معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: اتکا به منابع آب زیرزمینی در چهارمحال و بختیاری باید کمتر شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شاهین پاکروح معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب در سفر به چهارمحال و بختیاری و در بازدید از طرح‌های تصفیه‌خانه این استان اظهار داشت: با توجه به پیشرفت فیزیکی خوب طرح‌های تصفیه‌خانه فاضلاب شهر‌های فرادنبه و بن امید می‌رود با تامین اعتبار لازم تکمیل این طرح‌ها تسریع شود.

او افزود: رسالت اصلی شرکت‌های آب و فاضلاب، تامین آب سالم برای مردم کشور در شهر‌ها و روستا‌ها است و با یکپارچه‌سازی دیوار بین شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی برداشته شده و با این کار ارائه خدمات به مردم در شهر‌ها و روستا‌ها بهتر شده است.


بیشتر بخوانید


پاکروح اضافه کرد: برای تکمیل طرح‌های آب و فاضلاب کشور به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با تامین آن بهره‌برداری از طرح‌های کشور سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

او با اشاره به درصد برخورداری خوب استان از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب بر استفاده از پساب در صنایع و کشاورزی تاکید کرد و اظهار داشت: اتکا به منابع آب زیرزمینی در چهارمحال و بختیاری باید کمتر شود و تامین آب پایدار با اولویت تامین از آب‌های سطحی مورد مطالعه قرار گیرد.

احمدرضا محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با توجه به اینکه دومین استان کم بارش کشور بودیم با همراهی مردم و اجرای ۱۰۲ طرح، خدمات‌رسانی در خصوص تامین آب شرب مردم شهر‌ها و روستا‌های استان به خوبی انجام گرفت.

او جمعیت شهری برخوردار از سیستم تصفیه فاضلاب در استان را ۶۵ درصد اعلام کرد و گفت: از طریق ۹ تصفیه خانه فاضلاب، فاضلاب ۱۴ شهر استان جمع‌آوری و تصفیه می‌شود.

محمدی با اشاره به کمبود منابع زیر زمینی و ضرورت تامین آب از منابع آب سطحی، بیان کرد: با تکمیل دو پروژه آبرسانی چالگاه در شهرستان خانمیرزا و سردشت در شهرستان لردگان ۸۷ روستا از منابع آب سطحی و پایدار برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار