اعضای ۲ بیمار مرگ مغزی ساکن شهرستان‌های مشهد و نیشابور در خراسان رضوی در مجموع به ۱۰ بیمار نیازمند عضو اهدا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم خالقی مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ۲ عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی این دانشگاه، بدن‌های بیماران مرگ مغزی "سید احمد شجاعی" ۴۷ ساله ساکن مشهد و "حسن اژدرپور" ۵۴ ساله ساکن نیشابور پس از تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده آنان در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

او افزود: در یکی از این عمل‌های جراحی کبد زنده یاد شجاعی به مرد ۵۸ ساله ساکن تربت‌جام پیوند زده شد و قرنیه‌های وی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست بدن وی نیز به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) این شهر ارسال شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در عمل دیگر نیز کلیه‌های مرحوم اژدپور که از بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور معرفی شده بود در بیمارستان منتصریه مشهد به مرد ۳۰ ساله ساکن نیشابور و یک زن ۳۱ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند و با دیالیز تحت درمان بودند اهدا و پیوند زده شد.

خالقی بیان کرد: کبد این مرحوم نیز به یک بانوی ۶۶ ساله ساکن مشهد پیوند شد و قرنیه‌های وی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست بدن وی نیز به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) این شهر ارسال شد.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.