مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در سال تحصیلی کنونی جمعیت دانش آموزان در خراسان رضوی ۵.۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در سال تحصیلی کنونی جمعیت دانش آموزان استان حدود ۵.۵ درصد افزایش یافت و تا امروز ثبت‌نام دانش آموزان استان در سال تحصیلی جدید به یک میلیون و ۴۲۳ هزار نفر رسیده است که این رقم نسبت به پارسال ۷۳ هزار نفر افزایش یافته است.

او افزود: در صورتی که ظرفیت هر کلاس را ۳۵ دانش آموز در نظر بگیریم حدود ۲ هزار کلاس درس نیز به شمار کلاس‌های سال قبل استان افزوده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون هزار معلم در استان کمبود داریم که در صدد تامین نیرو از روش‌های رایج هستیم و در صورت بازگشایی کامل مدارس و برگزاری حضوری کلاس‌ها در زمینه نیروی انسانی ملزم به حضور در کلاس دچار مشکل خواهیم شد، اما تلاش داریم تا از طریق حق التدریس نیرو‌های رسمی، به کارگیری بازنشستگان و نیرو‌های خرید خدمات این کمبود‌ها را جبران کنیم.

خدابنده بیان کرد: با توجه به آغاز آموزش حضوری برای مقاطع متوسطه دوم از امروز و برای متوسطه اول از ابتدای آذرماه تاکنون حدود ۹۱ درصد کادر آموزش و پروش و ۸۶ درصد دانش آموزان دُز نخست واکسن خود را دریافت کرده اند.

او تصریح کرد: در مهرماه نیز سه هزار و ۵۰۰ کلاس درس در مناطق عشایری و روستایی با تعداد ۱۳۰ هزار دانش آموز بازگشایی شده است و شیوه و کم و کیف بازگشایی مدارس ابتدایی هنوز از سوی ستاد ملی کرونا تعیین تکلیف نشده است.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.