نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در تصمیمات آینده نگر، کلان نگر و جامع نگر باشیم و با نگاه راهبری کشور را اداره کنیم.

به گزارش  خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی یکشنبه ۱۶ آبان ماه در جریان بررسی  طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شورا‌های اسلامی کشور گفت:  انتخابات تمام شد و اگر فوریتی باشد فوریت باید برای اصلاح قانون انتخابات شورا‌های شهر و روستا باشد  و فوریت باید برای رسیدگی در  ولنگاری صلاحیت کاندیدا‌های شهر و روستا است. من جزو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات استان بودم و در مجلس دهم و هم در مجلس یازدهم تجربه این کار داریم که کام ما را با رد صلاحیت‌ها تلخ کرد.

وی ادامه داد: چرا کسی که همه نهاد‌های نظارتی او را رد صلاحیت کرده در هیات نظارت مرکزی فقط به خاطر گرایشات سیاسی و بعضا به دلیل تعارض منافع عضو می‌شود؟ ما پرونده این موضوع را به کمیسیون اصل ۹۰ داده ایم. دو دوره است که در مجلس همکاران نسبت به روند رسیدگی صلاحیت‌ها اعتراض دارند و کار به جایی نمی‌رسد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:  حرف مرد دو کلام است و اگر در کاری اشتباه کرد باید دادخواهی شود. دادخواهی حق مسلم هر فرد است و هر کس می‌تواند برای دادخواهی به دادگاه مراجعه کند.  

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: ما دیوان عدالت اداری را داریم و کاملا کارکرد دیوان را گرفته است. ما نباید فقط امروز را ببینیم.  اقتدار مجلس در این است که اگر حقی ضایع شد یک نهاد بالا دستی برای رسیدگی وجود داشته باشد  و نباید راه را مسدود کنیم.  

وی ادامه داد: ما باید راه هر گونه تخلف را مسدود کنیم و باید به دیگران اجازه بدهیم که بتوانند به رد صلاحیت‌ها اعتراض کنند. من بنا ندارم زحمات را در مجلس زیر سوال ببرم. ما باید راه هر گونه تخلف را مسدود کنیم اگر فردی به خاطر تعارض منافع و بازی‌های سیاسی وارد شد نگذاریم ادامه فعالیت بدهد.

وی خاطر نشان کرد: امروز جریان اصولگرا روی کار است و فردا ممکن است اصلاح طلبان روی کار بیایند و آن زمان شما پشیمان خواهید شد.   اصلاح طلب و اصوگرا ندارد، باید فردی که مورد رسیدگی قرار گرفته فرصت داشته باشد که در مراجع بالا دستی از حقوق خودش دفاع کند.  در تصمیمات آینده نگر، کلان نگر و جامع نگر باشیم  و با نگاه راهبری کشور را اداره کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار