سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه با اشاره به سفر مدیر سیا به مسکو، آن را گامی برای بهبود روابط میان با واشنگتن توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الیوم السابع، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) در نشستی خبری امروز (چهارشنبه) اعلام کرد سفر «ویلیام برنز» مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به مسکو نشان دهنده یک رویداد مثبت در روابط بین دو کشور است.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا سفر رئیس سازمان سیا به مسکو را می‌توان به عنوان گامی در جهت توسعه روابط بین دو کشور پس از نشست روسای جمهور روسیه و آمریکا در ژنو تفسیر کرد، گفت: بله، بدون شک.

پسکوف در ادامه افزود: گفتگو در این سطح و درخصوص موضوعات حساس، برای روابط دوجانبه و تبادل نظر درباره مشکلاتی که با آن روبرو هستیم بسیار مهم است.

روز گذشته خبرگزاری‌های روسیه به نقل از دفتر دبیر شورای امنیت ملی این کشور اعلام کردند «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه و «ویلیام برنز» رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مسکو دیدار کرده و در خصوص روابط مسکو و واشنگتن گفتگو کرده‌اند.

ظهر امروز نیز در ادامه دیدار‌های برنز با مقامات روسی او به دیدار سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی این کشور رفته و طرفین درباره افزایش همکاری‌های امنیتی بین روسیه و آمریکا گفتگو کردند.

این سفر در حالی رخ می‌دهد که چندی پیش جان هایتن، نایب رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا خواستار گسترش گفتگو‌های نظامی با روسیه شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار