رئیس بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شاخص برداشت موفق قرنیه منجر به پیوند در بانک چشم مشهد بالاتر از میانگین جهانی آن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیامک زارعی قنوانی رئیس بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میانگین برداشت قرنیه منجر به عدم پیوند در ابتدای تاسیس بانک چشم مشهد ۳۰ درصد بود که این میزان اکنون به پنج درصد رسیده است و حال آنکه میانگین جهانی آن بین ۱۰ تا ۱۵ درصد است.

او افزود: در گذشته گاه بر روی قرنیه برداشت شده فرآوری انجام نمی‌گرفت و یا بعد از فرآوری به دلایل فنی منجر به پیوند نمی‌شد.

رئیس بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بانک چشم مشهد از حدود ۲ سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است که افزایش فعالیت‌های این مرکز، منجر به بهبود شرایط بینایی افراد نابینا و کم‌بینا در کشور شده است.

 زارعی بیان کرد: از ابتدای امسال بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد با وجود موج‌های پی در پی کرونا، توانسته است فعالیت و فراوری بافت پیوندی را سه تا چهار برابر سال‌های قبل گسترش داده و پیشرفت بسیار خوبی در این خصوص داشته باشد.

او تصریح کرد: پزشکان و کارکنان بانک چشم مشهد با حضور به موقع و در تمام ساعات شبانه روز برای برداشت و فرآوری مناسب و علمی بافتی و ارتباط سریع برای ارسال، توانسته‌اند تعداد ۱۲۴ قرنیه را با موفقیت برداشت و برای پیوند به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور ارسال کنند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.