خراسان شمالی که در ۲۶ شهریورماه امسال از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده بود، اکنون با تغییر وضعیت شهرستان‌های گرمه و جاجرم دوباره وارد وضعیت قرمز کرونایی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های گرمه و جاجرم در وضعیت قرمز سه شهرستان بجنورد، اسفراین و شیروان در وضعیت نارنجی و فاروج، مانه و سملقان و رازوجرگلان نیز در وضعیت زرد قرار گرفتند.


بیشتر بخوانید 


دلشاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان هم گفت: براساس آخرین ارزیابی‌ها میانگین رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است و با ادامه عادی انگاری ها، موج بعدی کرونا دور از انتظار نیست.

دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در گزارشی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته با بستری ۳۰ بیمار جدید با علائم شدید کرونایی تعداد موارد بستری‌ها در مراکز درمانی به ۱۵۸ نفر افزایش یافت، خوشبختانه در این مدت فوت هیچ بیمار کرونایی در استان ثبت نشد.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا امروز ۳۰ هزار دانش آموز مدارس مقطع متوسطه دوم استان به مدرسه رفتند.

بازگشایی مدارس به صورت نوبت بندی است و نباید در هر کلاس بیشتر از ۱۵ دانش آموز حضور داشته باشد و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیز الزامی است

بر همین اساس امروزافزون بر ۳۲ هزار دانش آموزان متوسطه دوم در خراسان شمالی بر سر کلاس درس حاضر شدند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گفت:همه ۲۳۵ مدرسه مقطع متوسطه شامل ۱۴۵ دبیرستان و ۹۰ هنرستان استان از ابتدای سال تحصیلی فعال بود و مدارس روستایی و جمعیت پایین‌تر هم پیش از این به صورت حضوری فعال بود.

او با بیان اینکه سلامت دانش آموزان و همکاران اولویت اول ماست و دستورالعمل‌های بهداشتی در حضوری شدن مدارس رعایت شده افزود: تاکنون باتوجه به گزارش‌های شهرستان‌ها بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان از حضوری شدن مدارس استقبال کرده‌اند. همچنین بر اساس اطلاعیه ستادکل نیرو‌های مسلح تزریق واکسن کرونا برای اعزام به خدمت سربازی الزامی است.

امیر دریادار دوم رحیمی، رئیس سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور گفت: از اول دی ماه مشمولان اعزام به خدمت سربازی باید هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند در غیر اینصورت از اعزام آن‌ها ممانعت می‌شود.

این در حالیست که برزگر رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم گفت: افراد بالای ۶۰ سال که دو نوبت واکسیناسیون اولیه از واکسن‌های غیرفعال شده (سینوفارم، بهارات و کو ایران برکت) استفاده کرده‌اند، باید نوبت سوم واکسن را ترجیحاً مشابه نوبت قبلی به فاصله ۴ ماه از نوبت دوم دریافت کنند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.