وزیر امور خارجه چین به توکیو هشدار داد که در مسئله تایوان از خطوط قرمز عبور نکند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون دولتی چین، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین امروز (دوشنبه) گفت چین و ژاپن باید اقدامات ملموسی را برای تقویت روابط دوجانبه انجام دهند. وانگ یی همچنین به توکیو هشدار داد که در مورد مسئله و تاریخ تایوان از خطوط قرمز عبور نکند.

وانگ یی ضمن سخنرانی ویدیویی در مراسم افتتاحیه هفدهمین مجمع پکن-توکیو، نگرانی‌های شدید چین را درباره نحوه برخورد دولت ژاپن با سیاست‌های تایوان ابراز کرد. وانگ هشدار داد که در مورد این مسائل هیچ نقطه ابهامی وجود ندارد.

وانگ تصریح کرد: «درحالی که دو کشور در سال آینده پنجاهمین سالگرد عادی سازی روابط دیپلماتیک را جشن خواهند گرفت، روسای جمهور دو کشور در جدیدترین مذاکرات تلفنی خود توافق کرده اند که روابط دو جانبه را مطابق با الزامات دوران جدید پیش ببرند.»

وی افزود: «امیدواریم دولت ژاپن اقدامات محکمی را برای تقویت روابط دوجانبه انجام دهد و به این اجماع سیاسی برسد که چین و ژاپن شرکای تجاری هستند و تهدیدی برای یکدیگر محسوب نمی‌شوند. دو کشور باید همکاری‌های خود را در زمینه تضمین ثبات زنجیره‌های عرضه و محصولات جهانی، اقتصاد دیجیتال و کاهش انتشار کربن تقویت کنند.»

وانگ در پایان اشاره کرد که پکن و توکیو باید به مسائل مهم و حساس رسیدگی کرده و اختلافات حقوق بشری و ایدئولوژیک را مدیریت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار