رئیس پلیس راه شمال استان کرمان با تاکید بر فرهنگ سازی مسائل ترافیکی و ایمنی توسط رسانه ها گفت: ۵۲ درصد حوادث رانندگی استان ناشی از واژگونی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ علی رضایی، رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: راه، انسان و وسیله نقلیه سه رکن اساسی در بروز تصادف هستند و از نظر کارشناسان وضعیت جوی نیز در حوادث رانندگی تاثیر گزار است.

او افزود: سهم راننده در حوادث رانندگی بیش از ۷۰ درصد است و اگر بخواهیم دقیق سهم بدهیم، سهم راه و خودرو نیز کمتر از راننده نیست.

رئیس پلیس راه شمال استان با تاکید بر فرهنگ سازی مسائل ترافیکی و ایمنی توسط رسانه ها، پلیس و مطالبه این موضوع از دستگاه‌های مختلف، تصریح کرد: سهم و نقش وزارت بهداشت، وزارت راه و نهاد‌های مختلف از جمله ارشاد و آموزش و پرورش در جلوگیری از تصادفات حائز اهمیت است.

او افزود: بیش از ۵۰ درصد فوتی‌های تصادفات شامل افراد ۱۸ تا ۲۵ سال است که این‌ها نیروی جوان و کار جامعه هستند که متاسفانه از دست می‌روند و ۱۵ تا ۲۰ درصد از مصدومان حوادث رانندگی نیز معلول شده و از چرخه کار و زندگی خارج می‌شوند.

او با تاکید مجدد بر آموزش و فرهنگسازی ترافیکی اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند سهم سازمان‌ها در حوادث جاده‌ای باید مشخص شود لذا باید دستگاه‌ها اعم از زمینه فرهنگ سازی، آموزش، احداث راه‌ها و ... به وظایف خود عمل کنند.

رضایی با اشاره به اینکه تصادفات رانندگی دومین عامل مرگ و میر در کشور است، افزود: ۳۴۹ نفر در ۷ ماهه سال جاری در حوادث رانندگی شمال استان کرمان جان خود را از دست داده و بیش از ۲۶۰۰ نفر مجروح شدند.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان با اشاره به اینکه ۵۲ درصد حوادث رانندگی استان ناشی از واژگونی است، بیان کرد: بیش از ۵۳ درصد از حوادث در محور‌های اصلی رخ داده و ۵۴ درصد تصادفات متعلق به خودرو‌های سواری است.

سرهنگ رضایی گفت: محور کرمان – بم، کرمان – سیرجان، انار – رفسنجان و انار – شهربابک به ترتیب از محور‌های پرحادثه استان در سال جاری هستند.

او با تاکید بر اینکه باید دستگاه‌ها وظیفه خود را در ارتقاء فرهنگ ترافیکی و کاهش حوادث ایفا کنند، گفت: حدود ۱۰۰۰ نفر در کل استان کرمان در سال گذشته جان خود را در حوادث رانندگی از دست دادند و با وجود این رتبه دوم کاهش تلفات را در کشور داشته ایم.

او با اشاره به پهناور بودن استان کرمان و طول راه‌ها تصریح کرد: در جاده‌های استان بخاطر وجود معادن زیاد، کشاورزی بودن و وجود مزار حاج قاسم سلیمانی شاهد افزایش تردد هستیم و در بعضی از محور‌ها تردد بالایی را داریم.

رضایی تصریح کرد: طول راه ها، گستردگی حوزه استحفاظی، خستگی و خواب آلودگی و ... از جمله چالش‌ها و عوامل تاثیرگذار در بروز حوادث رانندگی است.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما اظهار کرد: رانندگان در زمان سردی هوا و ناپایداری‌های جوی از سفر رفتن در پایان شب و ابتدای صبح خودداری کنند ضمن اینکه باید به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، لباس گرم، زنجیر چرخ و نحوه استفاده از زنجیر را مد نظر داشته باشند.

او با اشاره به اقدامات در دستور کار برای کاهش واژگونی خودرو‌ها افزود: در این موضوع بر سهم راننده و استفاده از کمربند ایمنی تاکید داریم.

رضایی تصریح کرد: همچنین بر استفاده سرنشینان عقب خودرو‌ها از کمربند تاکید داریم و باید عزیزان همراهی کنند و بعد از طرح لسانی که در این زمینه آغاز شده و ۱۰ روز اجرا می‌شود، با متخلفان برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار