رئیس جمهور چین در سخنانی به مناسبت پنجاهمین سالگرد پیوستن پکن به سازمان ملل گفت جامعه جهانی باید در زمینه تروریسم و امنیت سایبری همکاری کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین امروز دوشنبه در سخنرانی به مناسبت پنجاهمین سالگرد بازگشت چین به سازمان ملل متحد، خواستار همکاری بیشتر جامعه جهانی در زمینه مشکلاتی از جمله تروریسم، تغییرات آب و هوایی و امنیت سایبری شد.

رئیس جمهور چین اعلام کرد: پکن با یکجانبه گرایی، حمایت گرایی و بازی‌های مجموع-صفر ( وضعیتی است که سود یک شرکت کننده، دقیقا متعادل با زیان‌ شرکت‌کننده دیگر است) مخالف است.

روز گذشته، یک روز قبل از سخنرانی شی جین پینگ به مناسبت پنجاهمین سالگرد پیوستن کشورش به سازمان ملل، مقامات تایوانی و آمریکایی در نشستی مجازی با حمایت از تایوان درباره چگونگی حضور این کشور در سازمان ملل، با یکدیگر به  تبادل نظر پرداختند.

آمریکا در بیانیه‌ای بر تعهد کشورشان به حضور معنادار تایوان در سازمان جهانی بهداشت و چارچوب کنوانسیون تغییرات آب و هوایی سازمان ملل تاکید کرد و راه‌هایی را برای برجسته کردن توانایی‌های تایوان برای مشارکت در طیف گسترده‌ای از موضوعات مورد بحث قرار داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: مقامات آمریکایی بر تعهد کشورشان به حضور معنادار تایوان در سازمان جهانی بهداشت و چارچوب کنوانسیون تغییرات آب و هوایی سازمان ملل تاکید کردند و راه‌هایی را برای برجسته کردن توانایی‌های تایوان برای مشارکت در طیف گسترده‌ای از موضوعات مورد بحث قرار دادند.

پس از پیروزی کمونیست­‌های چینی در سال ۱۹۴۹، ملی گرایان از سرزمین اصلی چین به جزیره تایوان فرار کردند. وضعیت بین‌المللی تایوان دهه‌هاست نامشخص است. چین تایوان را یکی از استان‌های  خود می‌داند و این حق را به خود می‌دهد که تنها نماینده تایوان در جوامع بین‌المللی باشد.

تایوان از سال ۱۹۷۱ از سازمان ملل اخراج شد و دیگر عضو سازمان ملل متحد نیست و به دلیل مخالفت جمهوری خلق چین با استقلال این جزیره، بسیاری از کشور‌های جهان، تایوان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار