گزارش‌ها حاکی از آن است که برای برگزاری مسابقات اسکی آلپاین در بازی‌های المپیک زمستانی به میلیون‌ها لیتر آب نیاز است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، جغرافی دانان نسبت به مقدار برف مصنوعی که برای برگزاری مسابقات اسکی آلپاین در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن ممکن است مورد نیاز باشد، ابراز نگرانی کرده اند.

داده‌های گردآوری‌شده توسط هواشناسی جهانی آنلاین، نشان می‌دهد که در مرکز ملی اسکی آلپاین در یانکینگ که قرار است میزبان مسابقات اسکی آلپاین المپیک ۲۰۲۲ باشد، در بازه زمانی ژانویه تا مارس سال ۲۰۲۱، تنها ۲ سانتی‌متر برف باریده است.
گزارش‌ها حاکی از آن است که المپیک ۲۰۲۲ به حدود ۴۹ میلیون گالن (۱۸۵ میلیون و ۴۸۵ هزار لیتر) آب برای ایجاد برف مصنوعی کافی نیاز دارد.

پروفسور کارمن دی یونگ، جغرافی‌دان دانشگاه استراسبورگ، گفت: «این کوه‌ها عملاً هیچ برفی ندارند و این می‌تواند ناپایدارترین بازی‌های المپیک زمستانی باشد که تاکنون برگزار شده است».

قرار است حدود ۲۰۰ توپ برف ساز در یانکینگ برف مصنوعی تولید کنند و در حال حاضر لوله‌ها و سایر تجهییزات برای انتقال آب از یک مخزن به یک دستگاه برف‌ساز نصب شده‌اند.

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) مدعی شده است که «یک سری طرح‌های صرفه‌جویی و بازیافت آب انجام شده است تا مصرف آب برای برف‌سازی، مصارف انسانی و سایر اهداف بهینه‌سازی شود.»

طبق گزارش‌ها، حدود ۹۰ درصد برف استفاده شده در محل اسکی آلپاین در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ چانگ مصنوعی بود، در حالی که از برف مصنوعی در المپیک‌های ۲۰۱۰ ونکوور و ۲۰۱۴ سوچی نیز استفاده شده بود.

مسابقات اسکی آلپاین، در صورت مساعد بودن آب و هوا، از ۶ تا ۱۹ فوریه برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار