کروکی تصادف در استان قزوین الکترونیکی می‌شود

رئیس پلیس راه استان قزوین از اجرای طرح کروکی الکترونیکی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، سرهنگ ذاکری منش رئیس پلیس راه استان گفت: تا دو ماه دیگر طرح کروکی الکترونیک در معابر برون شهری استان قزوین اجرا می‌شود.

سرهنگ ذاکری منش افزود: عدم توجه به جلوو تخطی از سرعت مطمئنه در صدر علل تصادف‌های برون شهری در استان قزوین محسوب می‌شود و از رانندگان می‌خواهیم در حین رانندگی به غیر از جاده و رانندگی به چیز دیگری توجه نکنند.

وی اضافه کرد: شوخی و بدل کاری در رانندگی با کسی تعارف ندارد و اولین اشتباه آخرین اشتباه است.

رئیس پلیس راه استان قزوین با بیان اینکه روزانه حدود ۷۰۰ هزار تردد در محور‌های مواصلاتی استان ثبت می‌شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته همزمان با شیوع کرونا، تردد‌ها ۲۰ درصد کاهش یافت، اما در ۶ ماهه اول امسال میانگین تردد‌های جاده‌ای ۳ درصد افزایش یافته است.
 
سرهنگ ذاکری منش با اشاره به اینکه هر چقدر سیستم‌های هوشمند در آزادراه‌ها نصب شود و راه‌ها ایمن شود، مطمئن باشید مسافران هم سفر ایمن خواهند داشت، تصریح کرد: نقاط پرخطر و حادثه خیز احصاء و به مسئولان ذیربط اطلاع داده شده است و امیدواریم تجهیزات الکترونیکی و هوشمند جاده‌ها از جمله دوربین‌های کنترل سرعت، در نقاط شناسایی شده نصب شوند.
 
وی افزود: در چند نقطه حساس استان از جمله حوالی دانشگاه آزاد، در مواقع بارندگی، به دلیل کاهش ضریب استطکاک، شاهد تصادف‌های زنجیره‌ای بودیم و امیدواریم دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این زمینه نسبت به اصلاح آسفالت جاده‌ها اقدام کنند.

رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: در ۶ ماه گذشته بیش از ۱۳ هزار و ۹۵ خودرو در طرح ممنوعیت تردد‌های کرونایی، اعمال قانون شدند.

وی افزود: ممنوعیت تردد کرونایی در شهر‌های نارنجی و قرمز کماکان برقرار است و در این زمینه، تابع تصمیم ستاد ملی و استانی کرونایی هستیم.

وی افزود: متأسفانه در ۶ ماه گذشته ۸ عابر پیاده در معابر برون شهری تصادف کردند و ۲۷ راکب موتورسیکلت متأسفانه در جاده‌های فرعی بر اثر تصادف جاده جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس راه استان قزوین تأکید کرد: توقف در حاشیه آزادراه‌ها بسیار خطرناک است و از مردم می‌خواهیم به هیچ وجه در حاشیه جاده‌ها توقف نکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.