مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد به ارائه متغیر‌های همەگیری‌شناسی موارد فوت ناشی از کرونا پرداخت.

بهاء الدین حسینی مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: میانگین سنی متوفیان کرونا ۶۸ سال و درصد ابتلا به بیماری‌های زمینه ای در متوفیان کرونا مثبت نزدیک به ۳۶ درصد بودە که به تفکیک ۵/۱۷ درصد بیماری قلبی، ۵/۱۸ درصد بیماری دیابت، ۵/۱ درصد بیماری کلیوی و ٨ درصد به سایر بیماری‌ها مبتلا بودەاند.

حسینی در مورد توزیع جغرافیایی موارد فوت ناشی از کرونا، افزود: ۵/۶۷ درصد متوفیان ساکن شهر و ۵/۳۲ درصد ساکن روستا‌ها بودەاند.

این مقام مسئول با اشاره به موج پنجم همه گیری کووید١٩ در بازه زمانی ١١ مرداد ماه الی ١٠ آبان ماه اضافه کرد: به ازای ۷ هزار و ۱۲۷ مورد ابتلا، تعداد ۱۶۸ مورد فوت کرونا مثبت با نرخ ۳/۲ درصد ثبت شده که در مقایسه با شدیدترین موج قبلی بیماری در آبان ماه سال گذشته می‌توان نتیجەگیری کرد که درصد مرگ و میر به دلیل انجام واکسیناسیون بسیار پایین‌تر بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد همچنین اجرایی نشدن محدودیت‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا، کاهش استفاده از ماسک، عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم استقبال کافی از برنامه ملی واکسیناسیون و ایجاد ذهنیت کم‌خطرانگاری بیماری کووید١٩ در سطح شهرستان را از آسیب‌های مقابله با کرونا دانست.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.