عزیزی خادم گفت: استعداد یابی فوتبالیست‌های ۱۹ ساله‌ در کشور آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، عزیزی  خادم رئیس فدراسیون فوتبال در جلسه انتخاب رئیس جدید هیات فوتبال مازندران در ساری گفت: بعد از کار استعدادیابی مهم و تاریخی در رده‌های سنی مختلف، کار استعدادیابی ۱۹ ساله‌ها هم در کشور آغاز می‌شود.

او افزود: توسعه فوتبال را فقط در تیم ملی فوتبال بزرگسالان نمی‌بینیم و در همه رده‌های مشغول کار هستیم که این امر به لطف خدا و کمک همه همکاران و مساعی مشترک به صورت مدیریت شده انجام شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: فوتبال ساحلی ما نیز تا فینال مسابقات بین قاره‌ای رفت و تیم ملی امید نیز نتایج درخشانی به دست آورد.

عزیزی خادم با بیان اینکه مازندران قطب فوتبال کشور است، گفت: این استان باید از تمام ظرفیت‌ها برای پیشرفت استفاده کند.

راهی برای پیشرفت فوتبال در استان ها

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: با توجه کمبود امکانات، تراکم جمعیت و نبود مراکز و کارخانه‌های بزرگ صنعتی در استان باید تعامل بالایی بین مسئولان و جامعه ورزشی وجود داشته باشد.

عزیزی خادم تعامل با همه دستگاه‌ها چه دولتی و چه خصوصی را راه پیشرفت فوتبال دانست و گفت: راه تعالی فوتبال مازندران نیز تعامل است.

او با بیان اینکه مجمع انتخابات هیات فوتبال مازندران در فضایی رقابتی و به سالم برگزار شد، افزود: مجمع انتخاباتی استان‌ها را به دلیل مشخص نبودن وضعیت بازنشسته‌ها با تاخیر برگزار کردیم، چون نگاه ما نگاه تعاملی با دستگاه‌های مختلف است و همچنین باید مجمع دیوان عدالت اداری در این مورد رای می‌داد.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: از ورزشگاه وطنی قائم شهر نیز بازدیدی انجام می‌شود و تلاش خواهد شد از تمام ظرفیت‌ها برای کمک به استان‌ها استفاده شود.
مازندرانی ها و کسب یک سوم مدال های المپیک

حسن رنگرز مدیر کل ورزش و جوانان مازندران نیز در جلسه انتخاب رئیس هیات فوتبال مازندران با بیان اینکه بخش زیادی از افتخارات ورزش کشور و المپیک متعلق به مازندران است، گفت: ورزشکاران مازندرانی در المپیک توکیو یک سوم مجموع مدال‌هایی که ورزشکاران کشور کسب کرده بودند را به دست آوردند.

او افزود: در مسابقات جهانی آزاد و فرنگی کشتی نیز نیمی از مدال‌ها را کشتی گیران مازندران به دست آوردند.

مدیر کل ورزش و جوانان مازندران از حمایت همه جانبه اداره کل ورزش و جوانان استان از رئیس جدید هیات فوتبال استان نیز خبر داد و گفت: فوتبال مازندران با حداقل بضاعت و امکانات خود، چشمه جوشان استعداد در کشور است.

رنگرز افزود: در مازندران این آمادگی وجود دارد که کمپ تیم‌های ملی ایجاد شود و ورزشگاه ۱۵ هزار نفری تجن کلا با موقعیت مناسب جغرافیایی می‌تواند محل ایجاد کمپ تیم‌های ملی باشد.

او گفت: همین ظرفیت و پتانسیل در شهر‌های کلاردشت و سوادکوه هم وجود دارد.

مدیر کل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه بیشترین توجه این سرمایه گذاری، بهسازی و بازسازی، مرمت و تجهیز ورزشگاه‌های مازندران برای میزبانی شایسته رقابت‌های کشوری فوتبال بود، ادامه داد: ۳۰ میلیارد تومان برای ورزشگاه شهیدوطنی قائمشهر و ۵ میلیارد تومان هم برای ورزشگاه شهدای ساری هزینه شد تا نساجی در آن میزبان لیگ برتر فوتبال باشد.

مازندران صادر کننده فوتبالیست به تیم‌های کشور

بهروان رئیس هیات فوتبال مازندران نیز با بیان اینکه ورزش مازندران و رشته فوتبال در کشور حرف اول را می‌زند، گفت: این موفقیت حاصل کار جمعی ورزشکاران، مربیان، داوران، روسای هیات شهرستان ها، رسانه ها، مدیران باشگاه‌ها و مدیران ستادی است.

او افزود: مازندران با ۶۲ تیم در سطوح مختلف فوتبال کشور بیشترین تیم را دارد و حتی خوزستان با صنایع بزرگ و مادر با ۵۷ تیم بعد از مازندران قرار دارد.

رئیس هیات فوتبال مازندران با بیان اینکه مازندران امروز صادرکننده اول فوتبالیست در کشور است از عزیزی خادم رئیس  فدراسیون فوتبال کشور خواست طرح آمایش سرزمینی را برای پیشرفت فوتبال در استان‌ها جدی دنبال کند.

بهروان تعامل و هم افزایی بیشتر مسئولان ورزش با باشگاه‌ها را برای پیشرفت فوتبال استان خواستار شد.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
معمولا فوتبالیستا رو از14 _ 15 سالگی میشناسن