ایلان ماسک قصد دارد اینترنت استارلینک را با هزینه پایین تری در هند ارائه کند تا مقرون به صرفه باشد و کاربران بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از tech.hindustantimes، ایلان ماسک در حال برنامه ریزی برای یارانه دادن به هزینه‌های اینترنت استارلینک برای بازار کشور هند است. طبق گزارش ها، این ارائه دهنده اینترنت ماهواره‌ای متعلق به اسپیس ایکس، خدمات خود را در هند با هزینه کمتری نسبت به بازار‌های بین المللی ارائه می‌دهد. این شرکت پیش از این روند رزرو را در این کشور آغاز کرده و سود مناسبی از کاربران در هند دریافت کرد.

بر اساس گزارش اخیر ET Telecom، گفته می‌شود که استارلینک برنامه‌های خرید اشتراک خود را با نرخ‌هایی که روی آن‌ها یارانه اعمال شده در هند ارائه خواهد کرد. سانجی بهارگاوا، رئیس استارلینک در کشور هند به این نشریه گفت که خدمات استارلینک گران است و اگر همان هزینه‌ها برای مشتریان در نظر گرفته شود مقرون به صرفه نخواهد بود.

ماهواره استارلینک

بهارگاوا در ادامه اشاره کرد که سرویس استارلینک باید مزایایی را ارائه دهد که از قیمت گذاری آن پیشی بگیرد. این شرکت در حال حاضر روی مناطق داخلی کشور تمرکز خواهد کرد که دسترسی به خدمات اینترنت بسیار دشوار است، اما می‌خواهد قیمت و دسترسی بهتری را ایجاد کند.

اسپیس ایکس در اوایل سال جاری شروع به انجام رزرو برای سرویس استارلینک در کشور هند کرد. در هند، خریداران باید حدود ۹۴ دلار سپرده پرداخت می‌کردند سپس استارلینک به عنوان پکیج یک ماهواره، گیرنده و تمام تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی اینترنت را ارائه می‌دهد. در ابتدا گفته می‌شود که سرعت‌ها در محدوده ۱۰۰-۱۵۰ مگابیت بر ثانیه خواهند بود.

سرعت گیگابایتی استارلینک با مستقر شدن ماهواره‌های بیشتر

با این حال، زمانی که ماهواره‌های استارلینک بیشتری در مدار پایین زمین مستقر شوند، انتظار می‌رود سرعت آن به گیگابیت بر ثانیه برسد. این سرویس در حال حاضر در حال آزمایش است و انتظار می‌رود خدمات تجاری آن تا نیمه دوم سال ۲۰۲۲ فعال شوند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
خبرش تکذیب شد فکرکنم؟؟
آخرین اخبار