سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از دیپلمات‌های حاضر در سفارتخانه این رژیم در آدیس آبابا خواست اتیوپی را ترک کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از جروزالم پست، رسانه‌های عبری گزارش دادند که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی دستور تخلیه خانواده دیپلمات‌های  این رژیم از اتیوپی را صادر کرد.

لیور حیات، سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی گفت: دیپلمات‌ها و خانواده‌هایشان در سفارتخانه این رژیم در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی اقامت دارند.

این گزارش با توجه به تشدید تنش اخیر در اتیوپی درباره درگیری یک ساله بین نیرو‌های تیگرای علیه ارتش اتیوپی منتشر شده است. منابع خبری مدعی شدند نیروهای شورشی قصد داشتند آدیس آبابا را اشغال کنند. بخش بزرگی از صهیونیست ها در پایتخت اتیوپی زندگی می‌کنند.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی با صدور هشداری مبنی بر سفر به اتیوپی به دلیل وضعیت اضطراری در این کشور، اعلام کرد که صهیونیست های مقیم اتیوپی هوشیاری خود را حفظ کرده و به طور منظم از پیشرفت درگیری‌ها در این کشور به ویژه در  آدیس آبابا به طور کلی و به روز مطلع می‌شوند.

درپی ناآرامی‌های اخیر در اتیوپی، وزارت امور خارجه آمریکا هم با انتشار یک هشدار امنیتی در پایگاه اینترنتی سفارت این کشور در اتیوپی، از آمریکایی‌های مقیم اتیوپی خواسته بود «در اسرع وقت» این کشور آفریقایی را ترک کنند.

سفارت آمریکا اعلام کرده بود: امنیت در اتیوپی بسیار شکننده است. ما به شهروندان آمریکایی که در اتیوپی هستند توصیه می‌کنیم که در اسرع وقت این کشور را ترک کنند.

سفارت عربستان نیز در صفحه رسمی خود در توئیتر اعلام کرد در پی تحولات و شرایط فعلی اتیوپی، شهروندان سعودی باید حداکثر احتیاط را انجام دهند و از خود مراقبت کنند.

درگیری بین نیرو‌های جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای و دولت این کشور تاکنون باعث جان باختن هزاران غیر‌نظامی و آوارگی حدود ۲.۵ میلیون نفر شده است. دولت اتیوپی در سراسر کشور وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار