مدیریت شهری اهواز با اصلاح ساختار به تحول می‌رسد

نایب رییس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: شهرداری اهواز اگر قرار است پاسخگوی خواسته‌های به حق مردم باشد باید اصلاح ساختار را شروع کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الله زارع زاده نایب رییس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: باید حجم بیشتری از درآمد‌ها صرف امورعمرانی شود چراکه از نیاز‌های اساسی مردم شهر است و شهرداری اهواز اگر قرار است پاسخگوی خواسته‌های به حق مردم باشد باید اصلاح ساختار را شروع کند که در این راستا ساماندهی نیروی انسانی، انضباط اداری و مالی و اصلاح رویه‌های غلط لازم است.

او بیان داشت: اگر این موارد اصلاح شد می‌توان انتظار داشت تحول در مدیریت و خدمات شهری اتفاق افتاده در غیراین صورت امیدی وجود ندارد و بیش از ۸۵ درصد منابع درآمدی شهرداری این کلانشهر صرف حقوق و دستمزد می‌شود و شهرداری اهواز با ۹ هزار نیرو با تراکم بالای نیروی انسانی مواجه است.

زارع زاده ادامه داد: این رویه غلط که یک مدیر بعد از پایان یافتن دوران مدیریت و خانه نشینی، حقوق، اضافه کاری و ترمیم دریافت کند در هیچ کدام از شهرداری‌های کشور غیر از اهواز وجود ندارد و برخی از کارکنان در شهرداری خود را موظف به حضور در محل و اعلام حضور به وسیله دستگاه حضور و غیاب نمی‌بینند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اهواز تصریح کرد: در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی خدمات را برون سپاری و به پیمانکار دادند که تصور نادرستی ایجاد و نیروی تحت نظارت پیمانکار بعد از چند ماه کار، نیروی شهرداری محسوب شد.

این مقام مسئول گفت: شهرداری سازمان خدمات رسان است بنگاه اشتغال زایی نیست، به معضل سگ‌های بدون صاحب  توجه شود و متولیان جمع آوری سگ‌ها با موانع زیادی روبرو هستند و ما از سازمان‌های مردم نهاد حامی حیوانات درخواست می‌کنیم که برای جمع آوری و نگهداری آن‌ها مشارکت کنند.

او اظهار داشت: مکانی در ساحل شرقی کارون در حال آماده سازی است البته آمار نسبی از سگ‌های بدون صاحب با اندازه مکان تعیین شده تناسب ندارد و اگر مردم و مسئولان به مسئولیت اجتمای خود عمل نکنند، تمام مطالبات در حد جملات شعارگونه باقی می‌ماند.

شهر اهواز غرق در نخاله است

نایب رییس شورای اسلامی شهراهواز گفت: امروز شهر اهواز غرق در نخاله است و مدیران بی‌برنامه که رویکردی برای آینده ندارند باید کار را به افراد شایسته واگذار کنند.

سیاوش محمودی رییس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: ارتباطات و نشست‌های منظمی با مسئولان استانی دستگاه‌ها در رده‌های مختلف و با نخبگان و کارشناسان در حال انجام است و در شورا دنبال می‌شود.

او بیان داشت: نظم بخشیدن به شهر اهواز را ازبرنامه‌های کوتاه مدت است و باید در حوزه دفع پسماند، بهسازی فضای سبز و آسفالت و ساماندهی پارک‌ها فعالانه عمل شود تا اهواز به نقطه صفر خود برگردد و در برنامه بلندمدت سند چشم انداز ۱۴۱۰ یا ۱۴۲۰ اهواز را با کمک دستگاه‌های مختلف آماده می‌کنیم، چون تا برنامه‌ای نباشد راه و مسیر مشخص نمی‌شود.

محمودی تصریح کرد: شورا مبلغ ۶۰۰ میلیاردریال از محل درآمد‌های حذف پارکینگ را به صورت قرض به شهرداری اختصاص داد که باید دوباره به همان محل برگردد تا طرح‌های نیمه کاره تکمیل شوند و تغییر در حوزه مدیران شهرداری باید براساس شایسته سالاری و ثبات مدیریت صورت گیرد و نیرو‌های متخصص و جهادی سرکار باشند.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول اظهار داشت: ضربه‌ها و مشکلات مجموعه شهرداری در دوره‌های گذشته به علت بی‌ثباتی مدیریتی بوده است.

سامانه جامع معاملات راه اندازی می‌شود

مخبر کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز نیز گفت: اخیرا در منطقه ۶ اهواز ساخت و ساز‌های غیرمجاز باب بود که با پیگیری‌های همه اعضا و به منظور جلوگیری از شهرفروشی یکی از آن‌ها تخریب شد.

علی مدد هاشم‌پور رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز گفت: تامین نشدن منابع مالی را از چالش‌های مهم شهرداری اهواز  است و طی ۱۵ سال گذشته ممیزی املاک انجام نشده و قرار است با انعقاد قرارداد با هشت پیمانکار در هشت منطقه ممیزی املاک را انجام دهیم که منبع درآمد خوبی برای شهرداری است.

او افزود: مطالبات افراد حقیقی و حقوقی باید پیگیری و مطالبات شهرداری وصول شوند که در این راستا باید سازمان‌های وابسته به شهرداری توانمندسازی شوند؛ در حال حاضر ۱۳ سازمان از ۱۶ سازمان وابسته، به کمک‌های شهرداری نیاز دارند و ۱۰ درصد سهم شهرداری از اراضی و املاک، ۲۰ سال بدون استفاده مانده است که باید به صورت جدی پیگیری، منابع مالی جدید شناسایی و مال الاجاره‌ها به روز رسانی شوند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز تصریح کرد: شهرداری می‌تواند با مشارکت با بخش خصوصی برای سرمایه گذاری درآمد بیشتری کسب کند و کاهش معقول هزینه‌ها، وصول درآمد‌های شهرداری با بهره برداری از فناوری‌های نوین و استفاده از تمام ظرفیت‌های ملی و استانی از دیگر راه‌های تامین منابع مالی برای شهرداری است.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر مطالبات و بدهی‌های شهرداری در سامانه‌ای ثبت شوند از ردیف تهاتر این مطالبات را تامین می‌کنیم که به صورت جدی پیگیر این موضوع هستیم و صنایع و شرکت‌های محدوده اهواز باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال شهروندان عمل کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.