ، آرمانم پطروس شده میخواد بگه بس ک دوسش داشته این دروغا رو گفته ... الله اعلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
اینم یک حرفیه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
سناریو داری براش؟ =))
Iran (Islamic Republic of)
سكينه
۱۰:۵۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
به احتمال خيلي قوي با همدستي يكي از اعضاي خانواده جنازه رو سر به نيست كردن اينم لب به سخن باز نميكنه چون اونجوري يه حكم قصاق و يه حكم مشاركت در قتل مياد تو پرونده يا اينكه به دختر طفل معصوم تجاوز كرده و بعدش كشتش به هر حال بايد اعدام بشه تا عبرت بشه واسه افراد جامعه كه نميشه هركيو خواستي به راحتي بكشي بعدشم قصاص كني اگه دعواي بود ميشد بگي گذشت كنن چون تو درگيري هر اتفاقي ميوفته اما اين قضيه جنايت عليه يه انسان معصوم كه جنازه اش رو هم نيست و نابود كردن اعدام كننش به طرز فجيعي تا بگيرتش قبله مرگ ترسه اجيني
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
از حرفهای آرمان اینطور برداشت میشه که اعضای بدن غزاله رو فروخته چطور میخواد بعداز آزادی به اونایی که احتیاج به اعضای بدن دارن کمک کنه شاید کارش اینه.من وقتی اون قسمت متن خوندم کمی ترسیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
عجب چیزیهایی برای گفتن و نرم کردن دل خانواده بخت بگشته غزاله وکیل به این یاد داده ولی باید در نظر داشت وقتی جا بیفتد آخر بخشیده می شویم این اتفاقات تمام شدنی نیست و باید منتظر اتفاقات ناگوار تر بود.باید دلایل این دست مسائل را در کشور جست و به بفکر چاره بود چون این اتفاق ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد دیگر فرزندان ما در کوچه و خیابان در امان نیستند باید به همه این مسائل فکر کرد.بیشترین درمان دست خود خانواده ها است که فرزندان خود را غرق در فضای مجازی میکنند و آن را ساده میگیرند و دولت که به دنبال رقع مشکلات اقتصادی نیستند و یا فساد مجموعه آنها را مریض کرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
به نظر من خانواده غزاله در اخر رضایت میدن

خداوند داناست ،ان شاءالله که قاتل مستحق عفو باشه،که اگه اینطور نباشه خطای بزرگیست
Iran (Islamic Republic of)
N
۱۴:۱۳ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
کاش نظرت درست بود.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
با اعدام آرمان غزاله زنده نمیشه خانواده غزاله هم هرگز به آرامش نمیرسن بهترین مجازات برای آرمان بخشش هست چنین مجازاتی از اعدام هم صد برابر سخت تر هست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
این اتفاق برای یکی از خانواده خودت هم می افتاد همینو میگفتی؟ عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
اگر آرمان ذاتآ آدم کش هست باید اعدام بشه اما اگر ذاتآ آدم کش نباشه امیدوارم بخشیده بشه و فرصت دوباره زندگی بهش داده بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
بله برام اتفاق افتاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
پس خوبه اعدام شد که صد برابر مجازات کمتری بچشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
خدا خودش به خانواده غزاله صبر بده. این افراد هر کاری انجام میدن بعدا میکن طللب بخشش دارم.اعدام حداقل مجازات برای چنین افرادی میتونه باشد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۵ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
خدا به پدر و مادر مقتول صبر و آرامش بده. انشاالله ختم قرآن و ... که انجام دادی از تمام وجود باشه و مورد پذیرش خدا واقع بشه. ولی این چه توبه ای هست که حاضر نیستی برای آرامش پدر و مادر مقتول به سوالشون پاسخ بدی ؟؟؟؟؟؟ و نگران از این هستم با این همه اطلاع رسانی که در این موضوع رسانه ای شده، اگر قرار به بخشش هست طوری رفتار بشه که بقیه پر رو نشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
توبه به درگاه خدا به فرد گناهکار و خود خدا مربوطه نه دیگران و لوس بازی و ...
Iran (Islamic Republic of)
محسن جهانی
۱۰:۲۳ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
سلام من خودم ی نظر دارم اون هم اینکه بهتر توی روابط بچه هامون قبل از هر چیزی بیشتر دقت کنیم تا خدای نکرد وقتی به ی مرحله خطرناکی میرسه به چه کنم چه کنم نیافتیم قبل از هرچیزی کنترل روی بچه ها خیلی بهتر
Iran (Islamic Republic of)
ع
۱۰:۲۳ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
بخشش لازم نیست اعدامش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
دهه شصتی نقطه ویرگولا رو برا کی گذاشتی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
چشم در مقابل چشم ... پس اون موقعی که جان اون دختر رو میگرفتی باید به این روزها فکر میکردی.مسلمان هنوزم که هنوزه جنازه دختره پیدا نشده معلوم نیست چیکارش کرده !! نگران نباش بعد اعدامت اعضا بدنتو بذل میکنیم ختم قرانم که گرفتی پس خانوادت یک هیچ جلو افتادن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
چشم در مقابل چشم ... پس اون موقعی که جان اون دختر رو میگرفتی باید به این روزها فکر میکردی.مسلمان هنوزم که هنوزه جنازه دختره پیدا نشده معلوم نیست چیکارش کرده !! نگران نباش بعد اعدامت اعضا بدنتو بذل میکنیم ختم قرانم که گرفتی پس خانوادت یک هیچ جلو افتادن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
حتی حاضر نیست بگه با جسد بچه ی مردم چیکار کرده یه لحظه خودتون رو جای پدر و مادر اون دختر بزارید قصاص حق اونهاست راحت نگید ببخشه حداقل بگه چیکارش کرده
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۱۱ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
اگرنامو س خودش بودبخشش میکرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی
یک لحظه صبر در هنگام عصبانیت و تسلط بر نفس در هنکام غلیان شهوت و غضب و خود بینی و خود پرستی و جاه طلبی سرنوشت انسان را تعیین می‌کند
الهی لا تکلنی الا نفسی طرفه عیناً ابدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
اللهم اجعل عواقبنا و امورنا خیرا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
سلام باخدا باشد نترس اگرواقعا درمورد غزال خانم میدونی بگو تا خدا کمکت کند ازمرگ نجات پیدا کنی خداوند به خانواده غزال صبر بدهد خیلی خیلی خیلی سخت است داغ فرزند انشاءالله که گذشت کنند
عزیزان شما خودتان جای این بنده خدا بگذارید برش طلب عفو کنید تراخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
تو خودت رو جای مقتول بزار و بزار جنازه ات بره داخل سطل زباله برات طلب مغفرت میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
قصاص حق خانواده مقتول است ولی اگر گذشت کنند فکر کنم خودشان ارامش بگیرند وراحت تر تحمل کنند هرچند که نباید برای بخشش تحت فشار قرارشان داد
Iran (Islamic Republic of)
صلح جو
۰۹:۵۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
اعدام کنین تا عبرتی برای سایرین باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
رحم کن تا به تو رحم شود.
آیا تو به اون دختر بیچاره که حتما آخرین لحظات بهت التماس میکرد رحم کردی
اگه تو به هر دلیل بخشیده بشی فکر نمیکنی قاتلای بالقوه جری تر شده وقتلهای دیگری اتفاق بیفتد.
اونایی که ا ز تو طرفداری میکنند هم به موضوع بالا فکر کرده اند
احتمالا با گروکشی جای قبر اون مرحومه سعی میکنی که خودت را نجات بدی و این نشان میده هیچ توبه ای نکردی و برای همینه که چندین بار به قرنطینه رفتی و مزه اعدام را گشیدی بنظر میرسد در پی یک معامله کثیف با فشار به والدین مرحومه هستی
معامله ای که اگر نجاتت بدهند حتی بعدش هم بخاطر رسوا نشدنت جای قبر اون را نشان نخواهی داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
اینجور ادم ها فقط باید اعدام شن بمیرن دختره بیچاره معلوم نیست چی کشیده وقتی داشته کشته میشده خدااا ازش نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
شایدم زنده باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
اعدام الان نوشداروی بعد از مرگ است !!! اعدام حق پدر ومادر است ولی نه بعد از 8 سال الان باید تصمیم عاقلانه تری گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
متاسفم برای پیام‌های موافق اعدام، این تا حالا چند بار اعدام شده و زجر لحظات را کشیده، شاید اگر زنده بماند با توجه با گرفتن مدارک ارشد تحصیلی برای جامعه مفید باشد، البته تصمیم با خانواده مقتول است
Iran (Islamic Republic of)
لک دلفان
۱۰:۳۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
سوال این است :اگر خدای ناکرده مقتول و قربانی از خانواده خودت بود باز اینجوری افاضه میفرمودی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
ی جوری میگی مدرک ... الان راحت ترین کار مدرک گرفتنه . جوری شده اونایی که درسخون هستند انگیزه ای برای مدرک گرفتن ندارند چون هر بیسوادی با راههای ساده تری نمرات بالاتری می گیره .
United States of America
حجت
۱۸:۰۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
حتما اگه زمان مختار بودی می گفتی شمرو خولیو حرمله برن تو اتاق به کارای بدشون فکر کنند. میشهگل بگیری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
من می گم سیل همدردی مردم را تا ابد برای دخترتان بخرید و روح او را شاد وسرمست کنید با تصمیم واقعی نه برای دل خود برای او
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۹:۴۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
اعدام کنید این قاتل جانی رو دختر بیچاره رو کشته معلوم نیست جنازه رو چیکار کرده با پول بابای ارمان شاید همه چی رو میخوان حل کنن این جانی باید اعدام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
به مهمترین نکته این پرونده و تفواتش با اعدامی‌های دیگه اشاره کردی، پول بابای آزمان!! همونی که باعث شده اینهمه مانور خبری بشه روی این پرونده برای ایجاد همدردی یا خانواده آرمان. با پول همه رو حتی همین رسانه رو همراه خودش کرده، وگرنه اینهمه نوجون و جوون محکوم به اعدام!! چرا کسی حرفی از اونها نمیزنه؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
مطمئن باش نیازمندان به انجام کارهای خیر امثال تو جانی مظلوم نما هیچ احتیاجی ندارن
حداقل لیاقتت اعدامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
جسد به چه درد می خوره !!حتی جسد اولیا خدا هم نابود شدنی است به فکر آخر وعاقبت اون جوان ناکام باشید که دستش از دنیا کوتاه شده ومنتظر کمک پدر ومادر ومردمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
اگه جسد بدرد نمیخوره ،پس به چه درد آرمان میخوره که تحویل نمیده؟!همیشه فکر میکردم قتل یه آدم بزرگترین گناهه ،ولی حالا میفهمم که تحویل ندادن جسد دختر مردم از قتل هم بالاتره .
۱۲
آخرین اخبار