روسیه لفاظی‌های رسانه‌های غربی درباره سفر رئیس سیا به مسکو را تکذیب کرد

نماینده مجلس روسیه گفت که اطلاعات نهاد‌های رسمی درباره سفر رئیس سیا به مسکو، صحت بیشتری نسبت به گزارش رسانه‌های غربی دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  راشاتودی، لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه در واکنش به شایعاتی درباره دلیل سفر ویلیام برنز، رئیس سیا به این کشور گفت که اطلاعات نهاد‌های رسمی درباره سفر رئیس سیا به مسکو، صحت بیشتری نسبت به گزارش رسانه‌های غربی دارد.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: «این گونه خبر‌ها در رسانه‌های آمریکایی این احساس را به وجود می‌آورد که واشنگتن را مخالف تجاوزات روسیه می‌داند و با آن مقابله می‌کند. اما این ماجرا در اصل دروغ است. روسیه ابرقدرتی است که تنها گفتگوی برابر با آن مجاز است.»

اسلوتسکی همچنین از همه مردم خواست تا به اظهارات مقامات رسمی روسیه در مورد دیدار‌های برنز در مسکو اعتماد کنند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که یک روز قبل، سی ان ان  ادعا کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا را به مسکو فرستاد تا به مقامات روسیه هشدار دهد که واشنگتن  تحرکات نیرو‌های روسی در مرز با اوکراین را از نزدیک زیر نظر دارند.

این در حالی است که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد سفر ویلیام برنز، مدیر سیا به مسکو نشان دهنده یک رویداد مثبت در روابط بین دو کشور است و گزارش‌های مربوط به تجهیزات نظامی روسیه در «نزدیک مرز‌های اوکراین» را به عنوان «اخبار جعلی بیهوده» توصیف کرد و جابجایی تجهیزات و نیرو‌های نظامی روسیه در داخل کشور صرفا یک موضوع داخلی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار