رئیس شورای اسلامی شهرستان کنگان گفت: بدهی سنگین بیمارستان امام خمینی کنگان، این مرکز درمانی را در آستانه ورشکستگی قرار داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ابوذر حسین پور رئیس شورای اسلامی شهرستان کنگان بیان کرد: از بیمارستان ۱۹۲ تختخوابی امام خمینی کنگان به عنوان قطب درمان جنوب استان بوشهر یاد می‌شود و این بیمارستان به شهرستان‌های دیر، جم، عسلویه و حتی شهرستان‌هایی از استان فارس و استان هرمزگان هم خدمات‌دهی می‌کند.

او با اشاره به بدهی بیش از ۲۷ میلیارد تومانی این بیمارستان، افزود: بیمارستان امام خمینی کنگان امروز خودش به جراحی و درمان ریشه‌ای نیاز دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر کنگان با گلایه از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: آیا سهم بیمارستان کنگان از تخصیص‌های آبان این دانشگاه باید فقط ۳۶۰ میلیون تومان باشد، در حالی که درآمد آن بالاتر از ۲ میلیارد تومان بوده است؟

حسین‌پور ادامه داد: این شرایط باعث شده است که بیمارستان در آستانه ورشکستگی و تعطیلی قرار گیرد.

او عنوان کرد: طبق گزارشی که دانشگاه علوم پزشکی سالانه منتشر می‌کند، ۲۸ درصد کل مراجعین سرپایی به بیمارستان‌های استان بوشهر مربوط به همین بیمارستان امام خمینی کنگان بوده در حالی که بیمارستان‌هایی که گاه مورد توجه ویژه برخی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی است در این آمار حتی به ۱۰ درصد هم نمی‌رسند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کنگان تاکید کرد: این بیمارستان، دولتی است و لازم است که دولت اعتبار آن را تامین کند.

حسین‌پور افزود: برخی از نیرو‌های بیمارستان کنگان که در این شرایط سخت اقتصادی دچار مشکلات عدیده‌ای هستند به ما مراجعه می‌کنند و  برای نیازهای اولیه زندگی‌شان درخواست کمک دارند.


بیشتر بخوانید


او گفت: اینکه مدیران دانشگاه علوم پزشکی عنوان کنند دست ما نیز خالی است یا اینکه بیش از این نمی‌توانیم به بیمارستان کنگان کمک کنیم، دلیل منطقی نیست.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کنگان در همین حال بیان کرد: به طور مستقیم و یا غیر مستقیم، عمده خدمات این مرکز درمانی به صنایع مستقر در جنوب استان یعنی شهرستان‌های کنگان و عسلویه ارائه می‌شود.

حسین‌پور از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و وزارت بهداشت خواست در زمینه تخصیص اعتبار، بیمارستان امام خمینی کنگان را ویژه‌ ببینند و برای حل معضلات کنونی گام بردارند.

او همچنین پیشنهاد داد با توجه به مطالبه مردم شهرستان کنگان، وزارت نفت، بیمارستان امام خمینی را به عنوان بیمارستان معین نفت تحویل بگیرد و پشتیبانی از بیمارستان را عهده دار شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کنگان بیان کرد: اینکه بیمارستان امام خمینی بیمارستان معین نفت باشد، مصوب شده و چندین مرحله را گذرانده است، تفاهم‌نامه‌هایی که بین چندین وزارتخانه از جمله نفت و بهداشت و رفاه در دوره‌های مختلف منعقد شده است، نیز وجود دارد و باید با برخی اصلاحات، به‌روز شود.

حسین‌پور از استاندار و نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس درخواست کرد حل مشکلات بیمارستان کنگان را در رأس امور و پیگیری‌های خود قرار دهند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.