رئیس گروه کنترل بیماری‌های واگیرگفت: واکسن کرونا پاستور و سینوفارم تاکنون عارضه‌ای برای دانش آموزان نداشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید جلال الدین بطحایی رئیس گروه کنترل بیماری‌های واگیرمعاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: دو واکسن کرونا پاستور و سینوفارم برای دانش آموزان در نظر گرفته شده که این دو واکسن مد نظر هیچ عوارضی نداشته و جزو واکسن‌های ایمن هستند و در صورتی که عوارضی داشته باشند، زود گذر است.

او افزود: برای  انتخاب بین واکسن سینوفارم و کرونا پاستور والدین تصمیم گرفته و فرزندانشان نسبت به تزریق این واکسن اقدام خواهند کرد.

بطحایی با بیان اینکه واکسیناسیون دانش آموزان ایمنی جامعه را در برابر ویروس بالا می‌برد، تاکید کرد: انجام واکسیناسیون بین دانش آموزان برای ایمن کردن جامعه و کاهش بیماری کرونا نقش مهم و اثرگذاری دارد چرا که در هر خانواده‌ها به طور متوسط یک دانش آموز وجود دارد.

رئیس گروه کنترل بیماری واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به دانش آموزان با بیماری خاص بیان کرد: در مراکز واکسیناسیون پزشکانی حضور دارند که افراد قبل از واکسیناسیون می‌توانند با پزشک مستقر در مراکز تجمیعی واکسیناسیون مشورت کرده و سپس نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: واکسن ، کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.