نبرد فضایی زمینی ها؛

درخواست پرتاب ۴۵۳۸ ماهواره اینترنتی به فضا از سوی آمازون

جف بزوس برای به چالش کشیدن ایلان ماسک، می‌خواهد ۴۵۳۸ ماهواره دیگر پرتاب کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از engadget، شرکت آمازون از رگولاتور‌های ایالات متحده درخواست مجوز برای پرتاب چندین ماهواره کرد. شرکت Kuiper Systems LLC که از زیرمجموعه‌های آمازون است، از تنظیم کننده‌های ایالات متحده درخواست مجوز برای پرتاب ۴۵۳۸ ماهواره کرد تا در رقابت با SpaceX ایلان ماسک تقویت شوند.

این شرکت روز پنجشنبه در کمیسیون ارتباطات فدرال گفت که این تعداد صورت فلکی کویپر را به ۷۷۷۴ ماهواره می‌رساند. این شرکت‌ها با عجله در حال آماده شدن برای ارائه خدمات اینترنتی از مدار‌های نزدیک زمین هستند. مدار‌های پایین حداقل زمان تاخیر را برای پرش داده‌ها بین کاربر روی زمین و فضاپیما ارائه می‌دهند.

بزوس و ماسک

درخواست کویپر در میان ۹ درخواستی بود که به FCC ارسال شد. در مجموع برای بیش از ۳۵ هزار فضاپیما مجوز درخواست شده که این رقم بیش از هفت برابر تعداد امروزی است.

یکی از شرکت‌های دیگری که روز پنجشنبه برای تایید FCC ثبت نام کردند، شرکت بوئینگ بود که پس از کسب مجوز در ۳ نوامبر برای ۱۴۷ ماهواره، درخواست ۵۷۸۹ ماهواره ارتباطی دیگر را نیز ارائه داد. بوئینگ گفت: "فضاپیمای اضافی ظرفیت خدمت رسانی به مشاغل و دولت‌ها را افزایش می‌دهد."


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار