با حکم دستگاه قضایی مستحدثات غیر قانونی ایجاد شده در اراضی ملی شهرستان خنج از دست متخلفان آزاد و به دولت بازگردانده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالحسن بهرامی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خنج گفت: این حکم به استناد تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع اجرا و بر اساس آن اراضی ملی پلاک ۱ مشهور به کهنویه خنج از دست متصرفان آزاد شد.

او بیان کرد: افراد متخلف با ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی منطقه کهنویه شهرستان خنج اقدام به تخریب و تصرف اراضی ملی کرده بودند که با همکاری عوامل پاسگاه سیف آباد مستحدثات ایجاد شده قلع و قمع واراضی مذکور به حالت اولیه بازگردانده شد.

بهرامی با اشاره به تلاش شبانه روزی نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی در برخورد با متخلفان اراضی ملی از مردم خواست تا هرگونه تخریب و تصرف در عرصه‌های ملی را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

دستگیری قاچاقچیان چوب جنگلی در ممسنی

با تلاش نیرو‌های منابع طبیعی باند مسلح قاچاق چوب جنگلی در منطقه گورک دشمن زیاری شهرستان ممسنی شناسایی و متلاشی شد.

بهنام امیران رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی گفت: براساس گزارشات دریافت شده مبنی بر قطع چوب درختان جنگلی بلوط در بخشی از اراضی ملی این شهرستان بلافاصله نیرو‌های یگان حفاظت به این منطقه اعزام و پس از انجام عملیات گسترده موفق به شناسایی و دستگیری اعضای این باند قاچاق شدند.

او بیان کرد: متخلفان حین فرار از صحنه جرم اقدام به استفاده از اسلحه شکاری بر روی ماموران کردند که با درایت و اقدام به موقع ماموران دستگیر شدند.

بهنام تصریح کرد: یک عدد سلاح گرم از متخلفان کشف وضبط و به پاسگاه انتظامی چاه چنار تحویل داده شد.

امیران رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی نیز با اشاره به اینکه حفظ و حراست از اراضی ملی با امکانات و نیروی حفاظتی محدود، دشوار است ادامه داد: برخورد با متخلفان و قاچاقچیان حرفه‌ای عرصه‌های منابع طبیعی کاری بس طاقت فرسا و سنگین است و این امر نیازمند حمایت بیش از پیش دستگاه قضایی و انتظامی است تا کمتر شاهد تخلفات و جرایم در این حوزه نباشیم.

او برهمراهی بیشتر طبیعت دوستان شهرستان در دفاع از حقوق بیت المال و حفاظت از اراضی ملی خواستار حمایت بیش از پیش دستگاه قضایی در پاسداری و صیانت از این عرصه‌ها شد.

امیریان از مردم و همه حافظان طبیعت شهرستان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف در عرصه‌های منابع طبیعی مراتب را با تلفن رایگان و شبانه روزی ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

تولید نهال جنگلی و بیابانی در لامرد

به منظور احیا در عرصه‌های منابع طبیعی و توسعه رویشگاه‌های جنگلی تولید ۵۰ هزار اصله نهال در نهالستان منابع طبیعی شهرستان لامرد در دستور کار قرار گرفت.

مرتضی نکوگو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لامرد با اشاره به سیاست‌های ابلاغی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: افزایش سطح تولید گونه‌های جنگلی و سازگار با مناطق بیابانی و نیز تأمین بخشی از نیاز نهال طرح‌های جنگل کاری، بیابان زدایی و زراعت چوب از جمله اهداف مهم اجرای این طرح است.

او بیان کرد: در این طرح از بذر گونه‌های کنار، آکاسیا ویکتوریا و کهور پاکستانی استفاده و کاشته می‌شود.

نکوگو با بیان اینکه هزینه تولید این نهال‌ها از محل اعتبارات استانی تامین شده است تصریح کرد: با تولید نهال بیشتر شاهد توسعه رویشگاه‌ها و مناطق جنگلی و نیز جلوگیری از روند بیابانزایی در شهرستان لامرد باشیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لامرد با اشاره به تامین نهال مورد نیاز طرح‌های جنگل کاری، بیولوژیکی و مبارزه با بیابانزایی از محل تولید نهال‌های پارسال در این نهالستان ادامه داد: این نهالستان گنجایش تولید ۶۰ هزار اصله نهال را در دو سایت مجزا دارد که در صورت تأمین اعتبار کافی، قادر به تولید نهال‌های بیشتر و تامین نیاز شهرستان‌های همجوار است.

 متخلفان اراضی ملی در دام منابع طبیعی مهر

 قاچاقچیان چوب جنگلی در اراضی ملی شهرستان مهر شناسایی و دستگیر شدند.

ابوالفضل رسایی فرد سرپرست اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان مهر گفت: نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی حین گشت و مراقبت شبانه در حوزه استحفاظی شهرستان با مشاهده خودرو حامل چوب جنگلی در منطقه تنگ مهر بخش مرکزی این شهرستان بلافاصله با انجام هماهنگی‌های لازم و حکم مراجع قضایی اقدام به توقیف خودرو کردند.

او بیان کرد: با همکاری عوامل انتظامی این شهرستان میزان دو هزار کیلوگرم چوب جنگلی از گونه پَده (نوعی سپیدار)، کشف و ضبط و متخلفان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

رسایی فرد با بیان اینکه بدون مشارکت مردم حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی امکان پذیر نیست از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در خصوص قاچاق چوب و یا تخلفات دیگر مراتب را با شماره رایگان و شبانه روزی ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار