مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری، از نوسازی، به روز رسانی و تجهیز آبداران استان به کیت کلرسنج خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمدرضا محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: با هدف ارتقای سطح کیفی آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان و اطمینان از کلرزنی مطلوب به منظور پایش دائمی میزان کلر آزاد باقی مانده در شبکه‌های آب آشامیدنی آبداران استان به کیت کلرسنج تجهیز شدند.

او افزود: با توجه به نیاز سنجی صورت گرفته بعد از یکپارچه سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی استان به منظور رفع کاستی‌های مشاهده شده و پس از هماهنگی و تامین اعتبار لازم این شرکت با خرید و توزیع ۲۶۹ دستگاه کیت اندازه گیری کلر آزاد باقیمانده در آب شرب نسبت به نوسازی و تجهیز آبداران در سطح استان اقدام شد.


بیشتر بخوانید


محمدی، اعتبار هزینه شده برای نوسازی، تجهیز، کالیبراسیون و آموزش نحوه استفاده آبداران از کیت‌های کلرسنج را بیش از ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

او ادامه داد: اگر چه مراکز جامع سلامت و محیط کار و پایگاه‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هم به عنوان دستگاه نظارتی مقدار کلر آزاد باقی مانده آب را اندازه گیری می‌کنند و ارتباط تنگا تنگی با شرکت آبفا دارند، اما از آنجایی که آبداران مسئولیت مستقیم این امر را بر عهده دارند مقرر شد با توجه به جمعیت هر یک از شهر‌ها و روستا‌ها به صورت روزانه در هر یک از مخازن ذخیره و شبکه توزیع آب، کلر آزاد باقی مانده را اندازه گیری کنند تا مقدار کلر آزاد باقی مانده آب در تمامی نقاط شبکه آبرسانی برابر استاندارد‌های ابلاغی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور حفظ شود.

محمدی در پایان گفت: علاوه بر آبداران، نیرو‌های کنترل کیفی آب و فاضلاب شهرستان‌ها و شهر‌ها نیز به طور مرتب کلر آزاد باقی مانده در شبکه آبرسانی و مخازن ذخیره را کنترل می‌کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار