پدر و مادر غزاله با حضور در دادستانی تقاضای اجرای حکم را کردند و ناگفته‌های خود را از ۸ سال رنج دوری غزاله بازگو کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   غزاله و آرمان نام دو جوانی است که نامشان در یک پرونده جنایی شناخته شد. در پرونده غزاله و آرمان، پسر جوان متهم به قتل دختر مورد علاقه خود شد. در پرونده غزاله و آرمان متهم به قصاص محکوم شد و حکم صادر شده در پرونده غزاله و آرمان دو بار به تائید دیوانعالی کشور رسید. سلبریتی‌های زیادی در پرونده غزاله و آرمان پادرمیانی کردند.


بیشتربخوانید


مادر غزاله ببخش؛ مادر غزاله اعدام کن! این فریاد متناقضی است که مخاطبان پرونده سر می‌دهند و حالا پرونده اتهامی آرمان را به جایی رسانده است که خیلی از مخاطبان اخبار، دغدغه چطور به پایان رسیدن آن را پیدا کرده اند.

اینکه در میان اخبار حوادث چطور می‌شود که یک پرونده خاص و مهم شده و سر زبان‌ها می‌افتد بی شک پارامتر‌هایی دارد که ناخودآگاه آن را متمایز کرده است. مثل اینکه غزاله دختر جوان بود که جسدش پیدا نشد و آرمان متهمی که در زندان تا مقطع فوق لیسانس ادامه تحصیل داد و خیلی جزئیات دیگر که هر چه باشد حالا در ایستگاه آخر مخاطبان را چشم به راه سرنوشت این پرونده می‌گذارد.

آرمان متهمی که ۸ سال در زندان است، سرانجام به قصاص محکوم شد و در طی هفته گذشته سه بار پای چوبه دار رفت و در روز‌های قرنطینه بوی مرگ را تجربه کرد و از یک قدمی چوبه دار بازگشت.

گذراندن دقایق قرنطینه انفرادی برای فرد محکوم به قصاص چیزی جز سینه به سینه مرگ ایستادن و با کمر خمیده بازگشتن نیست.

اما آن سوی ماجرا هم شاکی پرونده هر بار لحظات پر از اضطراب و دردناکی را تجربه کرد و درست در ساعات نزدیک به وعده اجرای حکم متوجه شد که اجرا باز هم به تعویق افتاده است.

ماجرای پرونده آرمان و غزاله چه بود؟
خبر‌ها پشت سر هم به گوش مخاطبان می‌رسد. از وساطت عادل فردوسی پور و رامبد جوان و احسان علیخانی برای نجات جان آرمان گرفته تا رفتن و برگشتن‌های آرمان به سوییت انفرادی برای مهیا شدن شرایط اجرای حکم و بعد هم بازگشت مجددش به بند و به تعویق افتادن حکم.

همه این هیاهو کافی است تا مخاطبان نسبت به این خبر حساس شوند و پیگیر آن باشند.

بعد از سومین بار که اجرای حکم قصاص آرمان و چند متهم دیگر متوقف شد، ناهید شکوهی، مادر غزاله شکور در توضیح حادثه‌ای که برای دخترش رخ داد گفت: «۱۲ اسفند سال ۹۲ برای آخرین بار غزالم را دیدم. او آن روز می‌خواست به دکتر پوست برود و به من گفت ممکن است دکتر به او وقت ندهد، اما من با منشی تماس گرفتم و غزاله به قصد مراجعه به مطب پزشک محل کار من را ترک کرد. مدتی بود آرمان از او می‌خواست که همدیگر را ببینند. غزاله و آرمان قبلا به هم علاقه‌مند شده بودند، اما غزاله گفته بود که قصد خروج از کشور را دارد. نمی‌دانم آن روز بین آرمان و غزاله چه اتفاقی افتاده بود. دختر من دیگر به خانه بازنگشت و پیگیری پلیسی و قضایی، ماموران را به آرمان مظنون کرد. بالاخره آرمان به قتل غزاله اعتراف کرد و گفت جسد دخترم را در چند لایه کیسه زباله پیچید و با یک چمدان به سطل زباله انداخت، اما جسد دختر من هرگز پیدا نشد.»

پرونده آرمان در چه مرحله‌ای قرار دارد؟
پدر غزاله شکور در مورد روند رسیدگی به این پرونده گفت: «۸ سال است که رسیدگی به این پرونده در کش و قوس قضایی قرار دارد. پرونده ۴ بار با اعاده دادرسی رسیدگی شده و حکم قصاص ۲ بار به تائید دیوانعالی کشور رسیده است. یک بار در سال ۹۸ آرمان پای چوبه دار رفت و من و همسرم به او یک ماه فرصت دادیم تا شاید جای جسد دخترمان را بگوید. اما متهم بار دیگر پرونده را با اعاده دادرسی به دادگاه بازگرداند. بعد از اینکه ما به او مهلت یک ماهه دادیم از خانواده اش خواهش کردیم که یک ماه به ما اجازه فکر دهند تا در آرامش به بخشش فکر کنیم، اما بار دیگر به جریان افتادن پرونده در روند قضایی این حس را به ما القا می‌کرد که ما را از رسیدن به حق خون دخترمان دور می‌کنند.»

مادر غزاله در ادامه گفت: «در این ۸ سال، داغ از دست دادن دخترمان از یک سو و تلاش‌هایی که برای ناحق کردن حق ما انجام می‌شد از سوی دیگر آتش بر دل ما می‌انداخت. ما همدلی و درکی که مورد انتظارمان بود از خانواده آرمان ندیدیم. حالا هم نمی‌خواهیم به خاطر دلخوری از پدر و مادر آرمان او را قصاص کنیم بلکه آرمان به دلیل قتل دخترمان مجازات خواهد شد. اما پدر و مادر می‌توانستند در این سال‌ها با رفتار منصفانه دل ما را به دست بیاورند تا آرمان را ببخشیم که این کار را نکردند.»

دادخواهی پدر و مادر غزاله در دادستانی
هفته گذشته بعد از اینکه اجرای حکم برای سومین بار تعویق افتاد مادر و پدر غزاله به دادستانی رفته و با معاون دادستان دیدار داشتند. مادر غزاله در مورد این ملاقات گفت: «هر بار که زمان اجرای حکم مشخص می‌شود، استرس و فشار زیادی به ما تحمیل می‌شود و لغو آن باعث فشار عصبی ما می‌شود. آن روز هم ما در دادستانی حاضر شدیم و برای اولین بار بعد از ۸ سال کاسه صبرم لبریز شد و فریاد می‌زدم.»

همچنین پدر غزاله در ادامه گفت: «وقتی احساس می‌کنیم برای رسیدن به حقمان مانع ایجاد می‌شود برای اجرای حکم مصر‌تر می‌شویم و این اتفاقات طناب دار را محکم‌تر می‌کند. حق قانونی و شرعی ما را بدهید و اجازه دهید ما مطمئن شویم که کسی حقمان را از ما نگرفت تا بعد خودمان پای چوبه دار تصمیم بگیریم که این حکم را اجرا کنیم یا نه!»

۸ سال چطور گذشت؟
مادر غزاله لحظه به لحظه خاطرات غزاله را مرور می‌کند و می‌گوید: «در این سال‌ها تنها با خاطرات غزالم زندگی کردم. سنگ قبری که بر آن گریه کنم هم ندارم. بعضی‌ها می‌گویند مگر با قصاص آرمان غزاله زنده می‌شود؟ و یا در کامنت‌ها در مورد سرنوشت جسد دخترم اظهار نظر‌هایی می‌کنند که این حرف‌ها قلب من را به درد می‌آورد. چرا فکر نمی‌کنند که یک مادر داغدار این حرف‌ها را می‌خواند و حالش دگرگون می‌شود؟ اگر هم می‌خواهند کامنت بگذارند خواهش می‌کنم تنها ابراز همدردی کنند.»

مادر غزاله در مورد تاثیر پادرمیانی‌ها گفت: «در این مدت افراد زیادی بر حسب انسانیت برای جلب رضایت پیش قدم شدند که ضمن احترام به تک تک آن‌ها باید بگوییم که پادرمیانی دیگران تاثیری در نظر ما ندارد و حتی شاید تاثیر منفی هم داشته باشد. چون هیچ کس جای ما نبوده و نمی‌داند ما چه روز‌های سختی را در این چند سال سپری کرده ایم.»

منبع: رکنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
نه به اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
غزاله مقتولی بدون جسد آرمان قاتلی بدون جسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
روی سخنم به اون شخصیه که میگه قاتل هم حق وحقوقی داره،،ازچه حقوقی داری حرف میزنی آخه،،کسی که جون یه آدمومیگیره چه حقی میتونه داشته باشه،آره جوونه،ولی مگه اونیکه کشت جوون نبود،،هرچندپیروجوون فرق نمیکنه،حق هیچ کسی مردن نیست،،بنده های خداحتی نمیدونن جسددخترشون کجاست
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۹:۵۹ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
واقعا تاسف بار هست همه اتفاقات در چند لحظه عصبانیت و بی فکری پیش میادحالا ک قاتل اعدام شده ولی محال هست جسد رو اینجوری سر ب نیست کرده باشه شاید دوستی بوده ک با ماشین جسد رو برده جای دفن شده وگرنه یک چمدان سنگین هرکی باشه باز میکنه و فوری خبر ب پلیس میداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
اعدام حقش بود.
قاتل باید اعدام شود.
دختر مردم را کشته و نگفته چی کار کرده جسد را
شاید پدر و مادرم متهم هم در از بین بردن جسد مشارکت داشتند.
پسره روانیه
Netherlands
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
بزرگترین نامردی رو خانواده مقتول در حق قاتل کردن.این دیگه چه جنایتیه.یا رضایت میدادن یا اعدام میکردن.سه بار مرگ رو به چشم دیده و برگشته.بنده خدا یه اشتباهی کرده ولی خانواده مقتول سه بار اونو به قتل رسوندن.همه جزئیات و ترس اعدام رو تجربه کرده تنها تنفسش قطع نشده.بیشتر از این خانواده مقتول خود رو بدنام نکنن.دارن زرنگی میکنن که زجر کشش کنن.یک ماه و دو ماه فکر کنیم بهانه هست.این هشت سال به اندازه کافی فکر کردن.قاتل هم واسه خودش حقوقی داره که باید رعایت بشه.
Iran (Islamic Republic of)
Hossein
۰۱:۴۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
سلام وقت به خیر .خدا به پدر و مادر غزاله صبر و شکیبایی بده . اظهار نظر خیلی سخت نیست . سختیش وقتیه که چشم هات را ببندی و این اتفاق را برا خودت در نظر بگیری . اون موقع اصلا فکر ادم کار نمی کنه که بخوای تصمیم بگیری .ارمان که این جنایت را کرده کی هست ؟ چه کاره هست ؟ که تونسته این واسته ها را بفرسته برای پا درمیونی .چه طور شده اینا خبر دار شدن و برا ش بهدالتماس بیفتن .
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۹:۳۶ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
کسی که قتل میکنه تاوانش اعدامست اگر اعدامی نباشد قانونی نباشد قتل بیشتر می‌شود البته اعدام برای قاتل نه برای همه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
باید آرمان اعدام شود
Iran (Islamic Republic of)
نگین‌
۱۴:۴۷ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
بخشش لزومی ندارد باید قانون اجرا شود که هر کس عواقب رفتار خطرناکش را بداند . تعویق حکم اعدام، بی اعتمادی به دستگاه اجرایی و قوه قضاییه را به بار می آورد . وکلایی که به هر طریقی حاضرند با افترا غزاله عزیز را زنده جلوه دهند - ابروی رشته وکالت و اخلاق را بردند . زنده ماندن آرمان به چه قیمتی ؟
به قیمت عمیق کردن دل زخمی پدر و مادر غزاله، به قیمت زیر سوال بردن قوه قضاییه و به قیمت بی اعتباری قانون و به قیمت بدنامی رشته وکالت و به قیمت ناامنی بیشتر در جامعه - یکی زنده بماند که این همه آدم و اداره زیر سوال روند ؟
از کجا معلوم این شازده جان کسی دیگر را نگیرد ؟
اصلا ایشون با این همه زمان که در زندان بودن و لقب قاتل گرفتن هیچ وقت نمی تواند زندگی عادی و سالمی در هیچ جای دنیا داشته باشد برای اینکه روانش سالم نخواهد شد !
Japan
علی
۱۰:۳۱ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
درقوه قضائیه احرازهویتی ازمقتول صورت نگرفته اصلاجسدی درکارنیست.یک بچه درسال۹۲به معشوقه اش حمله کرده وضرب وجرح شده.وبعدجسدغیب شده اگرآرمان رااعدام کردنندوغزال پیداشد چی میشود؟؟ ازاینکه دیوانعالی حکم راتائیدکرده درعجبم...حکم حبس ابدتااینکه نفرسومی که نفع میبردپیداشود.وچراخانواده آرمان دربدست آوردن دل داغدارخانواده غزال تلاش کامل نمیکنند.ابهامات زیاداست ۹۹درصدغزال زنده است.وجائی زندگی میکند.
Iran (Islamic Republic of)
سیف الله ریحانیان
۰۹:۴۶ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
فردی که حاضر نیست جسد فرزند دیگران را بگوید چه کرده قابل گذشت نیست شاید سوزانده می‌ترسد والدین مقتول پا فشاری در اجرای حکم داشته باشد بنظر میرسد قاتل هنوز تنبيه نشده
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۱۳ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
همه تا جای خانواده مقتول قرار نگرفتن خوب بلدن ببخشن و ادای ادم های خوب رو دربیارن...
کافیه یه شب خودتون رو جای خانواده بدبخت مقتول قرار بدید ببینم باز هم برا این جنایتکار تقاضای بخشش میکنید...
بخشش رو برا کسایی انجام میدن که ناخواسته مرتکب قتل شدن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۹ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
فریب نخورید !!! : اعدام هیچ تاثیری بر روح و روان کسی که مرده است ندارد .. واگر اعدامی می شود صرفا"برای خودمان وروح وروان خودمان است ونباید این را به حساب کسی که دستش از دنیا کوتاه است گذاشت !!!واین یک در وغ وفریب است که اعدام باعث شادی روح مقتول می شود !!!!! شادی وآرامش روح مقتول با آنچه خدا خداسته اقناع می شود وبس .
France
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
آرمان باید قصاص شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
اگر‌ جسد‌ پیدا‌ نشه‌ قصاص‌ بیهوده‌ است‌ باید‌ زنده‌ یا‌ مرده‌ او‌ پیدا‌ بشه‌ ومشخص‌ بشه‌ موصوع‌ چی‌ بوده‌ مگه‌ جسد‌ دریک‌ چمدان‌ جا‌ میشه‌ یا‌ در‌ یک‌ ِ‌ ‌ سطل‌آشغال‌ واگر‌ هم‌ ‌ م‌پشد‌ کسی‌‌.پیدا‌ می‌ کرد‌ باید‌ ازش‌ اقرار‌ بگیرند‌ با‌ پیدا‌ شدن‌ غزاله‌ ممکنست‌ داغ‌ پدر‌ ومادرش‌ کمتر‌ بشه‌ وقاتل‌ را‌ ببخشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
باید اعدام شود تا روح غزاله عزیز آرامش یابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
100م بدهید بطور دقیق می گویم چه اتفاقی افتاده و قاتل به چه طرز فجیعی دختر بیچاره کشته و چه بلایی ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
واقعا من به مادر غزاله حق میدم چون هیچ کس نمی تونه جای اون تصمیم بگیره، وخانواده آرمان هم قطعا با تربیت یه قاتل مشخصه که خیلی کوتاهی کردن والان هم در به دست آوردن دل خانواده مقتول وحشتناک عمل کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
این جنایت کار دروغ میگه جنازه رو در سطل زباله انداخته من خودم با چسم خودم دیدم که در عرض بیست دقیقه ۵ نفر به این سطل ها سرک کشیدن و با چنگک اونو زیر و رو کردن فرقی هم نمیکنه جه ساعت از شبانه روز باشه وگرنه یکی می فهمید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
تمام پنچره ها را نبندید !!! درصدی هم احتمال بدهید دختر شما محرک قاتل بوده !!!اونوقت شما ودخترتون در اون دنیا بدهکار میشید !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
بیا پایین سرمون درد گرفت
Germany
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
شعور هم یک سرمایه است!!
حیف که بعضی ها بی بهره اند!!
یعنی چی « محرک» بوده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
من به خاطر خواندن این مطلب قبل از اذان عصر بعد از نماز به این نیت استخاره کردم : آیات 26 به بعد سوره مبارکه طه : درک من این بود که : انسانیت وادب وصبر در هر کاری نتیجه خوب دارد ومسئله مهم برای این خانواده داغدیده زندگی بعد از مرگ دختر آنهاست که در گرو تصمیم صبورانه آنهاست ومهمتر اینکه خداوند خود منتقم حی وحاضر است وذره مثقالی را از قلم نمی اندازد
Iran (Islamic Republic of)
علی/کرمانشاه
۰۸:۰۲ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
قتل نفس تکلیفش درقرآن مشخص وثابت است وبرآن تاکید دارد که درصورت انجام حکم قرآن عبرت میشودکه ضعیف درجامعه توسط قوی نابود نشود وحق حیات اوصلب نگردد وآرامش ونظم درجامعه حکمفرما باشد وقوی ضعیف را ازبین‌نبرد.هیچ نیازی نیست استخاره کنید تکلیف مشخص و قانون طبق شرع قرآن حکم میکندواجرای آن لازم است که عبرت آن باعث حفظ سلامت اجتماع وامنیت ضعیف درمقابل قوی باشدوبهترین انتخاب حکم قرآن‌استچراکه این طبیعی وغریزه‌ای است که قاتل بعداز گرفتارشدن ابراز ندامت‌وپشیمانی‌میکندوبا مظلومنمایی وبازی‌بااحساسات‌سعی‌به‌مجاب‌کردن‌خانواده‌مقتول میشودکه هرترفندی ازاجرای‌حکم‌قصاص رهایی یابدپس برای داشتن‌جامعه‌ای‌امن‌وعاری از جرم‌وجنایت وآرامش عمومی ودرامان‌بودن‌ضعیف درمقابل قوی بهترین گزینه اجرای حکم خداوند طبق قرآن وسنت است تا عبرت آن جامعه ای تاثیرگذارباشد.حکم خدا وقران را مخدوش نکنیم‌واجازه دهیم خانوده مظلوم ومقتول درآرامش تصمیم بگیرد که قصاص کندیا گذشت نمایددفاع ازقاتل به هرصورت ظلم به مظلوم وجامعه است که مجددا جنایتکار بخشیده‌شده می‌خواهدبه بین مردم‌برگردد.ازکجا معلوم که دوباره یکی دیگر را به قتل نرساندبهرحال اویکبارتجربه کرده‌و قب آن برایش شکسته شده وتجربه داردبرای جنایت‌بعدی ردی از خود بجا نگذارد والبته احتمال هم داردبه جنایتکار زنجیره‌ای تبدیل شود که مواردی اینگونه‌مسبوق به سابقه است واحتمال هم دارد توبه کندبهرحال باید احتمالات راهم‌درنظرگرفت.ولی درکل بهترین انتخاب حکم‌خدا وقرآن است.وعبرت آن برای همه اقشارجامعه خوب است.خداوند به خانواده‌مقتول صبربرمصیبت وآرامش‌عطا‌بفرماید.اینشااله/.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
این را هم در نظر بگیرید :زن ها در ارتکاب جرائم مرد ها صدرصد بی تقصیر نیستند تحریکات اولیه توسط آنها صورت می گیرد !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
تو از همونایی که هستی که تجاوز رو گردن قربانی میندازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
از دیدگاه روانشناسی جنایی کاملا"درست است وتنها یک محرک عامل قتل نمی تواند باشد عوامل مختلفی دست به دست هم می دهند تا یک جرم اتفاق می افتد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
پیشنهاد می شود با چند نفر که دین وایمان درستی ندارند وبه اخلاقیات پای بند نیستند وحلال وحرام نمی فهمند دوستانه مشورت کنید !!! هر نظری دادن شما خلاف آن عمل کنید زیرا اینگونه افراد نه خیر دنیا ونه خیر آخرت شما ومرحومه دخترتان را می خواهند وفقط به این فکر می کنند که شما تا آخر عمر گرفتار باشید ودخترتان هم اسیر خاک باشد !!!واین احتمال را هم بدهید که اگر محرک اصلی دخترتان بوده باشد چه ؟!؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
علی/کرمانشاه
۰۸:۲۱ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
مهم نفس کار وعمل است کسی حق ندارد حق حیات دیگری را صلب کند به هردلیل که باشددر قران وقانون تکلیف قاتل وجنایتکار مشخص و روشن وحکم آن هم مشخص ولازم‌اجرا است عبرت قصاص باعث آرامش قلب خانواده مقتول و حفظ امنیت وآرامش در جامعه میشود وشخص میدانداگر مظلومی را به قتل برساند قصاص و چوبه‌دار منتظراوست این حکم خدا و قران است وفرقی‌نمیکندکه مقتول وقاتل از چه طبقه و موقعیت‌اجتمایی‌وچه‌وضعیتی باعث جنایت‌شده اگر احکام قران که قصاص ظالم است اجرا نشود جنایت ددجامعه فراگیروقوی ضعیف را ذبح ومثله میکندواجزای بدن مقتول را درچندکیسه زباله به چندمنطقه رها‌میکندویا میسوزاندکه تمام شواهدجنایت خودرا محو ونابودکندانگار هیچ اتفاقی نیفتاده‌است.قصاص حق است واجرای آن حق‌مظلوم و حق جامعه است که باعث ایجادامنیت وآرامش عمومی میشود واشخاص گردنکش وزورگو وزیاده‌خواه حق‌مظلوم را ضایع نمیکنندوحق حیات‌وزندگی را ازکسی نمیگیرند.اجرای احکام خداوند وقرآن بهترین انتخاب و واجب است که جامعه به کمال مطلوب برسد وعبرت آموزی آن جلوگیری ازتکرار جنایت درجامعه است.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۴۳ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
زودتر باید اعدام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
پیش خرید کنید : دختر شما بی تقصیر هم نبوده !!!!همین تحریک ها جوان مردم را عاصی می کنه به نظر من شما باید به فکر اون دنیای دخترتون باشید وبا بخشیدن این نادان گناهان دخترتون را ببخشید تا حد اقل تو اون دنیای ابدی نفس راحت بکشه چند درصد هم احتمال بدید دختر شما فرشته نبوده !!!همونطور که این آدم نبوده !!!
Germany
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
اگر همان سال اول یا حکم اجرا می شد یا بخشش انجام می شد تا الان همه چیز عادی شده بود یا لااقل همه چیز به فراموشی سپرده می شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
قتل عمد وغیر عمد خیلی فرق داره بفهمین گذشت برا یه قاتل که قتل عمد انجام داده اعدام حداقله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
من بودم و قدرت داشتم اون پسره رو جلو خونواده مقتول سرمیبریدم و قربونیش میکردم بلکه دل اون طفلکا آروم شه
Iran (Islamic Republic of)
علی/کرمانشاه
۰۸:۲۷ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
فقط قصاص طبق حکم خداوندوقرآن که باعث حفظ امنیت درجامعه وعبرت آن جلوگیری از تکرار جنایت میشود وجنایتکار مزداندکه حکم او اعدام وقصاص است وبایدجوابگوی جنایت خود دراین دنیا با چوبه دار ودر آخرت جواب خداوندرا برای قتل نفس بدهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
لطفا فضولی نکنید اولیای دم حق دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
با تمام این حرفا که همه گفتند قصاص یک جوان هم دستکمی از اون جنایت نداره اعدام واقعاً سخت است حالا شاید این بچه یک اشتباهی کرده ولی این پدر ومادر بزرگوار باید با گذشت درس خوبی بدهند اما بازم خود این بزرگواران تصمیم می گیرند وپدر وادر ان پسر هم باید تلاش عاطفی زیادی برای این خانواده انجام میدادند
Iran (Islamic Republic of)
ستوده
۱۶:۳۳ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
تسلیت به خانواده محترم غزاله جای هیچ بخششی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
سلام مادر غزاله بهت تسلیت میگم ولی کسانی را باید ببخشید که قابل بخشش باشد نه آرمان نه پدر ونه مادر ونه هنرمندان هیچ کدام نبخشید چون نمیگن جسد کجاس آهای مادر آرمان چرا نمیری از بچه بی ادبت بپرسی چی به سر دختر مردم آوردی آقای احسان علیخانی تو چرا یا رامبد جوان چرا نمی پرسید یا چرا چند بار شکنجه نمیکنید تا بگه اگه جسد تکه تکه کرده باید همین بلا رو سرش بیارن
Germany
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
حق قصاص دارند ... و می توانند هر تصمیمی در رابطه با قاتل بی رحم فرزندشان بگیرند .
بهتر است پادرمیانی برای بخشش قاتل ، کنار گذاشته شود ‌.‌اگر قاتل بخشیده شود ، آمار جرم و قتل در جامعه بالاتر می رود . دیگر هر کسی با خودش می گوید : می کشم و رضایت والدین میگیرم ...
Germany
م
۱۶:۱۵ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
جالبه امثال عادل فرودسی پور و احسان علیخانی که هنوز مجرد هستن و رامبد جوان که .... رفتن خانواده مقتول تحت فشار قراردادند که از خود دختر 19 ساله شون بگذرن ، در مورد قتل به نظر من کسی که یهو کنترل خودشو از دست داده هلی داده یا ... یهو چشم وا کرده دیده قاتل شده باپای خودش رفته خودشو معرفی کرده برای این آدم باید پادرمیونی کرد میشه بخشیدش اما کسی که آدم می کشه جنازه شم سربه نیست می کنه بعد با پول می خواد داستان هم بیاره رو نباید ولش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
با احترام و تسلیت خدمت خانواده غزاله
این مملکت متاسفانه عدالت نیست وگرنه این پرونده هشت سال طول نمیکشید الان هم شما و هم هم خانواده قاتل در عذابن.
ولی من الان بفکر کرایه خونه م هستم و اگه کسی اومد که دلجویی کنه مطمئن باشید که درد نکشیده و شمارو درک نمیکنه
مشکلات ما کم نیست این سلبریتیا هم اضافه شدن روشون که شدن نظر دهنده و میخواهن از موقیت اجتماعیشون فشار بیارن به دستگاه قضا
این عین بی عدالتی ست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
اگه بتونن ببخشن خیلی کار بزرگی کردن. ولی نبودن جسد شورشی در دل اولیا میکنه که خیلی از ما نمیفهمیم. لااقل جسد رو پیدا کنه بده تحویل تا این پدر و مادر یه خورده درد و رنجشون کمتر بشه بعد رضایت طلب کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
احتمالا جسد رو توی اسید انداخته بخاطر همین میترسه که بگه با جسد چیکار کرده چون مطمئنا اگر اینو بگه هیچ وقت خانواده غزاله رضایت نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
یکبار میگه هل داده یکبار میگه خودش از پله ها افتاده!!! اخبار بیست و سی واقعیت ماجرا رو برملا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
اگر یک نفر یکی از اعضای خانواده شما رو بکشه چیکار میکنید؟ایا میتونید اون صحنه رو تجسم کنید که ی پسر با بیرحمی تمام دختر و یا خواهرتون رو بندازه رو زمین دستاش رو حلقه کنه دور گردنش و فشار بیاره تو چشمش نگاه کنه و خواهر یا دخترتون نیم نفس بشه تلاش کنه که ی نفس بگیره و بعد بمیره فقط اون صحنه رو تجسم کنید کسایی که میگین ببخشید ایا شما میتونید ببخشید؟من که نمیتونم و تا با دست خودم طرف رو خفه نکنم نمیتونم و تا ابد تا روزی که زندم از تک تک اعضای اون خونواده انتقام میگیرم پس لطفا ارمان گراییتون رو بکنید تو جیبتون و بگذارید اون پدر و مادر خودشون تصمیم بگیرن ببخشن یا نبخشن هیچ کس در هیچ جایگاهی نباید نظری منفی یا مثبت بده چون بخشیدن قدرتی میخاد که خیلیا ندارن اونم همچین بخششی که عزیز ترینت رو ببینی که نیست ولی قاتلش داره به زندگیه کثیفش ادامه میده پس سکوت لطفا اگر کسی یکی از اعضای خانوادتون رو سلاخی کرد شما برید ببخشید تا خدا بعدا شما رو ببخشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
میگه جسد بدون تیکه کردن جا داده در یک چمدان خیلی عجیبه چه چمدان بزرگی بوده و هیچکس شک نکرده به این چمدان که انداخته سطل زباله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
به نظرم کسی که برای بخشیده شدن همچین آدمی وساطت میکنه یک ذره عقل و شعور نداره. اگه این گذشت و بخشش ها باب بشه مطمئن باشید امار قتل خیلی بالاتر میره. کسی که به عمد انسانی کشته باید کشته بشه حتی به روش فجیع تر. تا عبرتی بشه برای دیگران و باعث کاهش جرم و جنایت بشه
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۶:۴۹ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
ای ول فضولی وبی معرفتی هم حدی داره ننگ بر سلبرتی های بی وجدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
به نظرم کسی که برای بخشیده شدن همچین آدمی وساطت میکنه یک ذره عقل و شعور نداره. اگه این گذشت و بخشش ها باب بشه مطمئن باشید امار قتل خیلی بالاتر میره.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۳۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
اگر پدر و مادر مرحوم غزاله رضایت بدن.
شریک جرم اتفاقات بعدی این پسرن
اگه قتل غیر عمد یا تو یه دعوایی که برنامه ریزی شده نبوده اتاق نیفتاد و طرف واقعا" پشیمان میشد .میشه صحبت از عفو کرد.
این پسن با برنامه اونو کشیده منزل.وخدا میداند چه بر سر اون دختر مظلوم آورده.چه شکنجه ها که بر او وارد کرده.بعد با نهایت قضاوت جان اونو گرفته.برای رد گم کنی واینکه وحشی گریهایی که بر سر اون جسم بی جان آورده رو نشه .جنازه را معدوم کرده.تازه اینقدر خیالش راحت بوده که رضایت میگیره رفته ادامه تحصیل هم داده.
به الله قسم اگر این پسر بچه یا برادر من بود.حتما" خودم پیگیر اعدامش میشدم.
دوستان به خدا قسم یه قاتلی را می شناسم زد برادرشو کشت.خانواده رضایت دادن.بعد از بیرون اومدن ،یکسال بعد زد پدر شم کشت.مدیون قیامت اگه دروغ باشه.
قتل عمد،فقط قصاص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
هر کی خربزه می خوره باید پای لرزش هم بشینه . مظلوم نمایی نکنید . نتیجه خوش خدمتی برای دشمن همینه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
بدون شک قصاص کنید ، بخشیدن خون فرزند معصومتان نشانه ضعف شماست اصلا بهش فکر نکنین . شما به عنوان یک انسان حق دارین کل مال خود را ببخشید ولی به عنوان یک مخلوق خدا حق ندارید از خون فرزندتان بگذرید. حتی باید پدر و مادر آن پسرک را هم بکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
چی می گی داداش ؟ حالت خوبه

پدر و مادر چه گناهی کردن ؟ در ثانی خدا بخشش رو توی قرآن آورده به اسم خدا لطفا فتوا ندید ، در ثانی بخشش نشانه ضعف نیست نشانه بزرگیه وگرنه نبخشیدن راحته ،

کاش این پسر با خانواده مقتول صادق می بود و راست و درست پیش می رفت اگر تا الان اینکارو نکرده ، اتفاقی که توی سن کم رقم خورده اگر عوض شده باشه باید با پدر و مادر غزاله صحبت کنه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
برای چی نمیگه جسد کجاست
هشت سال این خانواده دارن شکنجه میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
دختردسته گل مردم رو کشته حالا بعد از دستگیری مظلوم نمایی میکنه و انتظار بخشش داره..باید اعدام بشه
Iran (Islamic Republic of)
h
۱۵:۰۳ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
بله حق داریدشما قاتل دخترتون رواعدام کنیدازطرفی دیگه خداوندگفته ببخش تابخشیده شودگناهایتان را بنده به نوبه خودم برای شمامادرومادرگرامی صبروشکیبایی ارزوداشته وبرای شماسلامتی عمرباطولانی را ازخداوندبزرگ خواستارم باشدکه خداوندهمه مارودردنیای بزرگش ببخشد.مادرگرامی پدرعزیزدرسته جانی رفته ولی اجازه بدیدجان دیگری گرفته نشود ایشون که قتل را انجام دادن بدانیدتااخرعنردرگیراوخواهدشدومشکلات دراینده خواهدداشت ارادتمندم شماhooman
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
با سلام خدمت این خانواده محترم خیلی خوبه که تحت تآثیر احدی قرار نمیگیرد که با چرب زبانی بخواهن نظر شما را برگردانن به هیچ کس مربوط نیست خودتان می دانید چه کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهیا
۱۴:۵۴ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
به نظر من کسی که جان کسی را میگیره باید جانش گرفته بشه کسی که دزدی میکنه باید با توجه به میزان دزدی باید قسمتی از عضوش گرفته بشه که اگه دوباره بفکر دزدی افتاد یادش بیفته اگر قانون بدرستی اجرا بشه مطمعن باشید دیگه هیچکس فکر قتل امسال غزاله را نخواهد کرد ولی متاسفانه..............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
نتیجه اخلاقی لطفاً عاشق نشوید و فکر ازدواج نکنید وگرنه زجر کش میشوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
چه ربطی داره ؟!
حالت خوش نیستا
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۴:۳۵ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
لطفا منتشر کنید yjc

هیچکس نمیتواند داغ فرزند را جز مادر و پدر درک کند.

پس اگر قتل عمدی بوده است قصاص کنید

اگر ثابت شود که عمدی نبوده است در قران صریح گفته شده که بخشیدن بهتر و بالاتر است. مضافا بر اینکه ۸ سال در زندان قاتل حبس کشیده است.

از طرفی جسد کجاست؟

این هم باعث میشود که داغ دو چندان شود چون خاک ارامش می آورد.

پس لطفا کسی پا درمیانی نکند‌ و اجازه بدهد خدا به دل این مادر ارامش بدهد تا درست تصمیم بگیرند.


روحش شاد

با تشکر
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
چه خیال راحتی که تا فوق لیسانس خوند دمش گرم انگار نه انگار یکی رو قیمه قیمه کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
قاتل قاتله بدتر از افکاری که زده یکیو کشته بعد ضد انقلاب کردنش گاو عامری خخخخخخ الانم زیر نظر من میان پاچمو میگیرن که پتشونو ریختم رو اب خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
قاتل قاتله بدتر از افکاری که زده یکیو کشته بعد ضد انقلاب کردنش گاو عامری خخخخخخ الانم زیر نظر من میان پاچمو میگیرن که پتشونو ریختم رو اب خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
قاتل قاتله بدتر از افکاری که زده یکیو کشته بعد ضد انقلاب کردنش گاو عامری خخخخخخ الانم زیر نظر من میان پاچمو میگیرن که پتشونو ریختم رو اب خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
قاتل قاتله بدتر از افکاری که زده یکیو کشته بعد ضد انقلاب کردنش گاو عامری خخخخخخ الانم زیر نظر من میان پاچمو میگیرن که پتشونو ریختم رو اب خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
قاتل قاتله بدتر از افکاری که زده یکیو کشته بعد ضد انقلاب کردنش گاو عامری خخخخخخ الانم زیر نظر من میان پاچمو میگیرن که پتشونو ریختم رو اب خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
قاتل قاتله بدتر از افکاری که زده یکیو کشته بعد ضد انقلاب کردنش گاو عامری خخخخخخ الانم زیر نظر من میان پاچمو میگیرن که پتشونو ریختم رو اب خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
قاتل قاتله بدتر از افکاری که زده یکیو کشته بعد ضد انقلاب کردنش گاو عامری خخخخخخ الانم زیر نظر من میان پاچمو میگیرن که پتشونو ریختم رو اب خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
قاتل قاتله بدتر از افکاری که زده یکیو کشته بعد ضد انقلاب کردنش گاو عامری خخخخخخ الانم زیر نظر من میان پاچمو میگیرن که پتشونو ریختم رو اب خخخخخخ
Finland
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
همین هنرمندان با وساطتشون کار رو خراب کردند خب قتل صورت گرفته باید مشخص بشه چطوری قتل اتفاق افتاده یا نه؟ حداقل آرمان باید بگه جسد کجاست اصلا جسدش چی شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
هیچکس حق نداره برای قاتل وساطت کنه والا شریک قاتله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
عزیز دلم....
داغ عزیز آنهم فرزند،خیلی سخته...
ان شاءالله که خدا به دلتون صبر و آرامش بده
قصاص حق شماست...
ولی بخشش هم زیبایی‌های خودش رو داره....
ان شاءالله خدا همه‌ی آدمها و عاقبت بخیر کنه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
شما دخترتو بدن من همون بلایی که ارمان سر غزاله آورد بیارم بعد اگه بخشیدی منم میرم رضایت پدر و مادرو میگیرم تا ارمان اعدام نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
تو خودت میتونی دو تا از النگوهای مورد علاقه ات را به من ببخشی؟ اگر داری آدرس بهت بدمو اگر نداری برای خودت موس موس نکن
آخرین اخبار