عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به بیان انتقاداتی از رویه تصویب طرح تعارض منافع در مجلس پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یک شنبه ۱۶ آبان ماه در اخطار  اصل ۴۰، اصل ۳ بند ۹ و اصل ۸۴ قانون اساسی اظهار کرد:  مجلس به ساختار شکنی‌هایی در مجلس ورود کرده که در قالب تعارض منافع و یا نظارت بر رفتار نمایندگان و یا جهش تولید و تسهیل صدور مجوز‌ها بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: این کار‌ها خیلی خوب است، زیرا هر کشوری نمی‌تواند به بحث ساختار شکنی ورود کند.  ولی باید مدنظر داشته باشیم که این نوع تحول بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی اضرار به غیر نرساند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: با تعارض منافعی که غیر قانونی و شرعی نیست باید برخورد شود نه اینکه منافعی که حقی عده‌ای است را بگیریم.  

این نماینده مجلس یازدهم افزود: ما باید مشوق مردم باشیم و اراده‌ها را تقویب کنیم و ساختار شکنی باید از روی حکمت و علم باشد. باید تعارض منافع را مدیریت کنیم نه اینکه حق کشی را مدیریت کنیم.  

مصری نائب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر اظهار کرد: یکی از تذکرات شما اصلا وارد نبود، زیرا ماده ۸۴ گفته نباید جلوی اظهار نظر نمایندگان مجلس گرفته شود.  ما جلوی اظهار نظر هیچ کس را نگرفته ایم، ولی همه اظهار نظر‌ها نباید از تریبون مجلس باشد.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار