تلویزیون دولتی ژاپن از انتصاب «یوشیماسا هایاشی» به عنوان وزیر جدید امور خارجه ژاپن خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، تلویزیون دولتی ژاپن امروز (شنبه) گزارش داد که «یوشیماسا هایاشی» وزیر خارجه جدید ژاپن خواهد شد. او پیش از این، مناصبی، چون وزیر دفاع، کشاورزی و آموزش و پرورش این کشور را به عهده داشته است.

در این گزارش آمده است که فومیو کیشیدا، نخست وزیر جدید ژاپن از قبل این تصمیم را گرفته بود و هایاشی را به عنوان وزیر امور خارجه کابینه در نظر گرفته بوده است.

قرار است ترکیب رسمی جدید کابینه وزیران باید در ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) تصویب شود. پس از معرفی کابینه، جلسه اضطراری پارلمان ژاپن افتتاح می‌شود که در آن رأی گیری رسمی برای نخست وزیر جدید این کشور انجام خواهد شد. در جریان این جلسه، فومیا کیشیدا به عنوان صد و یکمین نخست وزیر ژاپن و سکاندار این کشور معرفی می‌شود.

پس از آن که توشیمیتسو موتگی، دیپلمات ارشد ژاپنی، دبیرکل حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن شد، وزارت امور خارجه، سرپرستی نداشت و تا زمان اعلام رسمی ترکیب کابینه جدید، نخست وزیر، سرپرستی این وزارتخانه را به عهده خواهد گرفت.

۱۲ مهر سال جاری بود که فومیو کیشیدا، رئیس حزب لیبرال دموکرات، به عنوان نخست وزیر منتخب ژاپن معرفی شد.

انتخابات ژاپن هفته گذشته پس از آن برگزار شد که یوشیهیده سوگا، نخست وزیر مستعفی این کشور اوایل ماه سپتامبر پیشنهاد استعفای خود را ارائه کرد. سوگا در حالی استعفای خود را اعلام کرد که تنها یک سال در سمت نخست وزیری ژاپن بود.

از سوی دیگر، ژاپن برخی محدودیت های کرونایی برای سفر را لغو و مقرر کرد که صاحبان کسب و کارهای کوتاه مدت، دانشجویان خارجی و برخی افراد که روادید ورود به ژاپن را دارند به این کشور سفر کنند اما همچنان محدودیت های کرونایی در مورد گردشگران پابرجاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار