معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بابیان اینکه ناهماهنگی دستگاه‌ها در حوزه ستاد تنظیم بازار مورد قبول نیست، گفت: دستگاه‌های متولی نظارت بر بازار را باید افزایش دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا شریفی نژاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در جلسه ستاد تنظیم بازار ضمن بیان اینکه قصور هیچ‌یک از دستگاه متولی حوزه کالا‌های اساسی موردنیاز مردم در کف بازار به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول نیست، ابراز داشت: عدم کارکرد درست برخی از دستگاه‌های متولی امر، باعث ایجاد ناهماهنگی در عرضه و نهایتاً کمبود کالا در بازار خواهد شد لذا دستگاه‌های متولی امر تنظیم بازار نظارت‌ها را باید افزایش دهند.

وی بابیان اینکه مسئولان ذی‌ربط از طریق بازدید میدانی، با متخلفان حوزه عرضه کالا‌های اساسی در بازار باید برخورد و نیاز بازار را تأمین کنند، افزود: دستگاه‌های اجرایی داخل استان، می‌توانند امور درونی مرتبط با تنظیم بازار را با انسجام و هماهنگی کامل به‌پیش ببرند و چرخه عرضه و تقاضا را در استان بهبود بخشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بابیان اینکه کیفیت، قیمت، وزن مناسب و عرضه مطلوب در کالا‌ها از مؤلفه‌های اصلی و اساسی تنظیم بازار است، ابراز داشت: برای تحقق این مهم باید نظارت‌ها افزایش‌یافته و ضمن ایجاد تناسب بین جرم و جریمه، برخورد بازدارنده نیز صورت گیرد.

شریفی نژاد بابیان اینکه مقدمات لازم برای هماهنگی به‌منظور خرید میوه شب عید برای استان از طریق مبادی امر باید صورت گیرد تا در زمان موعد با مشکلی در این حوزه مواجه نباشیم، تصریح کرد: بحث ذخیره‌سازی مناسب و مطلوب مواد پروتئینی در غرب، شرق و مرکز استان از طریق به‌کارگیری سردخانه مجهز امری ضروری است و باید موردتوجه قرار گیرد.

وی بابیان اینکه قیمت لاستیک به‌عنوان یک کالای اساسی در بحث حمل‌ونقل، امری حائز اهمیت است، افزود: پیگیری و مکاتبات لازم تأمین لاستیک برای مصرف داخل استان از طریق وزارتخانه راه و شهرسازی توسط راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای باید صورت گیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.