صدورمجوز تردد خودروی برقی ایرانی ساخته شده در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

مجوز تردد اولین خودروی برقی ایرانی ساخته شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با پلاک ملی صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  احمد فخاریان، سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه از صدور مجوز شماره‌گذاری اولین خودروی برقی ایرانی بعد از طی مراحل مختلف طراحی، توسعه و اخذ استانداردهای ملی خبر داد.

وی افزود: تمام مراحل طراحی و توسعه آن توسط فارغ التحصیلان ارزشمند این دانشگاه که مبادرت به تاسیس شرکت کرده و به عنوان شرکت دانش‌بنیان و با حمایت مرکز فن آوری و‌ نوآوری این دانشگاه انجام شده است.

 فخاریان اظهار داشت: این خودرو در واقع یک Quadricycle یا موتور سیکلت چهار چرخ است، این دسته‌ی جدید از وسایل نقلیه به عنوان راه حلی جدید در حمل و نقل شهری در کشورهای پیشرفته با استقبال زیادی روبرو شده‌اند، برخی ویژگی‌های مثبت موتورسیکلت دو چرخ و خودرو در طراحی آن به کار رفته است.

وی در ادامه با اشاره به حمایت‌های معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از این طرح کلان ملی از سال 94، تاکید کرد: این موتور سیکلت‌ چهارچرخ برای اولین بار در ایران تولید شده و به طور کامل از انرژی الکتریکی استفاده می‌کند.

 تمامی استاندارد های موتور سیکلت و برخی از استانداردهای خودروی برای این محصول اخذ شده‌است و هم اکنون تعداد 100 دستگاه از این خودرو آماده ارائه به بازار می‌باشد و ان شاءالله محصولات بعدی برپایه‌ی این پلتفرم وارد مرحله تولید انبوه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۱۶:۲۶ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
آفرین!
حالا قیمت چند
از کجا بخریم
برندش چیه