معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پیش بینی می‌شود ۱۴ هزار تن کنجد طی امسال در استان برداشت و روانه بازار شود.

تورج نوروزی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سطح زیر کشت کنجد در استان را ۱۶ هزار و ۴۷۸ هکتار عنوان کرد و گفت: پیش بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت ۱۴ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار شود.

او با بیان اینکه عمده محصول کنجد در شهرستان‌های بهبهان، حمیدیه، دشت آزادگان، رامهرمز، شوش، شوشتر، شادگان و هویزه کشت و برداشت آن از اوایل تا اواخر آبان ماه عملیات انجام می‌شود، افزود: بازار‌های داخلی مصرف کننده این محصول هستند و صادرات آن انجام نمی‌شود.

نوروزی مهم‌ترین اتفاق در کشت کنجد طی امسال را استفاده از ارقام مقاوم در برابر ریزش عنوان کرد و اظهار داشت: برداشت کنجد محلی در ۴ مرحله انجام می‌شود که منوط به صرف زمان و هزینه زیاد است، این در حالی است که برداشت کنجد مقاوم به ریزش به صورت مکانیزه و در یک مرحله و با استفاده از کمباین صورت می‌گیرد.

استان خوزستان با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی یکی از قطب‌های کشاورزی در کشور محسوب می‌شود و نقش مهمی در تولید محصولات کشاورزی ایفا می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.