مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای امام علی (ع) اهواز از توانمندسازی زندانیان با راه‌اندازی کارگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای در این شهر خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شهرام شیخ‌زاده مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای امام علی (ع) اهواز گفت: به منظور توانمندسازی زندانیان کارگاه‌هایی در زندان‌ها تجهیز شده‌اند تا پس از طی دوره محکومیت خود، بتوانند وارد بازار کار شوند. کما ای‌نکه مشخص شده افراد پس از بازگشت به جامعه، توانسته‌اند مسیر خود را پیدا کنند و به زندگی عادی خود ادامه دهند.

او بیان داشت: آذرماه میزبان المپیاد ملی در استان هستیم؛ ساخت سازه‌های مورد نیاز از مقدمات مورد نیاز برای برگزاری این المپیاد هستند و ۱۹ کارگاه داریم و بیش از ۳۰ حرفه آموزشی آموزش داده می‌شود. در هر کارگاه نیز حرفه‌های مختلف از جمله سی‌ان‌سی، تراشکاری، جوشکاری، تهویه و تبرید، تعمیر کولر و یخچال، برق صنعتی، لوله‌کشی گاز، لوله‌کشی پتروشیمی، ابزار دقیق و... آموزش داده می‌شوند.

شیخ‌زاده تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای نقش گسترده‌ای در مهارت آموزی دارد و در تمام زمینه‌ها آموزش مهارت را داریم؛ از جمله با بهزیستی، سازمان زندان‌ها، برای کودکان‌کار و بی‌سرپرست و در قالب آموزش برای کمیته امداد نیز دوره‌های مهارتی برگزار می‌کنیم.

شیخ زاده با اشاره به این‌که دوره سربازی به عنوان فرصتی برای فراگیری مهارت است، گفت: یکی دیگر از اقدامات، آموزش ویژه سربازان است که در سطح کشور در حال انجام است. در سطح کشور قرارگاه مهارت‌آموزی ویژه سربازان تشکیل شد و سربازان در طی دوره سربازی، توانمند می‌شوند تا در این فرصت بتوانند شغلی یاد بگیرند و پس از فراغت از خدمت، مشغول به کار شوند.

مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای امام علی (ع) اهواز تصریح کرد: در بحث آموزش دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، در دانشگاه آزاد اهواز و دانشگاه شهید چمران اهواز، دو مرکز راه‌اندازی کردیم. در این مراکز هدف، توانمندسازی دانشجویان است و با توجه این‌که دانشگاه‌ها غیرحضوری هستند، به صورت مجازی از این مراکز استفاده شد. سعی کرده‌ایم در سازمان فنی و حرفه ای، استفاده بهینه را از دوران کرونا داشته باشیم و کمترین آسیب را ببینیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.