سرپرست بیمارستان کنگان گفت: هر بیمار کرونایی که نیاز به بستری داشته باشد، به هر صورت ممکن، شرایط بستری کردنش را فراهم می‌کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر صادق مختارپور سرپرست بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان بیان کرد: هر کسی به ما مراجعه می‌کند، چنانچه از دید پزشکی، نیاز به بستری داشته باشد، به هر صورت ممکن، شرایط بستری کردن او را فراهم می‌کنیم و اگر موردی غیر از این دیده شد، به ما یا دفتر پرستاری یا سوپروایزر مراجعه کنند.

او افزود: در صورت مراجعه تعداد بیشتری از بیماران کرونایی دارای شرایط بستری، تخت‌های سایر بخش‌ها را به بخش اورژانس بستری که بیماران کووید ۱۹ در آن بستری هستند، منتقل می‌کنیم تا در صورت نیاز، فضای لازم را برای پذیرش و بستری آنان داشته باشیم.

سرپرست این مرکز درمانی گفت: به مردم اطمینان می‌دهیم که همکاران ما تمام توان و تجهیزات بیمارستان را برای خدمت‌رسانی در اختیار بیماران خواهند گذاشت.

مختارپور تاکید کرد: مانند گذشته از مردم می‌خواهیم فاصله با سایر افراد را رعایت کنند و در فضا‌های بسته پرجمعیت ماسک بزنند، همچنین  تقاضا داریم از مراجعه غیر اورژانسی به بیمارستان خودداری کنند تا همکاران ما بتوانند به بیماران کووید ۱۹ خدمت‌رسانی کنند.

او گفت: به‌اندازه کافی، اکسیژن برای بیماران کرونایی در دسترس داریم و تجهیزات و دارو‌های مورد نیاز بیماران کرونایی نیز به‌اندازه کافی وجود دارد.

سرپرست بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان افزود: اکنون تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه کووید ۱۹ بیمارستان کنگان پر است و ۲۳ بیمار حاد تنفسی هم در بخش داخلی این مرکز درمانی بستری هستند و به عبارتی این بخش نیز پر است.

دستگاه اکسیژن ساز سیار راه‌اندازی شد

مختارپور همچنین گفت: نیمه دوم خرداد، بنا به نیاز اضطراری بخش‌های بیمارستان کنگان به اکسیژن، درخواست دستگاه اکسیژن ساز سیار را با قید فوریت به دانشگاه علوم پزشکی استان دادیم که با موافقت رئیس دانشگاه این دستگاه به بیمارستان منتقل شد.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: این دستگاه با ظرفیت ۶۰۰ لیتر در دقیقه کار تولید اکسیژن را برای بخش‌های درمان در این روز‌های بحرانی کرونا که میزان مراجعین  بسیار بالاست، انجام می‌دهد.

سرپرست بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان ادامه داد: این دستگاه اکسیژن ساز متعلق به دانشگاه علوم پزشکی استان به شکل امانی در اختیار ما قرار گرفته است.

دستگاه اکوکاردیوگرافی تامین شد

مختارپور بیان کرد: با توجه به افزایش بیماران کرونایی در کنگان و همچنین کمبود برخی دستگاه‌ها در تعدادی از بخش‌ها از جمله مراقبت‌های ویژه، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دو دستگاه مانیتور سیار، یک دستگاه مانیتور سنترال (مرکزی) برای بخش مراقبت‌های ویژه کرونا و دستگاه مهم و حیانی اکوکاردیوگرافی همراه با پرینتر، در اختیار بیمارستان امام خمینی کنگان گذاشته است.

او افزود: قیمت دستگاه اکوکاردیوگرافی که هم اکو و هم سونوگرافی را انجام می‌دهد یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است و از جمله دستگاه‌های پیشرفته در نوع خود است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.