نرگس برهمند گفت: تاکنون ۴۰۰ کودک مناطق مرزی استان زیر پوشش طرح قاصدک قرار گرفته اند که اجرای آن در راستای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، نرگس برهمند کارشناس مسئول فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: این طرح از آبان ماه سال گذشته در دهستان‌های مرزی راستقان و حصارچه شهرستان راز و جرگلان، دهستان شیرین سو در مانه و سملقان و گیفان در شهرستان بجنورد آغاز شد.


بیشتر بخوانید 


برهمند افزود: این کتاب‌ها براساس نظر کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برای گروه‌های سنی این قشر تهیه شده است و توسط رابطین کتاب که در مجموع ۹ نفر هستند به کودکان علاقه‌مند به کتاب و کتاب تحویل داده می‌شوند و پس از گذشت یک هفته کتاب‌های جدید توزیع می‌شود.

او با اشاره به اینکه این طرح در شرایط کرونایی هم فعال بوده است گفت: این کتاب‌ها با موضوعات مورد علاقه کودکان و نوجوانان است و هدف از اجرای این طرح علاوه بر ترویج کتابخوانی، شناسایی استعداد‌های نهفته کودکان است.

او در ادامه گفت: با توجه به استقبال خوب کودکان از این طرح این نهاد در تلاش است تا در سایر مناطق و عشایر نیز اجرا شود.

خراسان شمالی ۱۸ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شامل ۹ مرکز ثابت و ۹ مرکز سیار دارد که ۱۱ هزار نفر در آن‌ها عضویت دارند.

استان خراسان شمالی  از استان‌های مرزی کشور است که بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان دارد.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.