چهار باب کوره تولید زغال در جنگل های کوهمره شهرستان فیروزآباد شناسایی و امحاء شد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،   افشین نادری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان  فیروزآباد گفت: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی حین انجام عملیات گشت و مراقبت در عرصه‌های جنگلی چهار باب کوره زغالی غیر مجاز را در حوالی روستای سمنگان منطقه کوهمره سرخی شهرستان فیروزآباد کشف و امحاء کردند.

او بیان کرد: متخلفان به طور شبانه با قطع درختان جنگلی بنه و بلوط و انتقال آن به كوره های زغالی موجب تخریب جنگل ها شده بودند که به دام افتادند.

نادری ضمن هشدار جدی به متجاوزان و قاچاقچیان زغال در عرصه های منابع طبیعی تصریح کرد: بر اساس مواد ۴۹ و 42 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور و مصوبات قانونی دیگر، هرگونه تخریب در اراضی ملی به ویژه ساخت کوره، تهیه چوب، هیزم، زغال جنگلی، بریدن و ریشه‌کن کردن درختان، نهال‌ها و دیگر توده‌های جنگلی در اراضی ملی ممنوع بوده و متخلف علاوه بر پرداخت جریمه به حبس تادیبی تا شش ماه محکوم می شود.

اخذ  تعهدنامه کتبی از مرتع داران سرچهان

به منظورحفاظت از عرصه های جنگلی و مرتعی و پیشگیری از وقوع آتش سوزی در این عرصه ها ۸۰۰ تعهد نامه از مرتعداران و صاحبان پروانه چرای دام شهرستان سرچهان اخذ شد.

کیومرث احمدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرچهان با اشاره به افزایش مشارکت های مردمی و حفاظت بهتر از عرصه های منابع طبیعی گفت: براساس مفاد تعهد نامه اخذ شده مرتعداران در زمان تعیین شده در مراتع ییلاقی سرچهان موظف به حفاظت از مراتع و در فصل قشلاق نیز موظف به بکارگیری قرقبان برای گشت و حفاظت در مراتع هستند.

او بیان کرد:مرتعداران و صاحبان پروانه چرا به استناد بند ۳۸و ۳۹ اصلاحیه شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع مکلف به شرکت در عملیات اطفا حریق هستند و درصورت مشارکت نکردن و سهل انگاری در این امر علاوه بر ابطال پروانه چرا  برابر قوانین و مقررات با آن ها رفتار می شود.

احمدی از طبیعت دوستان و مرتعداران درخواست کرد تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و یا تخریب و تصرف در عرصه‌های منابع طبیعی مراتب را به شماره تلفن رایگان و شبانه روزی  ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

 بازپس گیری اراضی در خفر

شش هکتار از اراضی ملی شهرستان خفر از دست متصرفان آزاد و به نمایندگی سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور تحت مالکیت دولت قرار گرفت.

 کوروش فرشید رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خفر با اشاره به بررسی مشکلات اجرایی در خصوص تحویل و تحول اراضی ملی مبنی بر انتقال اسناد مالکیت اراضی ملی در خارج از حریم شهر و راهکارهایی ارائه شده، گفت: تسریع در تحویل و تحول این اراضی تاثیر بسزایی در افزایش و حفظ و حراست از اراضی ملی دارد.

او بیان کرد: تفاهم نامه صیانت از انفال را مد نظر قرار داده است و از دست اندازی ها به سرمایه های ملی جلوگیری می کند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار