نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ارومیه گفت: از امروز عوارض گمرکی صادرات سیب به اقلیم کردستان عراق برداشته می‌شود.

بهنام تاج الدینی عضو هیات رییسه و نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد: از امروز شنبه ۱۵ آبان‌ماه عوارض گمرکی صادرات سیب به اقلیم کردستان عراق برداشته می‌شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی قطب سیب ایران به شمار می‌رود و هر سال با موانع متعدد صادرات در این بخش مواجه هستیم، افزود: امسال برای رفع بخشی از موانع با رایزنی‌های انجام شده از شنبه ۱۵ آبان‌ماه عوارض گمرکی صدور سیب به اقلیم کردستان عراق برداشته می‌شود.

تاج الدینی با بیان اینکه عراق یکی از بازار‌های هدف سیب صادراتی آذربایجان غربی و کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: با برداشتن این عوارض روند صادرات سیب به کشور عراق تسهیل شد و بخشی از موانع صادرات سیب کشور برداشته می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی،ارومیه در خصوص موانع پیش روی صادرات سیب در استان گفت: تولید و بازار سیب در استان طی سال‌های اخیر به یکی از صنایع بزرگ و مهم استان تبدیل شده است برای رونق این صنعت باید زیرساخت‌ها در استان فراهم شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.