وکلای جولیان آسانژ به دیوان عالی انگلیس اعلام کردند سازمان سیا قصد ربودن و یا کشتن وی را داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه گاردین، وکلای جولیان آسانژ از طرح سازمان سیای آمریکا برای ربودن و یا کشتن وی خبر دادند.

بر اساس این گزارش، وکلای جولیان آسانژ به دیوان عالی انگلیس اعلام کردند طرح سازمان سیا برای کشتن و یا ربودن آسانژ استرالیایی نشان می‌دهد تعهد دولت آمریکا برای استرداد ایمن بنیانگذار ویکی لیکس قابل اطمینان نیست.

تیم حقوقی ویکی لیکس همچنین تضمین‌های دیپلماتیکی که از سوی مقامات آمریکایی برای در تلاش برای لغو حکم اوایل سال جاری علیه استرداد او داده شده است را بی معنی توصیف کردند.

در نخستین روز دادگاه تجدید نظرخواهی علیه این حکم، یک وکیل دولت آمریکا گفته بود مقامات آمریکایی قول داده اند آسانژ پیش از محاکمه، در دادگاهی فوق امنیتی نگهداری نخواهد شد و می‌تواند محکومیت خود را در صورت محکوم شدن، در زادگاهش – یعنی استرالیا- بگذراند.

این در حالی است که «ادوارد فیتجرالد»، وکیل جولیان آسانژ گفت موکلش آنقدر از لحاظ روانی بیمار است که تضمین آمریکا برای استرداد او، خطر بازداشت انفرادی وی را در طولانی مدت از بین نمی‌برد و خطر بزرگی در خصوص خودکشی وی وجود دارد.

گفتنی است پیشتر نیز پایگاه هیل در گزارشی از قصد دولت پیشین آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» برای ترور یا ربودن «جولیان آسانژ» موسس پایگاه افشاگرانه ویکی‌لیکس خبر داده بود.

هیل نوشت: «در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) دولت ترامپ و سیا قصد ربودن و حتی ترور جولیان آسانژ را داشتند و دلیل آن را نیز احتمال برنامه‌ریزی او برای فرار عنوان کرده بودند.»

همچنین یاهونیوز با استناد به مکالمه‌ای میان ۳۰ عضو سابق اطلاعاتی و امنیتی آمریکا اعلام کرد که «طرح و گزینه ترور آسانژ نیز بررسی و ارائه شد.»

یک مقام ارشد به این پایگاه خبری گفت: «مذاکرات در آن زمان در سطح بسیار بالایی انجام شد.» همچنین این مقام‌ها اعلام کردند که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه وقت آمریکا به طور قطعی درخواست انتقام از آسانژ را به دلیل اطلاعاتی داشت که در وب‌سایت او افشا شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
آمریکائیا وقتی رئیس جمهورشون رو میکشن کشتن این بابا که براشون عادیه
آخرین اخبار